Ringer man ikke til pårørende længere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.182 visninger
9 svar
5 synes godt om
13. december 2015

Anonym trådstarter

Min mand var tidligere i dag blevet hentet med ambulance og kørt på sygehuset. Blev først ringet op en time efter, af hans chef. Han ville vide hvad der var sket, fik et chok. Var slet ikke klar over det. Ringer sygehuse ikke til pårørende længere? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2015

Bella&Lina

Anonym skriver:

Min mand var tidligere i dag blevet hentet med ambulance og kørt på sygehuset. Blev først ringet op en time efter, af hans chef. Han ville vide hvad der var sket, fik et chok. Var slet ikke klar over det. Ringer sygehuse ikke til pårørende længere? 

Afhænger det ikke af om patienten er "tilstede" eller om patienten måske er i koma/i chok eller meget kvæstet/meget syg osv? 

Anmeld Citér

13. december 2015

Anonym trådstarter

Bella&Lina skriver:

Afhænger det ikke af om patienten er "tilstede" eller om patienten måske er i koma/i chok eller meget kvæstet/meget syg osv? 

Det ved jeg ikke noget om, har heldigvis aldrig oplevet det før. 

Men han var ved sig selv. 

Anmeld Citér

13. december 2015

Bella&Lina

Anonym skriver:

Det ved jeg ikke noget om, har heldigvis aldrig oplevet det før. 

Men han var ved sig selv. 

Det har jeg heldigvis heller ikke, men tænker at de nok prioritere det mere hvis patienten fx er i livsfare eller slemt medtaget/alvorligt syg eller lign.... Når vi snakker voksne mennesker selvfølgelig. 

Anmeld Citér

13. december 2015

Tiggi

Tror jeg da kun at de gør hvis patienten ikke er ved bevidsthed. Ellers regner de vel med at patienten selv giver besked eller dem som var tilstede giver besked. Her f.eks. chefen som jo godt vidste noget.

Var blev selv indlagt i denne uge i to døgn og da ingen som spurgte om de skulle give besked for mig,  men da jeg nævnte at min mobil var gået ud måtte jeg da gerne låne en. (Havde så sendt en SMS med hvor jeg lå til min mand så han kom næste dag) 

Anmeld Citér

13. december 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB
Anonym skriver:

Nej, det gør de ikke, hvis der er tale om et voksent menneske som er ved bevidsthed og ved sine fulde fem.

Anmeld Citér

14. december 2015

mor2011_

er det sket på arb? arbejdsplads burde have "ambulancebreve" , i sådan brev står hvem og hvornår skal arbejdspladsen kontakte hvis der sker noget på arb, hvis man kom til skade, blev hentet af ambulance eller oplevet noget grimt på arb. Det kan være at personale på sygehuset gik ud fra at arbejdspladsen har kontaktet dig. hvis din mand har ikke sagt at de skal/må rige til dig fra sygehuset så må de ikke bare ringe desværre.

Anmeld Citér

14. december 2015

An&Jo

I det her tilfælde er det arbejdet der skal ringe til pårørende.. Det er kun hvis det er foreksempel et trafikuheld at sygehuset gør det, men kun hvis ikke politiet gør det.. 

Der er flere regler indenfor det her, og sygehuset har tavshedspligt så længe patienten ikke selv beder dem om at ringe og oplyse det,. Medmindre det er et barn, så skal de ringe til forældremyndighedsindehaveren

Anmeld Citér

14. december 2015

Tranebaer

Ikke hvis han er ved bevidsthed, så har de faktisk tavshedspligt.

Anmeld Citér

14. december 2015

Anonym trådstarter

mor2011_ skriver:

er det sket på arb? arbejdsplads burde have "ambulancebreve" , i sådan brev står hvem og hvornår skal arbejdspladsen kontakte hvis der sker noget på arb, hvis man kom til skade, blev hentet af ambulance eller oplevet noget grimt på arb. Det kan være at personale på sygehuset gik ud fra at arbejdspladsen har kontaktet dig. hvis din mand har ikke sagt at de skal/må rige til dig fra sygehuset så må de ikke bare ringe desværre.

Det er sket mens han var på arbejde. 

Han fik et krampe anfald mens han kørte bus og var ikke til at komme i kontakt med, han kom først til sig selv i ambulancen. 

Vi har udfyldt at de i "nødstilfælde" skal ringe til hans ægtefælle - mig.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.