Eksperthjælp: Barn 10 mdr er stoppet med at ville amme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

840 visninger
0 svar
0 synes godt om
10. december 2015

Catrine Hansen

Vores datter er 10 måneder og har indtil nu knu fået modermælk (hun får selvfølgelig fast føde ved siden af modermælken), men nu vil hun ikke drikke mælk fra bryst og hun har bare stoppet fra dag til dag.
Hvad kan jeg gøre for at hun begynder at drikke modermælken igen ? Det er som om at nu vil hun kun spise den faste føde.
På forhånd tak.
Shannon

Catrines svar

Hej Shannon

Måske er din datter stoppet fordi hun reelt ikke har lyst til at amme mere, og måske er hun bare for nysgerrig til at kunne koncentrere sig ved brystet. Har du prøvet at amme hende i et lidt mørkt rum uden forstyrrelser? Ellers vil jeg anbefale dig at prøve det.

Hvis det ikke hjælper, kan det være at du må acceptere at amningen er slut, selvom det kan være svært. Hvis du får brug at vende dine tanker med nogen, vil jeg anbefale dig at ringe til en ammerådgiver fra Forældre og Fødsel.

Mange hilsner Catrine

Forældre og Fødsel er Danmarks eneste brugerforening der varetager de gravides, fødendes og småbørnsforældres vilkår. Forældre og Fødsel tilbyder desuden rådgivning inden for emner som slynger, søvn, vandfødsler, abort, søskende, samsovning, tvillinger, efterfødselsreaktioner med videre.

Forældre og Fødsel: fogf.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.