Familie på 3

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.177 visninger
10 svar
3 synes godt om
14. december 2015

debattør-35447

Hej. Vi er en familie på 3, mig, min kæreste og vores søn, som har etmild form for handicap. Han er 4 år, men udviklings mæssigt ligger han på 1 1/2 år. Vi har snakket om at få en ny i familien, men tænker også meget på hvordan vores søn vil tage det. Måske er det godt for ham at blive storebror. Vi har brug for råd Mvh os

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2015

De3Guldklumper

debattør-35447 skriver:

Hej. Vi er en familie på 3, mig, min kæreste og vores søn, som har etmild form for handicap. Han er 4 år, men udviklings mæssigt ligger han på 1 1/2 år. Vi har snakket om at få en ny i familien, men tænker også meget på hvordan vores søn vil tage det. Måske er det godt for ham at blive storebror. Vi har brug for råd Mvh os

Jeg ved ikke lige hvad det er i søger råd omkring? Hans handicap forsvinder ikke ved at han bliver storebror hvis det er det du tænker på når du skriver at det måske er godt for ham at blive storebror.

Vi har selv 3 børn hvoraf den ene har et handicap.

Anmeld Citér

14. december 2015

debattør-35447

Ved godt hans handicap ikke forsvinder. Jeg er ikke dum.

Det var da noget dumt noget at skrive.

Så tak for den. 

Anmeld Citér

14. december 2015

debattør-35447

Så hvis du ikke ved hvad du skal skrive, så skulle du ikke have skrevet noget. 

Anmeld Citér

14. december 2015

Abracadabra

debattør-35447 skriver:

Måske er det godt for JER at have et raskt barn også - men I kan jo snakke med jeres søns læge/sygeplejerske/sundhedsplejerske om, hvordan I bedst håndterer det i forhold til jeres søn. 

Jeg ville helt egoistisk tænke på fremtiden og mine muligheder for at blive bedstemor - så jeg ville få et barn til. 

Anmeld Citér

14. december 2015

helle85

debattør-35447 skriver:

der er både fordele og ulemper ved at have flere børn hvor det ene har et handicap. jeg har selv en søn der er letter mental rataderet.

der er 13 mdr mellem mine børn og lucas har lært meget af sin lille søster men jeg syntes det bliver hårder jo ældre de er, fordi hun kan mange flere ting end lucas.

også kræver det også meget mere overskud 

Anmeld Citér

14. december 2015

Leonora

Jeg er en af dem der tror at det at få søskende er en kæmpe fordel. Langt de fleste børn reagerer på at der kommer en lille ny i familien. Og det vil jeres søn nok også gøre. Det handler om hvordan I som forældre håndterer det. 

Vi har 3 børn med ca 3.5 år imellem. Og de to store har begge haft deres reaktion men de er bestemt også utroligt glad for deres lillesøster. 

Jeg tror at det vigtigste for jer og jeres familie at I som forældre er klar til at øge familien. Hvis I er er det så kommer jeres søn også til at klare den fint. Uanset hans alder og handicap. 

Mærk efter om I synes at tiden er inde. Så skal alt det andet nok følge med, 

held og lykke med projektet hvis det er det I beslutter  

Anmeld Citér

15. december 2015

lineog4

debattør-35447 skriver:

Jeg kan ikke forestille mig det ville være dårligt for jeres søn at få en søskende - kender både privat og qua mit arbejde børn med handicap og søskende og de er som søskende er flest nogle gange hinandens bedste venner og andre gange er deres søskende de mest irriterende i denne verden.

Dog vil jeg sige, at det er vigtigt at I får talt igennem at det kommende barn kommer ind i en familie hvor rigtig meget er struktureret omkring jeres søn, hvor hverdagen og fridage er præget af et barn med udfordringer og en eventuelt søskende skal også have rum til at være "normal". Hvis fx man har et barn der ikke kan klare store forsamlinger, så er det vigtigt at huske jamen det kan lillebrøster og han/hun har godt af en tur i teatret, biografen, Tivoli hvad ved jeg (bare er eksempel). Nogle familier vælger at splitte op nogle fridage for at tilgodese begge børn, andre familier har aflastning så de måske en weekend om måneden eller en dag hver 14. Dag kan have fokus på det barn uden udfordringer, kan have en dag uden struktur, en dag med max oplevelser osv. Og det synes jeg man bør tale igennem når man skal have et nyt barn i en familie med et barn med udfordringer. 

Held og lykke med projektet.

Anmeld Citér

15. december 2015

ErDuHerIkkeSnart

Er det ikke muligt at I opsøger noget råd og vejledning et sted - der må være noget støtte tilknyttet jeres søns problemer? Jeg kan sagtens forstå at I ønsker et barn mere - og der er sikkert mange fordele og ulemper herved - men jeres dreng lyder samtidig til at have meget store udfordringer, hvis han er så langt tilbage - så måske I kan blive lige klogere på hvordan/hvordan I bedst støtter ham igennem en eventuel process med at blive storebror?

Anmeld Citér

15. december 2015

debattør-35447

Mange tak for alle jeres gode råd. Vores søn klar sig fint i store forsamlinger, når vi er til fødselsdag og andre familie sager. Han er urolig glad for hans fætter på 5 år. 

Her hjemme kører vi selvfølglig fast struktur, men nogle gange ryger man ud af rytmen, og det klar han rigtig godt. Hans handicap rammer hans motorik, fin motorgik og hans sprog. Ellers fungere han godt. Han er en dreng som søger meget voksen kontakt og er bedste til at lege når den voksen sidder ved siden af og guider ham. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.