Køn og tidpunktet for sex?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.786 visninger
10 svar
6 synes godt om
11. december 2015

SRP

Hvornår havde I sex i forhold til ægløsningen og hvilken køn fik I?

første gang blev jeg insemineret og fil en pige. Anden gang havde vi sex en enkelt gang og fik en dreng, men min cyklus var uregelmæssig, så ved ikke hvornår vi havde sex i forhold til ægløsningen.

her 3. gang tog jeg ægløsningsteste. Fik en positiv test 13/11 om eftermiddagen ca. 16.00 og havde sex natten til 14/11 og igen om formiddagen 14/11. Men kender så ikke kønnet endnu, men er meget spændt og forsøger at gætte.

kan forstå at jo tættere på ægløsningstidspunktet, man har sex desto større sandsynlighed for dreng og hvis man har sex nogle dage før ægløsningen er sandsynligheden for en pige større. 

Glæder mig til at læse jeres oplevelser

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2015

Sedigfor

Så skulle jeg ha haft en dreng men har en pige (: det har jo ikke noget med tidspunktet at gøre, det er mandens sæd der bestemmer kønnet på barnet (: 

os derfor man kan gå til en klink hvis man vil ha et bestemt køn, da de så tager " pige svømmerne " væk eller drengene hvis du forstår (:

Anmeld Citér

11. december 2015

SRP

Sedigfor skriver:

Så skulle jeg ha haft en dreng men har en pige (: det har jo ikke noget med tidspunktet at gøre, det er mandens sæd der bestemmer kønnet på barnet (: 

os derfor man kan gå til en klink hvis man vil ha et bestemt køn, da de så tager " pige svømmerne " væk eller drengene hvis du forstår (:

Jeg ved heller ikke om teorien holder helt, men det er noget med at pigesædceller er lidt langsommere end drengesædceller, men de lever derimod længere. men ja det er svært at bevise med sikkerhed

Anmeld Citér

11. december 2015

Sedigfor

SRP skriver:

Jeg ved heller ikke om teorien holder helt, men det er noget med at pigesædceller er lidt langsommere end drengesædceller, men de lever derimod længere. men ja det er svært at bevise med sikkerhed

Jeg tror hvertfald ikke på noget af alt det der, ligesom med kvalme og hvad der nu ellers er (: 

men det er os op til en selv (:

Anmeld Citér

11. december 2015

ErDuHerIkkeSnart

Skrøne. Myte. Ammestuehistorie.Kært barn har mange navne...

Og nej... man kan heller ikke forudse kønnet ved at tisse på natron, kigge på mavens form, eller på mængden af kvalme...

Anmeld Citér

11. december 2015

Snevejr84

Det er jo umuligt at sige. Ægget kan jo tage flere dage om at sætte sig fast en myte som så mange andre ting 

Anmeld Citér

11. december 2015

Mor1986

Både ved vores datter og nu ved vores søn (imaven) har vi hygget på æl dagen. Og her er det to vidt forskellige køn.

som en nævner noget med kvalme så skal jeg være ærlig og sige jeg ikke troede der kunne være forskel. Med vores datte havde jeg mega kvalme i tre måneder og tabte 8 kg. Denne gang havde jeg kvalme hver tredje dag, men havde kæmpe appetit så tog i stedet 4 kg på. Så ved mig har der været forskel  

Anmeld Citér

11. december 2015

ErDuHerIkkeSnart

Mor1986 skriver:

Både ved vores datter og nu ved vores søn (imaven) har vi hygget på æl dagen. Og her er det to vidt forskellige køn.

som en nævner noget med kvalme så skal jeg være ærlig og sige jeg ikke troede der kunne være forskel. Med vores datte havde jeg mega kvalme i tre måneder og tabte 8 kg. Denne gang havde jeg kvalme hver tredje dag, men havde kæmpe appetit så tog i stedet 4 kg på. Så ved mig har der været forskel  

Der er jo forskel på alle graviditeter - men min pointe er blot at kvalme ikke er kønsbestemt. Der florerer en sejlivet myte om at piger giver kvalme ... og det passer selvfølgelig ikke �� Men det er jo ikke det samme som at man ikke godt kan have kvalme med en pige... det betyder bare at det ikke er kønnets skyld ...

Anmeld Citér

11. december 2015

Mor1986

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Der er jo forskel på alle graviditeter - men min pointe er blot at kvalme ikke er kønsbestemt. Der florerer en sejlivet myte om at piger giver kvalme ... og det passer selvfølgelig ikke �� Men det er jo ikke det samme som at man ikke godt kan have kvalme med en pige... det betyder bare at det ikke er kønnets skyld ...

Nej det vil jeg godt give dig ret i. Kender en der venter en dreng som har været meget syg i graviditeten. 

Anmeld Citér

13. december 2015

Mus84

SRP skriver:

Hvornår havde I sex i forhold til ægløsningen og hvilken køn fik I?

første gang blev jeg insemineret og fil en pige. Anden gang havde vi sex en enkelt gang og fik en dreng, men min cyklus var uregelmæssig, så ved ikke hvornår vi havde sex i forhold til ægløsningen.

her 3. gang tog jeg ægløsningsteste. Fik en positiv test 13/11 om eftermiddagen ca. 16.00 og havde sex natten til 14/11 og igen om formiddagen 14/11. Men kender så ikke kønnet endnu, men er meget spændt og forsøger at gætte.

kan forstå at jo tættere på ægløsningstidspunktet, man har sex desto større sandsynlighed for dreng og hvis man har sex nogle dage før ægløsningen er sandsynligheden for en pige større. 

Glæder mig til at læse jeres oplevelser

hej, jeg tænker lige at følge med her   

Vi skal i gang med nr 2 lige nu, går og venter på ægløsning. Jeg har læst at sandsynligheden for at få en dreng er større jo tættere på ægløsningen, fordi drenge sædsellerne kan holde sig i kortere tid end pige sædsellerne. Vi har en pige på 4, og dengang havde vi sex ligeså snart min befrugtningsperiode startede.

Denne gang venter vi til så tæt på ægløsningsdagen så må vi se om det giver pote til en dreng  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.