Virkelig doven, motion før fødslen?..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

602 visninger
5 svar
3 synes godt om
15. december 2015

Denførste

jeg skriver da jeg er blevet meget tivivl om hvor meget jeg enlige skal træne/ motionere før fødslen kommer. Er 37 uger henne. Har gået til motion for gravide i sommers og er lige stoppet med fødselsforberedelse. Og nu ligger jeg bare og stener på sofaen og orker ærligtalt ikke en skiid. Heh. Føler mig tung, slap og energien er der bare ikke. Er min situation rigtig dårlig til den ekstreme hårde fødsel, eller..? 

Er jeg den eneste som ikke gør noget mere, for at få den der puls op 30 min om dagen, eller er der andre som er i samme sted, eller har været der og der har haft en god fødsel.?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2015

alenemor42

Denførste skriver:

jeg skriver da jeg er blevet meget tivivl om hvor meget jeg enlige skal træne/ motionere før fødslen kommer. Er 37 uger henne. Har gået til motion for gravide i sommers og er lige stoppet med fødselsforberedelse. Og nu ligger jeg bare og stener på sofaen og orker ærligtalt ikke en skiid. Heh. Føler mig tung, slap og energien er der bare ikke. Er min situation rigtig dårlig til den ekstreme hårde fødsel, eller..? 

Er jeg den eneste som ikke gør noget mere, for at få den der puls op 30 min om dagen, eller er der andre som er i samme sted, eller har været der og der har haft en god fødsel.?

Jeg tror det er få der dyrker meget motion i uge 37.

Nej din situation er ikke dårlig til en hård fødsel. Nyd de sidste uger... det er hårdt for kroppen 

Anmeld Citér

15. december 2015

ErDuHerIkkeSnart

Hvis du ikke har rørt dig siden i sommers, vil jeg umiddelbart tro at det er rigtig fornuftigt at se og få bevæget dig lidt - der kan principielt gå over en måned før du føder og det er meget længe blot at ligge på sofaen... selv du har lyst 

Tag hensyn til hvordan din krop har det - og lad være med at tænke det som "træning" - det kan være småting som en gåtur, en cykeltur, lidt udstrækning eller lignende - bare små aktiviteter som holder kroppen lige i gang og ruster dig nogenlunde til fødslen ... Held og lykke 

Anmeld Citér

15. december 2015

Denførste

Vi rørte os også til fødselsforberedelse, med pulsen op og fysisk aktiv, mens vi øvede vejrtrækningen osv��

men kan godt mærke at jeg får lidt dårlig samvittighed, nu når der ikke er en som guider mig Heh? 

Undskyld på forhånd, men har ret ondt i rumpen, og er bare så bange for at få "liggesår"�� og at min rumpe bare vil forsvinde, når baby er født, fordi jeg så ikke fik motioneret ordentligt inden.?

Anmeld Citér

15. december 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Denførste skriver:

Jeg havde en ret hård graviditet, så det var ikke meget jeg fik rørt mig fra uge 24, hvor jeg blev sygemeldt. 

Jeg var dog rigtig glad for at cykle, da det var et af de eneste tidspunkter hvor mit bækken ikke var ved at falde fra hinanden (Sådan føles det i hvert fald)

Jeg cyklede gerne korte ture hverdag, og gik af og til en lille tur i en nærliggende skov. Det betød dog at jeg ikke kunne lave så meget andet resten af dagen. 2-3 gange tog jeg også turen hjem til mine forældre. ~10 km på cykel hver vej. Det gik laaaangsomt, og det var lidt hårdt, men jeg var skide stolt over at jeg fik det gjort

Det er nok en god idé at få lavet lidt, også selvom det bare er at cykle en kort tur i langsomt tempo

Anmeld Citér

15. december 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg havde også en hård graviditet, og jeg motionerede ikke rigtigt.. Altså jeg fik gået nogle små ture... Tog hensyn til, når min krop ikke rigtig kunne mere...

Så hvad med at gå nogle ture eller cykle en tur? Noget, som du kan holde til

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.