Spørgsmål efter tidlig scanning i dag:)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

411 visninger
5 svar
3 synes godt om
12. december 2015

SRP

Hej piger

Jeg var i dag til en privat tidlig scanning for at se, om alt så rigtigt ud  pt. Jeg var sikker på jeg var 6+0 i dag. Jeg testede positiv for ægløsning 13/11 og vi havde sex natten til 14/11 og om formiddagen 14/11. Der var fint hjerteblink, men hun målte til at jeg var 5+4, hvilket ikke giver meningen ud fra ægløsningen osv.? Hvordan kan det hænge sammen? Er det blot pga. måleusikkerheden eller? Giver ikke mening, at det først er omkring 17/11, at ægget er blevet befrugtet ifm. ægløsningen. Havde nemlig en implantationsblødning præcis en uge eller otte dage efter den positive ægløsningstest, som altså var 13/11, derfor kan befrugtningen ikke være sket meget senere end 14/11? 

Håber I kan hjælpe

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2015

Mulle0802

Jeg har også lige været til tidlig skanning 7+2 (som er sikker pga. ICSI behandling) på mit billede stod der 7+0 så går ud fra at det er udregnet på baggrund af længden. Så du bliver sikkert sat frem ved en senere skanning. 

Anmeld Citér

12. december 2015

Becks

SRP skriver:

Hej piger

Jeg var i dag til en privat tidlig scanning for at se, om alt så rigtigt ud  pt. Jeg var sikker på jeg var 6+0 i dag. Jeg testede positiv for ægløsning 13/11 og vi havde sex natten til 14/11 og om formiddagen 14/11. Der var fint hjerteblink, men hun målte til at jeg var 5+4, hvilket ikke giver meningen ud fra ægløsningen osv.? Hvordan kan det hænge sammen? Er det blot pga. måleusikkerheden eller? Giver ikke mening, at det først er omkring 17/11, at ægget er blevet befrugtet ifm. ægløsningen. Havde nemlig en implantationsblødning præcis en uge eller otte dage efter den positive ægløsningstest, som altså var 13/11, derfor kan befrugtningen ikke være sket meget senere end 14/11? 

Håber I kan hjælpe

Der er altid måleusikkerhed i starten, embryoerne er så små, at det er svært at måle 100 % korrekt :)

Anmeld Citér

12. december 2015

Krydserfingre

Så vidt jeg har forstået handler det også lidt om hvor hurtigt den har udviklet sig. Jeg blev sat 3 dage frem. Tror ikke du skal tænke aå meget over det 

Anmeld Citér

12. december 2015

Mullesmith

SRP skriver:

Hej piger

Håber I kan hjælpe

Der kan jo bare være at fostret er lidt lille af sin størrelse og betyder ikke noget i det lange løb, det skal nok blive indhentet  de måler jo altid udfra størrelsen, det behøver jo ikke at betyde at du føder en uge senere eller noget.

Anmeld Citér

12. december 2015

Mullesmith

Jeg vil under alle omstændigheder nok primært i mit eget hovede beregne terminsdato udfra den sidste 1. Mens dag og ikke størrelsen på foster, fostret kan jo sagtens have udviklet sig normalt selvom det er nogle millimeter kortere end gennemsnittet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.