Forskel i vuggestue/dp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

633 visninger
17 svar
0 synes godt om
21. september 2009

Anonym trådstarter

Hvor meget forskel vil i mene der skal gøres på børn før man skal sige det til leder eller lign eller dp? Og kan man tillade at gøre det?

Jeg ved godt at man ikke kan undgå at syntes det ene barn måske er sødere end det andet, men hvor langt kan man tillade sig at gå med det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2009

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvor meget forskel vil i mene der skal gøres på børn før man skal sige det til leder eller lign eller dp? Og kan man tillade at gøre det?

Jeg ved godt at man ikke kan undgå at syntes det ene barn måske er sødere end det andet, men hvor langt kan man tillade sig at gå med det?

Oplever det hvor mit barn går og vil høre andres meninger før jeg gør noget ved det eller siger noget

Anmeld

21. september 2009

Honningblomst

Hvis der er noget man bekymrer sig over og som ikke fungerer, så synes jeg man skal tale med pædagogerne....og så kan du gå til lederen til sidst, hvis ikke det hjælper.
Knus..

Anmeld

21. september 2009

finkedinke

Nu fortæller du godt nok ikke meget. Men børn er jo forskellige og skal ikke behandles helt ens. Men hvis du har set noget der undrer dig så ville jeg da spørge ind til det. Måske er der en god forklaring eller måske er der en person der lige skal mindes om ikke at gøre forskel.

Anmeld

21. september 2009

N&J

Ja.. ikke nu er jeg ikke helt klar over hvor meget forskel du mener, men kan da fortælle at det sted hvor jeg har været, jamen selvfølgelig var der forskel, nogle børn dræner en for energi, og så må man jo lige tanke op.. andre gange er der et meget opmærksomhedskrævende barn, fordi der lige foregår noget i familien, og så har man lidt ekstra fokus på det barn, og selvfølgelig kan det nogen gange godt virke som om pædagogerne/dp har det samme barn hver dag, men det betyder ikke at det tegner et korrekt billede for hele dagen.

Når det så er sagt så er der ingen tvivl, hvis du har en bekymring, jamen så må du tage den op, når det handler om et barns trivsel så heller en gang for tit, snak med pædagogerne/dp, hvis de affærdiger dig jamen så må du have fat i lederen (vg) eller pædagogen  der er tilknyttet(dp). Hvis du føler du har brug for at underbygge dine argumenter så læs vedtægter/lærerplaner/årsplaner og hvad der ellers kan være. Man har jo det pågældende arbejde (formentlig) fordi man vil det og vil børnene, så bekymringer hvad end de måtte være hører med til jobbet.. ellers er man i den forkerte proffesion.

Anmeld

21. september 2009

Anonym trådstarter

finkedinke skriver:

Nu fortæller du godt nok ikke meget. Men børn er jo forskellige og skal ikke behandles helt ens. Men hvis du har set noget der undrer dig så ville jeg da spørge ind til det. Måske er der en god forklaring eller måske er der en person der lige skal mindes om ikke at gøre forskel.

Er et andet barn derover som er lidt foran sin alder og det er pædagogerne jo helt vilde med, er jo også fedt slet ikke det.

Men når jeg aflevere mit barn og forældre til det andet så kommer med det kan de finde på at stoppe en samtale med mig for at tage i mod det barn og total sludre pludre med moren og så kan jeg så pænt sætte mit eget barn på gulvet fordi jeg jo skal af sted imens de skynder sig at tage det andet barn op på armen selvom det kan gå.

Når vi henter sker det samme, her i dag f.eks kom de 5min efter jeg var kommet og jeg stod og snakkede med pædagogen, med det samme de trådte ind af døren så henvendte hun sig til dem og så var jeg bare luft så gik bare.

Når vi aflevere vores barn ender det tit med at jeg bare skal sætte ham/hende på gulvet da de har mere travl med det andet.

Når jeg henter er det bare et hej og så ikke mere, når de kommer efter deres barn er pædagogerne helt ihh du skulle ha set da BIB gjorde sådan og sådan og sådan, jeg skal nærmest trække det ud af dem.

Kender moren derfor jeg vil være anonym. Deres barn er et dejlig barn er slet ikke det og skønt at BIB er lidt foran og så videre og ikke BIBS  skyld de laver forskel på dem.

Men moren er den typer der hænger ud der en halv  time når hun aflevere og en halv time når hun henter, ja vil kalde det en fedte røv, og kan ikke passe man skal være det for at de behandler ens barn som det andet, for jeg er ikke typen der fedter på den måde.

En dag da jeg skulle hente mit barn, sad moren til den anden og gav mit barn mad, ja de havde lidt travl de pædagoger der var der og nu når hun var der kunne de jo sætte hende i gang. Øh ok så hvad før de så lige til hverdag. Og så kunne jeg da selv have kommet og givet maden. Godt ske jeg lyder sart men betaler pædagogerne for at passe ham og så videre så syntes ikke lige hun skal sidde og give mit barn mad, det er ud over min grænse. Sart eller ej.

Anmeld

21. september 2009

Anonym trådstarter

Nikitas mor skriver:

Ja.. ikke nu er jeg ikke helt klar over hvor meget forskel du mener, men kan da fortælle at det sted hvor jeg har været, jamen selvfølgelig var der forskel, nogle børn dræner en for energi, og så må man jo lige tanke op.. andre gange er der et meget opmærksomhedskrævende barn, fordi der lige foregår noget i familien, og så har man lidt ekstra fokus på det barn, og selvfølgelig kan det nogen gange godt virke som om pædagogerne/dp har det samme barn hver dag, men det betyder ikke at det tegner et korrekt billede for hele dagen.

Når det så er sagt så er der ingen tvivl, hvis du har en bekymring, jamen så må du tage den op, når det handler om et barns trivsel så heller en gang for tit, snak med pædagogerne/dp, hvis de affærdiger dig jamen så må du have fat i lederen (vg) eller pædagogen  der er tilknyttet(dp). Hvis du føler du har brug for at underbygge dine argumenter så læs vedtægter/lærerplaner/årsplaner og hvad der ellers kan være. Man har jo det pågældende arbejde (formentlig) fordi man vil det og vil børnene, så bekymringer hvad end de måtte være hører med til jobbet.. ellers er man i den forkerte proffesion.

Barnet er slet ikke nogen af de dele, et alm barn med begge forældre der er glade osv. Kender dem privat, nok også derfor jeg har lidt svære ved at skulle sige noget til dem, har skrevet oven over hvad det er

Anmeld

21. september 2009

N&J

Altså der er slet ingen tvivl, selvfølgelig skal du tage det op, for hvad end vi vil det eller ej, så er det et servicefag, og selvfølgelig betaler du ligesom alle andre, og børn bør behandles ligevægtig, ikke ens.. 

Jeg syntës som uddannet pædagog, at det der lyder fuldstændig uaceptabel, men det er ikke altid at man er så bevist om sine handlinger, derfor er det godt at sige noget, og du skal endelig ikke være bange for at sige noget, faktisk så burde de jo tage imod hvert barn så vidt det er muligt hver morgen.. Altså det lyder lidt som om det er flere pædagoger det drejer sig om, og det er vel fordi du gerne vil have ændret det, så jeg ville høre lederen om jeg måtte snakke med hende, derved udpeger du ikke en enkel pædagog eller et enkelt barn, selvom det er sådan, men forklarer at det er sådan du føler det, at dit barn måske bliver en smule overset ift. andre af børnene, hvis du derved ikke sætter navn på, men nævner mulige situationer, så vil du heller ikke selv føle det som et angreb mod det andet barn, som du jo selv siger er dejligt og helt uden skyld...
Et muligt senarier: Lederen burde sige at det er hun da rigtig ked af hvis det er sådan du har følt det, og at hun naturligvis vil snakke med de andre om det, det burde så blive taget op på et møde, som et almen emne. Det hører jo med til jobbet, og det er godt indimellem at blive mindet om at skulle kigge lidt på ens arbejdsgang og de er jo størstedelen uddannet, så de SKAL forholde sig professionel til din bekymring... 

Håber du virkelig du siger noget, ellers kan det jo ikke ændres.. 

Et kæmpe knuz fra en pædagog der ville have taget din observation til sig og brugt den konstruktivt..  

Anmeld

22. september 2009

Anonym trådstarter

Nikitas mor skriver:

Altså der er slet ingen tvivl, selvfølgelig skal du tage det op, for hvad end vi vil det eller ej, så er det et servicefag, og selvfølgelig betaler du ligesom alle andre, og børn bør behandles ligevægtig, ikke ens.. 

Jeg syntës som uddannet pædagog, at det der lyder fuldstændig uaceptabel, men det er ikke altid at man er så bevist om sine handlinger, derfor er det godt at sige noget, og du skal endelig ikke være bange for at sige noget, faktisk så burde de jo tage imod hvert barn så vidt det er muligt hver morgen.. Altså det lyder lidt som om det er flere pædagoger det drejer sig om, og det er vel fordi du gerne vil have ændret det, så jeg ville høre lederen om jeg måtte snakke med hende, derved udpeger du ikke en enkel pædagog eller et enkelt barn, selvom det er sådan, men forklarer at det er sådan du føler det, at dit barn måske bliver en smule overset ift. andre af børnene, hvis du derved ikke sætter navn på, men nævner mulige situationer, så vil du heller ikke selv føle det som et angreb mod det andet barn, som du jo selv siger er dejligt og helt uden skyld...
Et muligt senarier: Lederen burde sige at det er hun da rigtig ked af hvis det er sådan du har følt det, og at hun naturligvis vil snakke med de andre om det, det burde så blive taget op på et møde, som et almen emne. Det hører jo med til jobbet, og det er godt indimellem at blive mindet om at skulle kigge lidt på ens arbejdsgang og de er jo størstedelen uddannet, så de SKAL forholde sig professionel til din bekymring... 

Håber du virkelig du siger noget, ellers kan det jo ikke ændres.. 

Et kæmpe knuz fra en pædagog der ville have taget din observation til sig og brugt den konstruktivt..  

Måske dumt spørgsmål. Men med lederen mener du hende der er "vores" pædagog på stuen eller hende der ligesom styre hele huset?

Anmeld

22. september 2009

N&J

Hende der styrer hele huset. Kun fordi det lyder som om det er mere end en pædagog, det drejer sig om, og hvis du snakker med en af pædagogerne, så vil han eller hun måske føle den er plantet på hende. Så hellere gå til lederen og forklare de situationer du har oplevet og sig at du vælger at gå til hende istedet for en enkel pædagog fordi du netop ikke vil udpege en enkelt og måske ikke helt ved hvordan du skal sige det. Så kan lederen vælge at snakke med pædagoerne for dig eller hun kan bede dig om at rette din bekymring mod lederen af stuen. Du kan jo også sige at du ikke ønsker at sætte din datter i en dum situation  og om hun ikke kan tage det op sådan mere overordnet.

Gør det du føler dig mest tryg ved...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.