Eksperthjælp: 3 uger baby mættes ikke om aftenen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.125 visninger
2 svar
8 synes godt om
10. december 2015

Catrine Hansen

Hej
Jeg har snart en 3 uger gammel lille søn og jeg kan ikke mætte ham om aften. Om dagen er det ingen problem (jeg ammer ham)
Mit spørgsmål er om jeg kan give ham en flaske om aften for at mætte ham lidt, først bryst og så flaske?
Jeg skal have købt nan sensilac, da han også har problemer med maven

Catrines svar

Hejsa

Der er mange kvinder der, som dig, tænker at de ikke har mælk nok om aftenen, fordi deres babyer vil amme næsten konstant fra sen eftermiddag indtil sengetid.

Til det vil jeg sige, at din mælk ændrer sig, ikke kun over tid, men også i løbet af døgnet. Om morgenen vil mælken indeholde mere vand, og der vil derfor være mere af den. Om aftenen indeholder mælken mere fedt, men der er mindre af den. Som en naturlig ting hos alle ammende kvinder. Brysterne kan derfor føles helt tomme, selvom de ikke er. Babyerne ammer på en måde der kaldes "cluster feeding", hvor de så at sige ammer i klynger. Dvs at de ammer lidt, sover, ammer lidt igen, er lidt  vågen, ammer lidt igen...måske vil de ammes hver anden time eller oftere. Det er et helt naturligt amme-mønster. 

Jeg tænker at det er det du oplever som sult hos din søn. Jeg vil derfor ikke anbefale dig at prøve med en flaske, men lægge ham til når han beder om det, også selvom det er hver time. Det er ikke noget der vl vare ved, men det er noget helt almindeligt hos en kun 3 uger gammel baby.

Mange hilsner Catrine

Forældre og Fødsel er Danmarks eneste brugerforening der varetager de gravides, fødendes og småbørnsforældres vilkår. Forældre og Fødsel tilbyder desuden rådgivning inden for emner som slynger, søvn, vandfødsler, abort, søskende, samsovning, tvillinger, efterfødselsreaktioner med videre.

Forældre og Fødsel: fogf.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm

Jeg vil derimod sige at det meget vel kan vare ved i lang tid, begge mine har gjort det i lange perioder, måske op til 3-4 mdr. Det er virkelig trættende, både fysisk og nok især mentalt, når man sidder lænket til sofaen i time efter time, men det er som skrevet HELT normalt. De vil ligge til for mad & tryghed (efter en lang dag fyldt med indtryk eller ved tigerspring, hvor de pludselig får nye færdigheder). Derudover har de appetit spring, hvor de ved at amme ofte får mælkeproduktionen op. Så derfor skyder du dig selv i foden hvis du giver en flaske, du kan i værste fald bringe din amning i fare. Så stol på at moder natur har givet dig det der skal til, og bed din kæreste komme med mad & læsestof - dette bliver dit liv det næste lange stykke tid 

Anmeld Citér

10. december 2015

SofiaMik

Enig. Der ligger også et appetitspring ved 3 uger, så am løs! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.