boligsikring/friplads

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. december 2015

Anonym trådstarter

Jeg tror at hele fokus har ligget på kontanthjælpsmodtagere og ældre og ingen har skænket os enlige lønmodtagere en tanke

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2015

Anonym trådstarter

Nu må jeg lige rette mig selv igen, jeg har ikke fået noget fra udbetaling dk. Det er simpelthen en skrivelse fra mit boligselskab omkring boligsikring! !!!!

Jeg prøver at finde rundt i lovgivningen lige nu og de ændringer der kommer.

Anmeld Citér

12. december 2015

Steffecph

Jep. Der kommer desværre nye regler! 

Det hele står på borger.dk eller hvis i googler nye regler boligsikring. 

Jeg får både SU og barselsdagpenge D. 1/2. Planen var at ligge dagpengene til side til den måned jeg ikke ville have en indtægt i den anden ende - men det har jeg altså ikke råd til nu :-( 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

12. december 2015

Moar2011

Det da heller ikk okey at straffe enlige mødre på den måde, nogen vil ren faktisk godt arbejde .. 

Og selvfølgelig rammer det da alle der får en offentlig ydelse, så vel som enlige der får en offentlig ydelse. 

Men er fuldstændig enig det bliver IKKE rart med den nye regl  

mange må gå fra hus og hjem .

Anmeld Citér

12. december 2015

Mettefpigen

Jeg forstår ikk lige det i skriver... Hvad omhandler de nye regler om? 

Jeg har kun hørt at det er fra okt at enlige mødre på kh kun måtte få 15000 om måneden inkl alt...

Anmeld Citér

12. december 2015

Klumpe-dumpe

Mettefpigen skriver:

Jeg forstår ikk lige det i skriver... Hvad omhandler de nye regler om? 

Jeg har kun hørt at det er fra okt at enlige mødre på kh kun måtte få 15000 om måneden inkl alt...

Som jeg læser det på borger.dk omhandler det faktisk mest (udover kontanthjælpsmodtager) dem der har svingende indkomst. Dem der har fast indkomst, får kun en lille ændring af sin boligydelse. 

Anmeld Citér

12. december 2015

Anonym trådstarter

Det er rigtigt at det vil ramme kontanthjælpsmodtagere hårdest.

Men der er også ændret måde at beregne friplads på som kommer oven i.

Det er da lige en del som politikerne har udeladt at det rammer andre end kontanthjælpsmodtagere 

Anmeld Citér

13. december 2015

Mettefpigen

Klumpe-dumpe skriver:

Som jeg læser det på borger.dk omhandler det faktisk mest (udover kontanthjælpsmodtager) dem der har svingende indkomst. Dem der har fast indkomst, får kun en lille ændring af sin boligydelse. 

Det var også det jeg kunne læse mig til, synes bare det lød så voldsomt da jeg læste det herinde ��

Anmeld Citér

13. december 2015

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Det var også det jeg kunne læse mig til, synes bare det lød så voldsomt da jeg læste det herinde ��

Der er rigtigt at bolig ydelsen ikke bliver hårdest ramt, det er mere friplads beregningen der lige nu bekymrer mig. Jeg håber bestemt jeg regner forkert :/

Anmeld Citér

13. december 2015

Steffecph

Samme fremgangsmåde som med boligstøtte. 

at de løbende modtager oplysninger fra skat og herved regulerer fripladsen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.