Jeg har et familiemedlem på 24 og hans kæreste er 23
Hun har en dreng på 6½ som var fjernet de første 3½ år pga mor var uegnet . Hun kommer selv fra en misbrugsfamilie og har ingen familie pga mor er død af sit misbrug og faren er ude i et voldsomt misbrug
Hun har selv et ret massivt hashmisbrug.
Da hun møder mit familiemedlem bliver hun gravid med det samme og da det barn er 1 år flytter de kommune og får i den forbindelse hendes søn hjem igen.
Mit familiemedlem er ikke ret moden og har helt klart også udfordringer både socialt men også mentalt.
De er begge off forsørget og magter ikke at komme videre i deres liv men hopper fra uddannelse til uddannelse .
De har lige afsluttet et forløb med kommunen efter at de blev meldt af en udlejer der gik uanmeldt ind og fandt hashplanter og et hus der flød med affald og rod.
Kommune og politi dukkede op og de blev fulgt i knap 2 år som lige nu er afsluttet
Nu kommer problemet.
Hun er gravid og har lige fortalt det Samtidig siger hun stolt at hun ikke har røget hash de sidste dage for nu skal hun være mor igen . Far ryger stadig på trods af at han har temperament prob og er blevet guidet i at han ikke skal råbe og true de 2 drenge men skal lære at styre hans vrede ( det kan han ikke når han ryger hash)
De er lige flyttet igen og jeg er bange for at de falder igennem systemet og at der ikke vil være obs på de 2 drenge og det lille nye barn der kommer.
Der er kaos i hjemmet og hash er et stort must for begge forældre . Jeg overvejer at melde dem men skal jeg stole på at der nok skal komme fokus på dem af sig selv med deres forhistorie ?
Jeg forstår ikke at de overhovedet har de 2 drenge da de tydeligt mistrives og begge er aggressive og samtidig nervøse når især faren er i nærheden .
Hvad ville du gøre?
Anmeld
Citér