Psoriasis - Stress?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

733 visninger
9 svar
0 synes godt om
15. december 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Er der nogle der ved noget om det?

Jeg har haft psoriasis siden jeg var barn, så det er jeg temmelig vant til. Det har dog aldrig været særligt slemt, og i lang tid været ubehandlet da der kun har været tale om 2-3 små pletter på mine ben.

Nu er det så begyndt at komme mere i udbrud og jeg har derfor fået noget creme til at smøre det. Da jeg ringede til lægen for at få det var det stadig mest på mine ben, så jeg fik noget temmelig krads noget, som jeg ikke må bruge på brystkasse, hals og hoved. 

Efterfølgende er det dog nærmest eksploderet med masser af små, utroligt kløende pletter på min overkrop. På brysterne og ned mod maven og op på ryggen. Sidst jeg havde sådan en voldsomt udbrud med små pletter på overkroppen var det fordi jeg havde streptokokper i halsen, men eftersom jeg har fået fjernet mandler lyder det jo usansynligt..

Jeg er lidt stresset i skolen grundet en del fravær, men jeg har været stresset før uden det mindste udbrud..

Så jeg er lidt på bar bund? Bør jeg tage til lægen? Eller se tiden an om det går over igen? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2015

Isabella_mor

MummiT skriver:

Er der nogle der ved noget om det?

Jeg har haft psoriasis siden jeg var barn, så det er jeg temmelig vant til. Det har dog aldrig været særligt slemt, og i lang tid været ubehandlet da der kun har været tale om 2-3 små pletter på mine ben.

Nu er det så begyndt at komme mere i udbrud og jeg har derfor fået noget creme til at smøre det. Da jeg ringede til lægen for at få det var det stadig mest på mine ben, så jeg fik noget temmelig krads noget, som jeg ikke må bruge på brystkasse, hals og hoved. 

Efterfølgende er det dog nærmest eksploderet med masser af små, utroligt kløende pletter på min overkrop. På brysterne og ned mod maven og op på ryggen. Sidst jeg havde sådan en voldsomt udbrud med små pletter på overkroppen var det fordi jeg havde streptokokper i halsen, men eftersom jeg har fået fjernet mandler lyder det jo usansynligt..

Jeg er lidt stresset i skolen grundet en del fravær, men jeg har været stresset før uden det mindste udbrud..

Så jeg er lidt på bar bund? Bør jeg tage til lægen? Eller se tiden an om det går over igen? 

min kæreste har det også og han har også det stressende på sit job og hans psoriasis er også gået HELT AMOK...

jeg har overvejet at købe Raunsborg creme til ham for jeg har læst flere steder at det skal hjælpe, selvom det ikke er det det er fremstillet til.

og ellers er det at stresse ned. selvom det er skide svært... men det hænger sammen. 

Anmeld Citér

15. december 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Mit bliver værre når jeg er stresset  

Men hvis det bliver værre og værre, så ville jeg kontakte lægen....

Anmeld Citér

15. december 2015

MamaGulloev

Isabella_mor skriver:

min kæreste har det også og han har også det stressende på sit job og hans psoriasis er også gået HELT AMOK...

jeg har overvejet at købe Raunsborg creme til ham for jeg har læst flere steder at det skal hjælpe, selvom det ikke er det det er fremstillet til.

og ellers er det at stresse ned. selvom det er skide svært... men det hænger sammen. 

Jeg har prøvet den raunsborg creme, og den hjælper lidt, men der er parfume i.. Og jeg synes altså ikke at sart hud, som psoriasis jo er, og parfume hører sammen..

Men ja så er det "bare" at stresse ned. Ikke skide nemt

Anmeld Citér

15. december 2015

MamaGulloev

Saphiira skriver:

Mit bliver værre når jeg er stresset  

Men hvis det bliver værre og værre, så ville jeg kontakte lægen....

Det må jeg gøre i morgen så..

Jeg finder flere nye pletter hver dag, og det klør helt vildt...

Anmeld Citér

15. december 2015

Tullemoar

MummiT skriver:

Det må jeg gøre i morgen så..

Jeg finder flere nye pletter hver dag, og det klør helt vildt...

Ja det er virkelig en irriterende hudsygdom jeg har det i hovedbunden, og når jeg er stresset, klør det mere end det plejer og er også meget værre. 

Jeg har også haft perioder, hvor det var helt væk...

Anmeld Citér

15. december 2015

MamaGulloev

Saphiira skriver:

Ja det er virkelig en irriterende hudsygdom jeg har det i hovedbunden, og når jeg er stresset, klør det mere end det plejer og er også meget værre. 

Jeg har også haft perioder, hvor det var helt væk...

Ja det er netop det, det klør helt sindsygt!.. Normalt mærker jeg intet til det, men lige i øjeblikket skal jeg kæmpe for ikke at klø som om jeg har lopper

Anmeld Citér

15. december 2015

Tullemoar

MummiT skriver:

Ja det er netop det, det klør helt sindsygt!.. Normalt mærker jeg intet til det, men lige i øjeblikket skal jeg kæmpe for ikke at klø som om jeg har lopper

De perioder har jeg også! Og jeg er bange for at folk tror, jeg har lus! 

Jeg kan også mærke forskel hvis jeg bruger nogle produkter, som ikke er gode til huden. :/ 

Anmeld Citér

15. december 2015

hekran

Jeg har prøvet to gange indenfor de sidste tre år at være dækket fra pande til skinneben af små prikker. Det tog cirka 3 måneder hver gang og begge gange skyldtes det en streptokokinfektion i halsen. Hvis jeg får en streptokokinfektion igen, skal jeg ringe til lægen med det samme. Det er først nu, halvandet år efter sidste udbrud, at man ikke længere kan se, hvor prikkerne har været. Er du sikker på, at det ikke kan være det?

Anmeld Citér

15. december 2015

MamaGulloev

hekran skriver:

Jeg har prøvet to gange indenfor de sidste tre år at være dækket fra pande til skinneben af små prikker. Det tog cirka 3 måneder hver gang og begge gange skyldtes det en streptokokinfektion i halsen. Hvis jeg får en streptokokinfektion igen, skal jeg ringe til lægen med det samme. Det er først nu, halvandet år efter sidste udbrud, at man ikke længere kan se, hvor prikkerne har været. Er du sikker på, at det ikke kan være det?

Jeg har før haft udbrud pga af strep, men da jeg lige har fået fjernet mandler virker det usandsynligt? Det skulle jo netop gerne gøre at jeg slipper for halsbetændelse...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.