Hej
Jeg har snart en 3 uger gammel lille søn og jeg kan ikke mætte ham om aften. Om dagen er det ingen problem (jeg ammer ham)
Mit spørgsmål er om jeg kan give ham en flaske om aften for at mætte ham lidt, først bryst og så flaske?
Jeg skal have købt nan sensilac, da han også har problemer med maven 
Catrines svar
Hejsa
Der er mange kvinder der, som dig, tænker at de ikke har mælk nok om aftenen, fordi deres babyer vil amme næsten konstant fra sen eftermiddag indtil sengetid.
Til det vil jeg sige, at din mælk ændrer sig, ikke kun over tid, men også i løbet af døgnet. Om morgenen vil mælken indeholde mere vand, og der vil derfor være mere af den. Om aftenen indeholder mælken mere fedt, men der er mindre af den. Som en naturlig ting hos alle ammende kvinder. Brysterne kan derfor føles helt tomme, selvom de ikke er. Babyerne ammer på en måde der kaldes "cluster feeding", hvor de så at sige ammer i klynger. Dvs at de ammer lidt, sover, ammer lidt igen, er lidt vågen, ammer lidt igen...måske vil de ammes hver anden time eller oftere. Det er et helt naturligt amme-mønster.
Jeg tænker at det er det du oplever som sult hos din søn. Jeg vil derfor ikke anbefale dig at prøve med en flaske, men lægge ham til når han beder om det, også selvom det er hver time. Det er ikke noget der vl vare ved, men det er noget helt almindeligt hos en kun 3 uger gammel baby.
Mange hilsner Catrine
Forældre og Fødsel er Danmarks eneste brugerforening der varetager de gravides, fødendes og småbørnsforældres vilkår. Forældre og Fødsel tilbyder desuden rådgivning inden for emner som slynger, søvn, vandfødsler, abort, søskende, samsovning, tvillinger, efterfødselsreaktioner med videre.
Forældre og Fødsel: fogf.dk
Anmeld
Citér