Baby 0-1 år udgifter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.833 visninger
10 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. december 2015

Anonym trådstarter

Hej Allesammen,

Hvad bruger I ca. ekstra pr. måned til jeres baby på 0-1 år? Synes de børnepenge man får lyder til næsten at dække alle/de fleste udgifter når barnet er 0-1 år. Hvis man ikke medregner start ting. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2015

FrkGranger

Anonym skriver:

Hej Allesammen,

Hvad bruger I ca. ekstra pr. måned til jeres baby på 0-1 år? Synes de børnepenge man får lyder til næsten at dække alle/de fleste udgifter når barnet er 0-1 år. Hvis man ikke medregner start ting. 

Vi brugte Ca 200 på bleer og havde afsat 300 til tøj hvilket var rigeligt... Ammede fuldt i 4 mdr, suplerede i en mdr og derefter fik han erstatning Ca 300 i mdr

Autostol 9-18 kg købte vi først da han var 14 mdr...

Anmeld Citér

12. december 2015

(august)

Det afhænger jo nok meget af om det er første barn så man skal ud og købe alt tøjet eller om man er heldig at kunne arve sig til noget. Derefter er det jo så spørgsmålet om det er et amme barn eller ej. Hvis det er flaske vil der automatisk være flere udgifter til erstatning end ellers. 

Tør ikke sige hvor meget vi brugte, men måske rundt regnet 500kr inkl bleer. Vi bruger Pampers, men køber dem på tilbud, for ellers ville de fylde godt i budgettet. 

Anmeld Citér

12. december 2015

JH12

Uh det ved jeg næste ikke.. Min dreng er 5,5 måned og bliver fuldammet.. 

Vi bruger vatrondeller istedet skumklude og vådservietter ., 

finder gerne libero bleer på tilbud.. 

Min dreng vokser som ukrudt så vi skifter 1-2 størrelser om måneden (tøj) 

har ikke regnet på det men vil gætte på vi bruger mellem 200-500kr om måneden på det hele .. 

Anmeld Citér

12. december 2015

linkon

Hvis man ser bort fra de store poster med udstyr som vogn og seng og lignende, så har de børnepenge holdt til alt tøj, bleer, mad, sko og mme i de 10 månederne vi har fået dem hidtil :-) vi bruge Ca 200 på bleer om måneden (vi bruger libero) og 300-500 på mad og Mme til lillepigen, hun var dog ammebarn til hun var 6 måneder, så der sparet vi jo mange udgifter :-)

Anmeld Citér

12. december 2015

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar. Vi har opsparing til alle start tingene. Så det er kun de månedlige udgifter jeg tænker på. Men første år burde børnepengene næsten dække - lyder det til 

Anmeld Citér

12. december 2015

A-1995

Børnepenge dækker kun tøj hos os. Han skal jo have nyt tøj konstant.. Og bruger så omkring 500-800kr om måneden på bleer og erstatning ☺️ så er der jo også forsikringer, børneopsparing osv ☺️

Anmeld Citér

12. december 2015

Tiggi

Udgifter første år afhænger jo også af hvornår den lille skal starte i vuggestue/dagpleje Vores datter skal starte nu her hvor nu er 10 måneder og det er lige 3000 kr om måneden. Så er jo mange penge .

Udover det så synes jeg også at det er løbet rundt med børnepengene Har købt brugt eller fået meget tøj og også haft alt for meget (f.eks. 4 flyverdragter med to i 74 og to i 80) 

Derudover bruger vi omkring 200 kr. om måneden på bleer (Vibelle eller Libero) + måske 50 kr. til skumklude, vådservietter, sæbe, zinksalve osv osv. (ikke lige regnet den post) 

Derudover bruger vi nu 400-500 kr. i grød, mos og MME hvor hun er knap 10 måneder og jo spiser en del, men har jo været mindre tidligere . Kunne sagtens gøres billigere, men får brugt en del færdiglavet grød, når vi enten har travlt eller selv spiser noget hun ikke kan/vil spise, og bliver ret ofte.

Hvis man kan og vil amme fuldt er mad jo gratis i 4-6 måneder .  

Anmeld Citér

13. december 2015

Steffecph

Har lige indhentet oplysninger fra vores budget her i 2015. :-)

0-3 måneder: (beløb pr måned) 

Mme - 400kr 

bleer-300kr 

tøj - 1000kr 

Diverse - 100kr (D -dråber, skumklude, vådservietter, cremer mm.)

legetøj - 100kr

forsikringer - 50kr

3-6 måneder: (beløb pr måned) 

mme - 700kr 

bleer - 216kr 

Grød og mos - 100kr 

Diverse - 100kr

tøj - 700kr 

legetøj - 200kr

forsikringer - 50kr 

6-8 måneder: 

mme -516kr 

bleer - 216kr 

grød og mos - 150kr 

diverse - 150kr

tøj - 1000kr

legetøj - 300kr 

forsikringer - 50

Hun er nu 9 måneder og vi bruger ca 

mme - 250kr 

bleer - 250kr

grød og mos - 0kr 

diverse - 150kr 

tøj - 500kr 

legetøj - 200kr

forsikringer - 50kr 

meeeen det kan helt sikkert gøres billigere. Jeg kunne fx ikke amme på trods af jeg blev indlagt og fik professeeionel hjælp - der kom bare ingen mælk overhovedet! Hun fik derfor Arlas mme men vi skiftede senere til allomin som er billigere. 

Hun ville kun spise grød fra semper - hvilket er dyrt i længden. 

Jeg har brugt en del penge på dyre stykker tøj. Det forhøjer også budgettet betydeligt. Og jeg har slet ikke købt brugt. 

Anmeld Citér

13. december 2015

lineog4

Du kan sagtens klare det for børnepengene, det er jo immervæk 1000 kr om måneden og selv om bleer og evt mme kan være dyrt, så har du en del tilbage til det ekstra. 

Jeg ville sagtens til en lille ny kunne klare mig for børnepengene, men jeg er også for nærig til dyrt tøj i de små størrelser 

det der tilgengæld kostede lidt var det at holde barsel, alle mine trilleture især med de sidste to børn der kom jeg forbi forretninger hvor man kunne bruge penge - det var ikke godt for bankkontoen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.