Jeg ved simpelthen intet mere!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.193 visninger
8 svar
19 synes godt om
12. december 2015

Anonym trådstarter

Jeg har brug for råd.... Måske det er mig der er for meget, måske jeg ikke er - jeg har egentlig bare brug for råd 

Jeg har en fantastisk dejlig kæreste, og vi venter barn nummer 2 til Marts Vi glæder os begge to meget...Og jeg kunne ikke undvære ham, fordi jeg elsker ham

MEN....Jeg lider af bækkenløsning... OG! Når der kommer til rengøring ved jeg simpelthen ikke hvad jeg skal gøre.... 

Der sker INTET i lejligheden før JEG starter - allerede der er humøret påvirket - Hvis ikke jeg går i gang går der ikke mange dage før lejligheden ligner lort....Opvask, vasketøj - ALT. 
Jeg KAN ikke klare rod i hjemmet og det påvirker mit humør. 

Han laver aftensmad (hvilket er rigtig dejligt) Men køkkenet ligner lort, kogepladen ligner lort, der er mad på gulvet, tingene han har brugt bliver ikke engang tørret af, det der kan komme i skraldespanden står bare på køkkenbordet - Altså sådan rigtig øv øv øv øv øv  . Når han støvsuger - støvsuger han bare for at støvsuge for jeg kan se at han har sprunget hjørner over og der ligger stadig skidt langs væggen... 

Jeg laver faktisk ALT det praktiske i hjemmet - fordi der ellers ikke sker en skid, og NÅR han så endelig går i gang fordi JEG er gået i gang, ja så redder han lige sengen, støvsuger lige hurtigt (det er ikke ordentligt), rydder op i kurvene OG DET ER DET. Jeg skal bede ham om ALT. Der er flere ting han kan lave i hjemmet - få hængt de lamper op der mangler over spisebordet, få hængt gardiner op - INTET sker der - jeg skal skubbe ham HELE tiden og HVER gang... Det ender altid med at vi ikke snakker sammen i mens vi gør rent...

Jeg ender simpelthen med nogle gange at græde af ren frustration over at lejligheden ligner lort - og at han gang på gang siger han nok skal blive bedre til det, men der så intet sker, vi har talt om det MANGE gange.  

Stod det til ham, sad han foran computeren hele dagen og lavede intet. 

Hvad fanden skal jeg gøre????

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2015

Krydserfingre

Altså i venter barn nr 2? Så må du vel vide hvordan han normalt er, når du ikke er syg? 

Anmeld Citér

12. december 2015

Astoria

Profilbillede for Astoria

Jeg tror det er et problem mange par har. Hvis han ellers er en fantastisk mand, så ville jeg finde penge i budgettet til rengøringshjælp. I forhold til nogle af de andre ting, så kunne i prøve at opdele pligterne mere kategorisk, således han ved præcist hvilke opgaver han har. Min mand er forfærdelig til at udskyde tingene, men har f.eks. al ansvar for vasketøj. Det passer godt ind i hans mentalitet fordi han selv kan vælge hvornår på dagen han gør det. Jeg vil også anbefale at anskaffe jer en tavle hvorpå i kan skrive disse opgaver som skal ordnes, sæt det et sted hvor den er synlig, og skriv f.eks. ophænging af lampe. Det har hjulpet hjemme hos os fordi vi ikke skal minde hinanden om det hele tiden. 

Jeg håber i finder ud af det 

Anmeld Citér

12. december 2015

charthys

Tja. I har det svært begge to.

Problemet opstår når to voksne mennesker der har forskellige niveauer og udgangspunkter forsøger at skabe et liv sammen.  

Du har dine standarter og føler ikke du KAN leve med mindre. Omvendt er han også et voksent menneske, og var det mig der konstant blev hevet i næsen hvordan jeg skulle gøre tingene og at det bare ikke var godt nok, så blev jeg stædig.

Jeg synes rådet med rengøringshjælp er godt. Og så skal du måske overveje om det er et fælles problem I har.  Du fremstiller det meget ensidigt, han har fejlen og du gør det på den rigtige måde. Måske skal du også lære at løsne op. Bare en strøtanke. 

Jeg har været der. Gift med en mand der intet lavede af sig selv, og som blev skidesur når jeg bad ham om noget. Og så blev jeg tosset over at jeg altid havde valget mellem at være bussemand eller gøre det hele selv.

Vi passede bare ikke sammen, det blandt andre ting, gjorde livet til et helvede.

Så da jeg skulle vælge mand igen vidste jeg hvilke ting vi skulle passe sammen på,  og fælles niveau for rengøring i dagligdagen er altså ikke et uvigtigt område.    

Anmeld Citér

12. december 2015

grinny

Du elsker der er helt rent, han ønsker bare et hjem der ser nogenlunde ud og hvor hjørner ikke er så vigtige.

Sådan er det også hos os, men jeg gør bare tingene for det er mig der vil have det klinisk rent og et hjem hvor alt står nøjagtigt på den plads tingen har fået. Har han støvsuget (hvilket han tit gør) så takker jeg ham og lever med det hjørne han har glemt, der skal jo alligevel støvsuges igen om et par dage. Han fylder opvaskeren og kan kun få halvdelen ind i forhold til hvad jeg kan få ind - så vasker vi bare 2 gange.

Men at blive gal over det, det gider jeg ikke for han ser skidt som han nu gør og jeg ser det som jeg gør, men det kan aldrig blive hans job at gøre det efter mit hoved eller læse mine tanker, for så må jeg jo bare gøre tingene selv 

Anmeld Citér

12. december 2015

Sprit25

grinny skriver:

Du elsker der er helt rent, han ønsker bare et hjem der ser nogenlunde ud og hvor hjørner ikke er så vigtige.

Sådan er det også hos os, men jeg gør bare tingene for det er mig der vil have det klinisk rent og et hjem hvor alt står nøjagtigt på den plads tingen har fået. Har han støvsuget (hvilket han tit gør) så takker jeg ham og lever med det hjørne han har glemt, der skal jo alligevel støvsuges igen om et par dage. Han fylder opvaskeren og kan kun få halvdelen ind i forhold til hvad jeg kan få ind - så vasker vi bare 2 gange.

Men at blive gal over det, det gider jeg ikke for han ser skidt som han nu gør og jeg ser det som jeg gør, men det kan aldrig blive hans job at gøre det efter mit hoved eller læse mine tanker, for så må jeg jo bare gøre tingene selv 

Jeg er SÅ enig med dig min kæreste har en definition af hvornår der er ryddet op, som er højere end min, jeg har tilgengæld en højere rengøringssans. Jamen så gør vi det begge bare på vores måde

det eneste han skal holde sig fra er min vaskemaskine 

Anmeld Citér

12. december 2015

grinny

Sprit25 skriver:

Jeg er SÅ enig med dig min kæreste har en definition af hvornår der er ryddet op, som er højere end min, jeg har tilgengæld en højere rengøringssans. Jamen så gør vi det begge bare på vores måde

det eneste han skal holde sig fra er min vaskemaskine 

Her skal han holde sig fra at hænge tøj op - er træt af skæve trøjer, haha 

Anmeld Citér

12. december 2015

Sprit25

grinny skriver:

Her skal han holde sig fra at hænge tøj op - er træt af skæve trøjer, haha 

Inden min mand lærte mig at kende vaskede han ikke sokker og underbukser. Det var nemmere at købe nyt...suhk 

Anmeld Citér

13. december 2015

nadhja

Sprit25 skriver:

Inden min mand lærte mig at kende vaskede han ikke sokker og underbukser. Det var nemmere at købe nyt...suhk 

min mand havde 2 slags vaske; "arbejdstøj" og "alt det andet"....

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.