Førstegangsgravid - har brug for råd :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

394 visninger
6 svar
6 synes godt om
17. december 2015

Mom2beIhope

Hej med jer,

Jeg kunne godt tænke at høre jeres ideer om hvad man ikke kan undvære som nybagt mor?

Det gælder selvfølgelig barnevogn, seng, sut, flasker, ammepude, slynge, babysele, autostol - jamen alt udstyr.

Hvad valgte I og hvorfor?
Hvor købte I det henne? Anbefalinger til både butik og internet modtages gerne

Tak :-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2015

Rockertand

Mom2beIhope skriver:

Hej med jer,

Jeg kunne godt tænke at høre jeres ideer om hvad man ikke kan undvære som nybagt mor?

Det gælder selvfølgelig barnevogn, seng, sut, flasker, ammepude, slynge, babysele, autostol - jamen alt udstyr.

Køb en ny kvalitetsbarnevogn fra start, undgå lufthjul.

MAM Night-sutter er Guds gave til nætterne.

Sørg for at købe en skråstol med fast/stiv ryg, så barnet kan bruge den tidligt, den kan hjælpe dig i mange situationer, så du kan have baby med på badeværelset, i køkkenet m.v.

Put regnslag på barnevognen, når den ikke er i brug, eller hvis den skal pakkes i bilen, det sparer rigtigt mange ridser og pletter.

Vi har brugt lift til alle børn, den er praktisk i starten, fordi du kan tage den med dig som en flytbar seng, og du kan bruge den, når du handler, så du ikke er nødsaget til at slæbe barnevogn med dig, liften fungerer fint sammen med en indkøbsvogn.

(Erfaring fra 5 børn).

Anmeld Citér

17. december 2015

Mullesmith

Mom2beIhope skriver:

Hej med jer,

Du kan i princippet undvære alt pånær tøj og bleer �� hvis du ikke skal køre/ gå tur med baby så behøver Du ikke en barnevogn. Hvis du ikke har bil skal du selvfølgelig ikke have autostol, hvis du skal amme behøver du ikke flasker, du kan altid anskaffe dig tingene efterhånden som du evt. Kommer til at mangle det. 

Anmeld Citér

17. december 2015

Mom2beIhope

Jeg ved at jeg med garanti skal bruge en barnevogn og en autostol så hvis I har gode råd herom tager jeg gerne imod

Mht. at amme så ved jeg endnu ikke om det vil fungere da jeg er meget øm (har altid været det) i mine bryster så ved endnu ikke om ammepude, ammebrikker eller lignende bliver nødvendigt, men tænker at jeg vil prøve og så se om det går an.
Ellers skal jeg ud i måske pumpe og flasker eller mme og flasker?

Hvad kan I anbefale?

Anmeld Citér

17. december 2015

Sedigfor

Mom2beIhope skriver:

Jeg ved at jeg med garanti skal bruge en barnevogn og en autostol så hvis I har gode råd herom tager jeg gerne imod

Mht. at amme så ved jeg endnu ikke om det vil fungere da jeg er meget øm (har altid været det) i mine bryster så ved endnu ikke om ammepude, ammebrikker eller lignende bliver nødvendigt, men tænker at jeg vil prøve og så se om det går an.
Ellers skal jeg ud i måske pumpe og flasker eller mme og flasker?

Hvad kan I anbefale?

Her var det meningen jeg skulle amme men mine bryst vorter er for små, så hun fik ikke ordenligt fat, så jeg skulle pumpe ud men det tog ca fire dage før der kom noget, os gad hun ikke ha min mælk. Så tror du enden skal være opsat på at amme eller os så køb nogle flasker og noget pulver til mælk, så du har hvis det er du ikke kan eller hvad grunden nu kan være (:

Anmeld Citér

17. december 2015

ErDuHerIkkeSnart

Jeg har købt så lidt som muligt - forsøger at springe lidt af hele "udstyrsræset" og så vente og se hvad der bliver brug for. De ting jeg har købt er fortrinsvis købt brugt - og holdt så småt/simpelt som muligt.

Som eksempel har jeg købt en lækkert brugt barnevogn, som kan klappes sammen og vejer intet. Seng kommer vi nok selv til at bygge - og så syr jeg en slyngevugge på et tidspunkt, hvis jeg får tid.

Så har jeg købt lidt tøj til de første måneder... resten finder vi ud af som det opstår - eller ikke opstår! 

Anmeld Citér

17. december 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg var rigtig glad for skråstol til min datter når jeg lavede mad, fordi hun kunne ligge/sidde i den og følge lidt med i hvad jeg lavede. Og bæresele til de dage hvor hun bare kun vil være hos mig. - Den er stadig flittigt i brug nu hvor hun er 17 mdr. 

Køb en god bæresele. Jeg ELSKER min ergobaby sele, men en hvilken som helst sele/vikle hvor barnet sidder i frøstilling er fint. Find det du synes er mest behageligt. De er halvdyre, men man kan spare mange penge ved at købe brugt. 

Jeg købte en billig, brugt barnevogn og har til gengæld invisteret i en rigtig god klapvogn. Dét er jeg glad for! Det er nemmere at komme rundt med klapvognen, og jeg har stort set ikke brugt barnevognen siden min datter var 7 mdr. Den står på altanen så hun kan sove i den når hun ikke er i vuggestue. Jeg er glad for at jeg ikke har brugt en formue på en barnevogn jeg kun har brugt i 7 mdr, men til gengæld har skaffet mig en klapvogn som jeg kan bruge mange år endnu.

Vugge brugte jeg stort set ikke, jeg kunne bedre lide at have hende i min seng de første 4 mdr, og derefter kom hun over i tremmesengen. En god tyk sengerand er dog guld værd!

Jeg var glad for min lift i starten men da hun var 4 mdr og det begyndte at blive koldt (november) skiftede vi til voksi. Og har ikke brugt andet siden! Hun sover simpelthen SÅ godt når hun er pakket ind i sin voksi, så det ville jeg ikke undvære

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.