Til jer der har haft børn med kolik/mavekneb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

782 visninger
8 svar
0 synes godt om
14. december 2015

LykkeB

ja, hvor længe varede det? Herhjemme er min søn nu 2 måneder og stoppede med sonden for 1 måned siden (født 6 uger før tid) Fra den dag har jeg udelukket ammet ham. Han er altid urolig, virker irriteret eller skriger. Til gengæld kan han for det meste trøstes, så ved ikke om det så Kan være kolik? Det virker som om han har ondt i maven. Det er meget sjældent at han er en tilfreds baby. Måske højst 1 time sammenlagt om dagen. Det er ret hårdt. Han sover også meget uroligt og vil faktisk kun sove ovenpå mig. Er der andre, hvis børn har haft noget af det samme? Sp siger det er normalt. Men jeg begynder at blive bekymret for ham. Så jeg tænker at en læge evt skal tilse ham, men så igen, hvad kan lægen gøre.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Min søster har født 8 uger for tidligt og hendes datter døjede meget med maven. Det stoppede da hun var knap 4 måneder.

Min store havde også ondt i maven og var de første knap 4 måneder ikke den gladeste baby Han var født i uge 37 som vidst er til termin) 

mener at tarmene først er færdigudviklet ved tre måneders alderen - eller senere. Måske en her kan huske det 

men dit barn er i hvert fald helt normal - han har bare ondt i maven 

Anmeld Citér

14. december 2015

LykkeB

mor:) skriver:

Min søster har født 8 uger for tidligt og hendes datter døjede meget med maven. Det stoppede da hun var knap 4 måneder.

Min store havde også ondt i maven og var de første knap 4 måneder ikke den gladeste baby Han var født i uge 37 som vidst er til termin) 

mener at tarmene først er færdigudviklet ved tre måneders alderen - eller senere. Måske en her kan huske det 

men dit barn er i hvert fald helt normal - han har bare ondt i maven 

Øv. Det er bare så synd for ham. Han vågner af hans søvn, fordi han presser og det gør ondt. Så han får heller ikke den søvn han burde have. Håber det snart går over. 

Anmeld Citér

14. december 2015

LykkeB skriver:

Øv. Det er bare så synd for ham. Han vågner af hans søvn, fordi han presser og det gør ondt. Så han får heller ikke den søvn han burde have. Håber det snart går over. 

Det er så hårdt - både for baby og mor 

får han d-dråber og hvilken slags? 

Anmeld Citér

14. december 2015

LykkeB

mor:) skriver:

Det er så hårdt - både for baby og mor 

får han d-dråber og hvilken slags? 

Ja det er det altså. Vi hAr holdt pause længe nu, så det er ikke d dråberne 

Anmeld Citér

14. december 2015

LykkeB skriver:

Ja det er det altså. Vi hAr holdt pause længe nu, så det er ikke d dråberne 

Øv det kan være nogle herinde har erfaringer med hvad der kan hjælpe. Vi har hverken prøvet movicol eller laktulose. Min søster har dog prøvet laktulose som havde en god effekt. Men prøv at høre din Sp 

Anmeld Citér

14. december 2015

Melm

Hvad med at prøve zoneterapi? Havde et hold venner, hvis barn blev født 6 uger før tid, han døjede rigtig meget med maven og kunne næsten ikke komme af med noget. 1 gang zoneterapi og det var væk☺️

Anmeld Citér

14. december 2015

Roselil

Profilbillede for Roselil

ja, hvor længe varede det? Herhjemme er min søn nu 2 måneder og stoppede med sonden for 1 måned siden (født 6 uger før tid) Fra den dag har jeg udelukket ammet ham. Han er altid urolig, virker irriteret eller skriger. Til gengæld kan han for det meste trøstes, så ved ikke om det så Kan være kolik? Det virker som om han har ondt i maven. Det er meget sjældent at han er en tilfreds baby. Måske højst 1 time sammenlagt om dagen. Det er ret hårdt. Han sover også meget uroligt og vil faktisk kun sove ovenpå mig. Er der andre, hvis børn har haft noget af det samme? Sp siger det er normalt. Men jeg begynder at blive bekymret for ham. Så jeg tænker at en læge evt skal tilse ham, men så igen, hvad kan lægen gøre.

Åh føler med dig, det er bare så hårdt! Min ældste havde mavekneb til han var 4 mdr. Hans skyldtes luft, lægen sagde at hans tarmsystem var umodent. Han ville også være på os hele tiden. Vil kraftigt anbefale både en slynge og en slyngevugge. Det hjalp her til aflastning. Ellers cykle med benene, mavemassage, en hårtørrer på maven, han blev også beroliget af lyden. Evt. Svøb. Prøvede zoneterapi, men synes ikke det havde megen effekt, men mange er glade for det. Så er der biogaia dråber man kan forsøge sig med. Ligepludselig er det ovre og de tar ikke skade af det

Anmeld Citér

14. december 2015

lisbeth jess

Profilbillede for lisbeth jess

Hej !

Vil fortælle at mange babyer har reflux, d.v.s en øvre mavemund der ikke lukker helt til. det giver megen gråd og ubehag. når det sure maveindhold kommer op i spiserøret.

Snak med din læge  om han vil forsøge med lidt medicin, ellers bed om en henvisning til børnelæge.

Indtil da skal du have hans hoved og krop højt efter maden, det kan hjælpe.

God bedring med ham.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.