Kæmpe dilemma!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: skal vi starte projekt baby nu?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

637 visninger
6 svar
3 synes godt om
14. december 2015

Anonym trådstarter

Årh hvor vi kæmper for at mærke efter hvad der skal ske med fremtiden herhjemme...

Jeg er studerende og færdig med uddannelse til sommer - pt er jeg i praktik og stedet har vist stor interesse for mig og har derfor virkelig gode jobmuligheder efter endt uddannelse.

Sagen er bare den, at vi havde snakket om, at skulle have barn nr tre næste år. Vi har i forvejen 2 børn mes tre år mellemrum og ville gerne have samme alder mellem nr 2 og 3.

men for filan.. Et job ville give bedre indkomst på barsel, mulighed for at købe hus nu her og et job at vende tilbage til efter barsel.

what to do - barn først og så komme ud på et arbejdsmarked uden at skulle gå på barsel igen. Eller job først og så minimum 4 år mellem nr 2-3?

kan I ikke hjælpe mig med mine tanker?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2015

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Anonym skriver:

Årh hvor vi kæmper for at mærke efter hvad der skal ske med fremtiden herhjemme...

Jeg er studerende og færdig med uddannelse til sommer - pt er jeg i praktik og stedet har vist stor interesse for mig og har derfor virkelig gode jobmuligheder efter endt uddannelse.

Sagen er bare den, at vi havde snakket om, at skulle have barn nr tre næste år. Vi har i forvejen 2 børn mes tre år mellemrum og ville gerne have samme alder mellem nr 2 og 3.

men for filan.. Et job ville give bedre indkomst på barsel, mulighed for at købe hus nu her og et job at vende tilbage til efter barsel.

what to do - barn først og så komme ud på et arbejdsmarked uden at skulle gå på barsel igen. Eller job først og så minimum 4 år mellem nr 2-3?

Jeg ville helt klart vente.

Anmeld Citér

14. december 2015

Anonymor

Jeg ved godt, at folk altid siger, at man skal følge sit hjerte. Men alligevel vil jeg nu mene, at det ikke er helt ufornuftigt at følge sin fornuft også. I dette tilfælde - Hvis det var mig selv - så havde jeg ventet med barnet. Det ville være ærgerligt at stå med 3 munde at føde, og du har en relativt lav indkomst på barsel, for så derefter at risikere (for det er jo en mulighed) ikke at få job efter barsel. Nu ved jeg jo ikke, hvordan jeres økonomi ser ud. Om den kan bære, at i er 5 mennesker, hvoraf den ene ikke har fast indtægt fra job. Men det er i hvert fald min tanke - At jeg ville sørge for, at jeg var sikker på at kunne forsørge alle 3 børn i det omfang jeg havde muligheden (forstået således, at man jo altid kan miste et arbejde - men har man muligheden for at vælge at få et først, så ville jeg det).

Især når det betyder bedre muligheder for huskøb, som jo også er en del af jeres fremtid, og måske kunne skabe nogle endnu bedre rammer om jeres familieliv  

Anmeld Citér

14. december 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg ville også vente.. Men det er fordi jeg er sådan en, som gerne vil have styr på tingene, og hvis du har mulighed for job, ville det jo være fantastisk! 

Anmeld Citér

14. december 2015

modesty

Jeg ville nok vente med at starte PB til jeg havde et job.

Er der mulighed for at du kan vende tankerne med dit nuværende praktiksted? Hvis de er så glade for dig, kan det jo godt være at de ville være okay med at du blev ansat, tog en barsel først, og så startede op på jobbet umiddelbart efter.

Anmeld Citér

14. december 2015

Anonym trådstarter

Årh hvor har I bare ret.. Kan mærke at mine tanker kører rundt for tiden. Vi har bare altid tænkt at vi skulle have vores nr 3 inden jeg skulle på arbejdsmarkedet, fordi det bare gav god mening. Men nu hvor jeg reelt har jobmulighed, så blir det hele pludselig bare så seriøst.

Anmeld Citér

14. december 2015

lineog4

Jeg har været på to barsler både som studerende og som lige færdig og uden job. Og så har jeg været på barsel med en fastansættelse. Jeg nød alle 3, men nørj hvor den hvor jeg vidste hvad jeg skulle, at der var en løncheck osv, bare var mere rolig, mere overskuelig, mere sådan så jeg kunne nyde den helt til sidste dag. Så mit råd er drop ideerne om aldersforskel alle aldersforskelle er vidunderlige og gør brug af den kontakt du har nu og få et arbejde du vil nyde hver dag... 

Ja man skal lytte til sit hjerte men hjernen skal ikke gemmes helt væk

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.