Familiemedlem gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

711 visninger
5 svar
14 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. december 2015

Anonym trådstarter

Jeg har et familiemedlem på 24 og hans kæreste er 23

Hun har en dreng på 6½ som var fjernet de første 3½ år pga mor var uegnet .  Hun kommer selv fra en misbrugsfamilie og har ingen familie pga mor er død af sit misbrug og faren er ude i et voldsomt misbrug

Hun har selv et ret massivt hashmisbrug.

Da hun møder mit familiemedlem bliver hun gravid med det samme og da det barn er 1 år flytter de kommune og får i den forbindelse hendes søn hjem igen.

Mit familiemedlem er ikke ret moden og har helt klart også udfordringer både socialt men også mentalt.

De er begge off forsørget og magter ikke at komme videre i deres liv men hopper fra uddannelse til uddannelse .

De har lige afsluttet et forløb med kommunen efter at de blev meldt af en udlejer der gik uanmeldt ind og fandt hashplanter og et hus der flød med affald og rod.

Kommune og politi dukkede op og de blev fulgt i knap 2 år som lige nu er afsluttet

Nu kommer problemet. 

Hun er gravid og har lige fortalt det Samtidig siger hun stolt at hun ikke har røget hash de sidste dage for nu skal hun være mor igen . Far ryger stadig på trods af at han har temperament prob og er blevet guidet i at han ikke skal råbe og true de 2 drenge men skal lære at styre hans vrede ( det kan han ikke når han ryger hash)

De er lige flyttet igen og jeg er bange for at de falder igennem systemet og at der ikke vil være obs på de 2 drenge og det lille nye barn der kommer.

Der er kaos i hjemmet og hash er et stort must for begge forældre . Jeg overvejer at melde dem men skal jeg stole på at der nok skal komme fokus på dem af sig selv med deres forhistorie ?

Jeg forstår ikke at de overhovedet har de 2 drenge da de tydeligt mistrives og begge er aggressive og samtidig nervøse når især faren er i nærheden . 

Hvad ville du gøre? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2015

Sedigfor

Jeg røg hash for fem år siden? Kommune gik ind med det samme de fik afvide jeg var gravid, de vil bare skire sig jeg ikke røg " de viste ikke jeg var stoppet " os kommer der en familie rådgiver herud hver anden uge. 

Alt kommer an på hvilken kommune de boe i. Ja undskyld mig men jeg håber for det barn hun bære at kommune får øjnene op og ser hvad de har gang i, en familie rådgiver vil bestemt ikke være tilfreds med børne som de har nu, som du beskriver dem. 

Anmeld Citér

15. december 2015

januar16

Nu kender jeg ikke noget til systemet, men når situationen nu er som den er så kan det vel ikke skade at gøre kommunen opmærksom på problemet. Bare så du ved at den kommune de flytter til ved det. Også lige nævne at de har flyttet kommune flere gange.

Anmeld Citér

15. december 2015

Miti's mama

Kontakt kommunen lige med det samme. Vær sikker på at få navnet på den der behandler sagen og følg evt. op. 

Børnene skal kæmpe med det her resten af livet, så hvis du som er tæt på tydeligt kan se at de mistrives, så skal der gøres noget lige med det samme. Der er alt for mange børn der falder gennem systemet pga kommune bureaukrati.

Anmeld Citér

15. december 2015

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Hun har en dreng på 6½ som var fjernet de første 3½ år pga mor var uegnet .  Hun kommer selv fra en misbrugsfamilie og har ingen familie pga mor er død af sit misbrug og faren er ude i et voldsomt misbrug

Da hun møder mit familiemedlem bliver hun gravid med det samme og da det barn er 1 år flytter de kommune og får i den forbindelse hendes søn hjem igen.

Mit familiemedlem er ikke ret moden og har helt klart også udfordringer både socialt men også mentalt.

De er begge off forsørget og magter ikke at komme videre i deres liv men hopper fra uddannelse til uddannelse .

De har lige afsluttet et forløb med kommunen efter at de blev meldt af en udlejer der gik uanmeldt ind og fandt hashplanter og et hus der flød med affald og rod.

Kommune og politi dukkede op og de blev fulgt i knap 2 år som lige nu er afsluttet

Nu kommer problemet. 

Hun er gravid og har lige fortalt det Samtidig siger hun stolt at hun ikke har røget hash de sidste dage for nu skal hun være mor igen . Far ryger stadig på trods af at han har temperament prob og er blevet guidet i at han ikke skal råbe og true de 2 drenge men skal lære at styre hans vrede ( det kan han ikke når han ryger hash)

De er lige flyttet igen og jeg er bange for at de falder igennem systemet og at der ikke vil være obs på de 2 drenge og det lille nye barn der kommer.

Der er kaos i hjemmet og hash er et stort must for begge forældre . Jeg overvejer at melde dem men skal jeg stole på at der nok skal komme fokus på dem af sig selv med deres forhistorie ?

Jeg forstår ikke at de overhovedet har de 2 drenge da de tydeligt mistrives og begge er aggressive og samtidig nervøse når især faren er i nærheden . 

Hvad ville du gøre? 

Du skal helt sikkert skrive dine bekymringer til kommunen. Man kan ikke regne med at tidligere sager på dem bliver fuldt op. Har som fagperson skrevet flere underretninger og ofte uden resultat medmindre man skrev mange og fik flere til at skrive.

Anmeld Citér

16. december 2015

nadhja

Anonym skriver:

Nu kommer problemet. 

Hvad ville du gøre? 

jeg ville melde min STORE bekymring til kommunen. og, som en anden skriver, følge op - så er man lidt mere sikker på de stakkels bør ikke bliver glemt og gemt i systemet

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.