Gravid og spise sundt og tabe? Eller holde vægten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

410 visninger
6 svar
0 synes godt om
17. december 2015

Anonym trådstarter

Hej alle

jeg er gravid i uge 5 

jeg har for 2 uger siden begyndt at ændre spisevaner, sundt og varrieret. Og har tabt 3 kilo og så fandt jeg så ud af at jeg er gravid igår. Jeg har en BMI på 30 og kunne godt tænke mig at spise sundt fortsat men bliver sulten sent om aftenen og så spiser jeg knækbrød eller grønt og sover. Vil det skade baby hvis jeg taber mig på en sund måde. Jeg får grovbrød, alt muligt grønt, frugt, æg, mælkeprodukter fisk osv. Måske bare i små portioner.

har i erfaringer? ☺️

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2015

alenemor42

Du kan roligt spise sundt og varieret og tabe dig. Husk dine vitaminer

Anmeld Citér

17. december 2015

ErDuHerIkkeSnart

Når du har et BMI ud har, ville jeg sige at det kun var rigtig fornuftigt at fortsætte den gode stil. Vigtigst er at baby får den næring der er behov for og at du således ikke er på "sultekur"... (hvilket selvfølgelig aldrig er en god idé.. men altså...) 

Anmeld Citér

17. december 2015

GrønStjerne

Det er super godt at spise sundt og varieret når du er gravid, også selvom du taber dig. Baby skal nok få de vitaminer osv fra dig som h*n skal bruge. Du skal selvfølgelig indtage nok kalorier og ikke gå efter at indtage for lidt.

Såvidt jeg har forstået er det eneste " men" ved det vægttab, at de Giftstoffer der ophober sig i kroppen fra mad, omgivelser osv, lagres i fedtet. Det frigives når man taber sig. Men det er ikke mængder der gør at du ikke må spise sundt.

Man anbefaler ikke deciderede slankekure under graviditet, men at droppe marsbar osv og spise grønt i stedet er ikke det samme som en afmagringskur.. 

Held og lykke (fra en af dem med højt BMI)

Anmeld Citér

17. december 2015

Chellie

Jeg havde også BMI over 30 da jeg blev gravid, og har tabt mig i min graviditet. Så længe, du ikke sulter dig selv, men vægttabet alene skyldes sundere kost, er det helt fint. Faktisk får jeg at vide alle vegne af læger og jordemødre, at det er super, og at jeg endelig skal fortsætte. God fornøjelse! 

Anmeld Citér

18. december 2015

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar piger ❤️

Synes nogen gange ligger jeg mærke til at jeg har spist for lidt men ikke særlig sulten. Kan det skade barnet. Min mave har nemlig vænnet sig til at spise lidt.

Anmeld Citér

18. december 2015

GrønStjerne

Barnet skal nok snuppe hvad det skal bruge fra hvad du indtager. Det er fint med små måltider, men spis hyppigt så dit blodsukker ikke falder. synes du skal snakke med din læge eller Jm om det, såvidt jeg har fået info om er det ikke godt at beregne med at spise for lidt..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.