Grimme tanker :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

985 visninger
9 svar
3 synes godt om
10. december 2015

Anonym trådstarter

jeg er idag præcis 24+0 henne og jeg glæder mig så meget til vores lille dreng kommer til verden han er meget ønsket da jeg i mange år gerne vil have børn, men Gud hvor er jeg ltså bange for miste ham og det går galt  tænk nu hvis han pludselig dør i min mave? Eller noget bare generelt går galt... Idag har vi ordnet en masse praktiske ting og sat ting på plads osv og der efter kom tanken også tænk nu hvis jeg mister ham  tør næsten ikke købe ting for jeg ved den grimme tanke dukker op hver gang,  har i andre gravide også de tanker der?? Min mand er meget mere rolig end mig og siger alt nok skal gå og han ikke kan sætte sig ind i mine tanker og hvorfor jeg tænker sådan og det også forståeligt nok han ikke har det sådan.  

god jul 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2015

fruD

Tillykke med graviditeten.

Det er helt normalt at have de tanker. Hjernen forbereder sig på at du bliver mor. Og tankerne kan godt forsætte når baby er kommet. Så længe de ikke fylder ALT i dit hoved. Du kan også opleve at drømme mærkelige ting. Jeg drømte at jeg ammede en kattekilling :-) Hjernen spiller en et pus, så bare tag det roligt og nyd graviditen.

Anmeld Citér

10. december 2015

Anna2706

Jeg kender det! Da vi ventede vores søn, gik jeg ofte rundt med tanken om, hvad nu hvis.... Også fordi det var lidt surrealistisk at tænke på, at vi rent faktisk ville få en lille baby osv. 

Det hele skal nok gå, nyd din graviditet og glæd dig til du bliver mor ☺ 

Anmeld Citér

10. december 2015

lillespir26

Anonym skriver:

jeg er idag præcis 24+0 henne og jeg glæder mig så meget til vores lille dreng kommer til verden han er meget ønsket da jeg i mange år gerne vil have børn, men Gud hvor er jeg ltså bange for miste ham og det går galt  tænk nu hvis han pludselig dør i min mave? Eller noget bare generelt går galt... Idag har vi ordnet en masse praktiske ting og sat ting på plads osv og der efter kom tanken også tænk nu hvis jeg mister ham  tør næsten ikke købe ting for jeg ved den grimme tanke dukker op hver gang,  har i andre gravide også de tanker der?? Min mand er meget mere rolig end mig og siger alt nok skal gå og han ikke kan sætte sig ind i mine tanker og hvorfor jeg tænker sådan og det også forståeligt nok han ikke har det sådan.  

god jul 

Min første graviditet var et sand helvet til jeg mærkede liv hver dag og ikke en gang der var jeg helt rolig da jeg skulle have kejsersnit i fuldnarkose og var bange for jeg selv ville dø min søster som selv har 2 børn og er alene mor lovede mig lige inden jeg skulle ind fof at de overhovedet kunne få mig med ind at min kæreste og barn kunne flytte ind hos hende til at starte med hvis jeg nu ikke vågnede igen men denne gang er jeg mere rolig og kan sige til mig selv at jeg i realiteten ikke har så meget at gøre til og fra hvis den lille dør 

Anmeld Citér

10. december 2015

Anonym trådstarter

Anna2706 skriver:

Jeg kender det! Da vi ventede vores søn, gik jeg ofte rundt med tanken om, hvad nu hvis.... Også fordi det var lidt surrealistisk at tænke på, at vi rent faktisk ville få en lille baby osv. 

Det hele skal nok gå, nyd din graviditet og glæd dig til du bliver mor ☺ 

Ja det er så træls at gå have de tanker altså 

Anmeld Citér

10. december 2015

L-mor

Jeg havde også tilbagevendende tanker om pludselig at miste, da jeg var gravid, især efter at jeg begyndte at mærke liv. Og i de første ti nætter efter fødslen var jeg skrækslagen for, at han skulle dø vuggedøden. Men så lettede det, han tog på (var helt normal) og blev mere robust mellem hænderne. Og jeg drømte også, at jeg fødte en lille hest Min svigerinde drømte, at hun fødte en abe 

Jeg lå stille morgen og aften, indtil jeg mærkede ham. Så sagde jeg til mig selv, at nu behøvede jeg ikke tænke på det de næste 12 timer. Det hjalp lidt.

held og lykke

Anmeld Citér

10. december 2015

Mom2Two

Anonym skriver:

god jul 

Jeg havde det ligesom dig, specielt med den mindste... Jeg troede ikk på a han ville overleve, ikk engang da han var ude, ikke engang da han var hjemme... Jeg var hele tiden "forberedt"... Jeg var også ude for en del med ham.. Men der indså jeg, a babyen ka dø hele vejen igennem graviditeten, selv når han er ude, vuggedød osv osv... 

Denne her gang tager jeg det roligt, der er ingen grund til a tro det værste, eller frygte det værste... Man ka alligevel ikk gøre til eller fra... Nu når begge mine drenge er store sunde og raske, får jeg stadig de tanker "tænk nu hvis!" ... Tror bare det er en del af det a være mor, eller være ved a blive mor...

Anmeld Citér

10. december 2015

ErDuHerIkkeSnart

L-mor skriver:

Jeg havde også tilbagevendende tanker om pludselig at miste, da jeg var gravid, især efter at jeg begyndte at mærke liv. Og i de første ti nætter efter fødslen var jeg skrækslagen for, at han skulle dø vuggedøden. Men så lettede det, han tog på (var helt normal) og blev mere robust mellem hænderne. Og jeg drømte også, at jeg fødte en lille hest Min svigerinde drømte, at hun fødte en abe 

Jeg lå stille morgen og aften, indtil jeg mærkede ham. Så sagde jeg til mig selv, at nu behøvede jeg ikke tænke på det de næste 12 timer. Det hjalp lidt.

held og lykke

TAK for den kommentar - var sikker på at det var mig den var helt gal med... jeg har seriøst drømt at jeg skulle have en gris??? Hvad fanden er der galt med én? Hele min familie omtaler nu bebs i min mave som lille-grisen... til stor morskab

Anmeld Citér

10. december 2015

L-mor

ErDuHerIkkeSnart skriver:

TAK for den kommentar - var sikker på at det var mig den var helt gal med... jeg har seriøst drømt at jeg skulle have en gris??? Hvad fanden er der galt med én? Hele min familie omtaler nu bebs i min mave som lille-grisen... til stor morskab

Ha ha 

i min drøm om at jeg ventede en lille hest, var jeg først meget forfærdet, men tænkte så i drømmen: 'bare den ligner et lille barn, så er det ok. Det er da bedre, end hvis jeg ikke havde fået noget ud af graviditeten'. Det er syret drømmelogik.

Anmeld Citér

10. december 2015

ErDuHerIkkeSnart

L-mor skriver:

Ha ha 

i min drøm om at jeg ventede en lille hest, var jeg først meget forfærdet, men tænkte så i drømmen: 'bare den ligner et lille barn, så er det ok. Det er da bedre, end hvis jeg ikke havde fået noget ud af graviditeten'. Det er syret drømmelogik.

Haha... det et godt at du i det mindste er ligeså skør som jeg. Min kæreste var i min drøm overbevist om at vi bare skulle lade være med at sige det til nogen (at baby var en gris), men jeg var overbevist om at det ikke kunne skjules når hun kom ud og at vi derfor måtte "forfra" for at få en rigtig baby... wow...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.