Lige startet op - melde syg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

882 visninger
14 svar
8 synes godt om
10. december 2015

Anonym trådstarter

Jeg er ved og uddanne med til pædagog assistent (PAU) (elev ansat ved kommunen) og efter barsel er jeg så lige startet op igen her d. 8. Dec. Nu er jeg syg... Hoster og hakker og har det forfærdeligt, var på job idag hvor jeg virkelig havde det elendigt men er kun på deltid pga deltidssygmelding så holdte ud. Overvejer og sygemelde mig imorgen. Skal lige siges at jeg er i praktik i en vuggestue, skal først tilbage på skolen til marts. Men det er jo uddannelses praktik. Problemet er bare at jeg er skide bange for og sygemelde mig imorgen , både hvad de vil tænke når jeg lige er startet og også om jeg kan blive fyret? Er jo i prøveperioden som man altid har , og havde tjenestefri i tirsdags pga min mands sygdom som han skulle på sygehuset med og jeg skulle med (kræft) ... 

Kan jeg sygemelde mig eller skal jeg tage den sidste dag og så køre på i næste uge?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2015

ErDuHerIkkeSnart

Svaret på om du skal sygemelde dig ligger jo i om du er syg - ikke I alle de andre omstændigheder du beskriver. Hvis man er syg skal man blive hjemme - også selvom du har de vilkår ellers, som du beskriver. God bedring!

Anmeld Citér

10. december 2015

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Svaret på om du skal sygemelde dig ligger jo i om du er syg - ikke I alle de andre omstændigheder du beskriver. Hvis man er syg skal man blive hjemme - også selvom du har de vilkår ellers, som du beskriver. God bedring!

Er Bsre bange for og blive opsagt  

Anmeld Citér

10. december 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Så tag evt afsted og tag hjem igen hvis det bliver for meget. Men de har vel kunne se at du ikke har det godt? 

God bedring

Anmeld Citér

10. december 2015

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Det kan jeg godt forstå - men derfor kan du jo alligevel ikke arbejde hvis du er syg. Tag en snak med dem eller tag rundt om lægen, hvis nødvendigt...

Anmeld Citér

10. december 2015

MorTilN

Anonym skriver:

Vis du ikke har weekends syge(fredag/mandags "syg") ofte så bliver du ikke fyret på grund af en real sygdoms dag en gang imellem. Og i en vuggestue er der altså mange bakterier og vira man bliver udsat for som kroppen lige skal igennem og danne antistoffer mod

Anmeld Citér

11. december 2015

Anonym trådstarter

De kunne godt se og hører jeg ikke var helt på toppen, men alligevel er jeh bare så ræd hoster og hoster pt næsten mine lunger op så kan ikke engang falde i søvn 

Anmeld Citér

11. december 2015

Anonym trådstarter

Hun sagde godt nok også at jeg bare skulle ringe imorgen tidlig hvis jeg blev dårligere, men arg..... 

Anmeld Citér

11. december 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

Man bliver ikke fyret fordi man er syg, medmindre det er konstant! Og oftest vil de nok tage en samtale først, især når du er under uddannelse. 

Jeg er også næsten lige vendt tilbage efter barsel og havde 4! Sygedage eller barns sygedag indenfor de første 14 dage! Pisse træls! Men det er man ikke selv herre over, og jeg har da mit job endnu  

Anmeld Citér

11. december 2015

Mor1986

Anonym skriver:

Jeg er ved og uddanne med til pædagog assistent (PAU) (elev ansat ved kommunen) og efter barsel er jeg så lige startet op igen her d. 8. Dec. Nu er jeg syg... Hoster og hakker og har det forfærdeligt, var på job idag hvor jeg virkelig havde det elendigt men er kun på deltid pga deltidssygmelding så holdte ud. Overvejer og sygemelde mig imorgen. Skal lige siges at jeg er i praktik i en vuggestue, skal først tilbage på skolen til marts. Men det er jo uddannelses praktik. Problemet er bare at jeg er skide bange for og sygemelde mig imorgen , både hvad de vil tænke når jeg lige er startet og også om jeg kan blive fyret? Er jo i prøveperioden som man altid har , og havde tjenestefri i tirsdags pga min mands sygdom som han skulle på sygehuset med og jeg skulle med (kræft) ... 

Kan jeg sygemelde mig eller skal jeg tage den sidste dag og så køre på i næste uge?? 

Jeg er ude i praktik og begyndte 30/11. Jeg har lagt syg hele denne uge. Og har haft vildt dårlig samvittighed over det. Men jeg kan jo ikke gøre for jeg er syg. Og aå giver jeg den bare en skalle når jeg kommer tilbage. 

Skal siges jeg er gravid og skal have fri til forskellige ting men mit praktik sted er smadder søde. Jeg tager også pau

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.