Flytte sammen snak ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

795 visninger
10 svar
16 synes godt om
15. december 2015

Anonym trådstarter

Hej i skønne baby bruger ��

Min kæreste og jeg skal flytte sammen næste år og de første kasser er pakket..

Jeg flytter ind i hans hjem med hans møbler og så kom vi til at snakke om pynte ting..

Han har en masse ting fra hans børn af da de gik i skole og lavede en masse og der ønskede jeg i dag at han måske gemte dem i en kasse fordi jeg personligt ikke synes at ting fra den tid af skal ligge fremme..

Skal siges at min dreng ikke er så gammel og har ikke lavet sådan nogen ting, men kom han hjem med en ting en dag han lavede ville jeg da have den ståene fremme til en hvis alder..

Men begyndte lidt at tænke på om der bliver plads til mig også..

Andre der har prøvet lidt det samme ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2015

L-mor

Anonym skriver:

Jeg flytter ind i hans hjem med hans møbler og så kom vi til at snakke om pynte ting..

Han har en masse ting fra hans børn af da de gik i skole og lavede en masse og der ønskede jeg i dag at han måske gemte dem i en kasse fordi jeg personligt ikke synes at ting fra den tid af skal ligge fremme..

Skal siges at min dreng ikke er så gammel og har ikke lavet sådan nogen ting, men kom han hjem med en ting en dag han lavede ville jeg da have den ståene fremme til en hvis alder..

Hvis der er mange ting i (nu) hans hjem, som hans børn har lavet, skal der også være plads i jeres fælles hjem til nogle af tingene. De er symboler på, at hans børn er en vigtig del af hans liv, de repræsenterer en fælles historie  for far og børn. Du skal ikke ønske dig at være den nye kæreste, der får det henvist til en kasse på loftet eller bag ved døren pågæsteværelset.

Men etableringen af et nyt fælles hjem er jo en god anledning til, at han går det igennem og sorterer lidt i det. Måske kan I organisere noget af det anderledes - tegningerne kan samles på en ny opslagstavle, lerdyrene fra formningstimerne kan få en fælles vindueskarm i stuen, osv. Så vil han og børnene formentlig også få øje for tingene igen, når de flytter plads og indsættes i nye sammenhænge. 

Anmeld Citér

15. december 2015

drabo

Profilbillede for drabo

Altså mine forældre har stadigt enkelte ting fremme som jeg har lavet i skolen, og jeg nærmer mig snart 40 ��.

selvfølgelig skal det blive til jeres hjem, men du skal jo ikke komme og smide hans børn væk, der skal være plads til både dine, deres og jeres minder. Så måske der skal flyttes om og sorteres, men alle tingene skal ikke væk. Du vil vel også gerne have nogle af din søns kreationer udstillet.

men ja det er udfordring, når den ene flytter ind hos den anden, fremfor at flytte sammen et nyt sted. Man kan godt føle man bliver gæst i et fremmed hjem.

Anmeld Citér

15. december 2015

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Hvorfor må ting hans børn ha lavet da de var små ikke stå fremme ?, det er vel ikke noget hans ex kone har lavet. Jeg ville personligt blive rigtig trist, hvis det var mig der blev bedt om af fjerne ting mine børn havde lavet

Anmeld Citér

15. december 2015

alenemor42

Hvis det nu var den omvendte verden... at han skulle flytte ind hos dig og han gerne ville have at de ting din søn havde lavet blev pakket væk i en kasse?

Man skal som kæreste træde varsomt  når det gælder andres børn især kærester. 

Jeg ville personligt alle acceptere det. Ja jeres hjem skal laves til et fælles. Men det kan gøres på mange andre måder.

Anmeld Citér

15. december 2015

alenemor42

alenemor42 skriver:

Hvis det nu var den omvendte verden... at han skulle flytte ind hos dig og han gerne ville have at de ting din søn havde lavet blev pakket væk i en kasse?

Man skal som kæreste træde varsomt  når det gælder andres børn især kærester. 

Jeg ville personligt alle acceptere det. Ja jeres hjem skal laves til et fælles. Men det kan gøres på mange andre måder.

Aldrig i stedet for alle selvfølgelig ��

Anmeld Citér

15. december 2015

ErDuHerIkkeSnart

Selvfølgelig skal I have en snak om, hvordan I indretter jeres fælles hjem. Men at bede ham fjerne ting fra hans "tidligere liv" med hans børn, tænker jeg er lidt sprængfarligt...

De ting repræsenterer formentlig en stor del af hans liv og fortid, som intet har med dig at gøre - og som er en del af den pakke du køber, når du vælger at flytte sammen med ham... 

Anmeld Citér

15. december 2015

MorTil3+

Mine forældre har da stadig nogle ler figurer stående fra dengang min bror og jeg gik i skole og vi er 28 og 30 nu. Så synes da ikke man som ny kæreste kan komme og sige at de skal pakkes væk i en kasse. Selvfølgelig hvis der er rigtig mange ting kan man da sortere i det som andre også skriver men synes da at han skal ha lov til at ha sin børns ting til at pynte i jeres hjem det er vel også stadig hans hjem selvom du flytter ind. Og ting ens børn har lavet betyder altså noget for en. Vores køkkenskabe er dekoreret med tegninger osv fra vores børn. Men vi holder det så i køkkenet da det er vores samlingssted. 

Anmeld Citér

15. december 2015

God-mor

Anonym skriver:

Træd varsomt er bare mit råd. Han skal da have lov til at have sine børns hjemmegjorte ting fremme, lige gyldigt hvor gamle de er. Hvis det er i hele huset og på alle hylder osv. kan du forslå at i pakker noget af det væk og skifter ud i det engang imellem. Du skal selvfølgelig også føle dig hjemme og sætte dit præg, men personligt ville jeg ikke bryde mig om at nogle kom og bedte mig fjerne mine børns ting. Det er bare et ømt punkt, og det kan virke lidt underligt at du ikke ønsker at det står fremme. 

Anmeld Citér

15. december 2015

Leneur

Anonym skriver:

Evt investere i et glasskab. Så er de samlet et sted og kan stadig pynte uden at de er i hele huset. 

Lige nu synes jeg det er hyggeligt at min datters ting står fremme, hun er så kun 6 år men at hun har lavet noget til mig med kærlighed og fantasi er da nogle gode minder. Det tror jeg også du selv finder ud af, når din egen begynder at komme med små gaver... 

Min mor har da også nogle pindsvin i ler til at stå fremme fra da jeg var barn og min far har et nøglebrædt hængende og jeg er da altså 42 år nu... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.