Hejsa. Jeg håber, at kan hjælpe med et familie-dilemma.
Sagen er den at både mine forældre og min kærestes forældre er skilt. Vi har efter bedste evne forsøgt at få set alle vores forældre og bedste forældre i juledagene. Og det ser således ud.
22. Min fars familie hjemme hos os.
23. Juleaften hos min kærestes mors familie
24. Min mors familie.
25. Julefrokost i min kærestes fars familie.
Til daglig har jeg ikke særlig meget kontakt med min fars familie, men vi tænkte at det trodsalt var jul og han er min far. Så vi blev enige om at inviterer dem her hjem. Så vi fik set alle forældre i juledagene.
Til daglig hjælper min mormor og morfar ofte, så vi kan låne deres ekstra bil, eller de kommer forbi med et kilo fars eller fisk osv. Alt sammen vi sætter SÅ meget pris på.
Nuhar min mormor lige ringet til min mor og sagt at hun er ked af det og skuffet og at de føler sig SÅ røvrendt, fordi min fars familie kommer her hjem d. 22. Det fortjener de slet ikke i følge hende. Og vi satte overhovedet ikke pris på dem... Osv..
Nøj hvor bliver man ked af det når man får at vide at man er utaknemlig for noget man i virkeligheden er super taknemlig for!!
Nu føler vi jo så at vi bliver nødt til at invitere min mors familie hjem til os d. 21- men det bliver jo slet ikke det samme, når det bliver af 'pligt'.
Noget andet er, at vi har prioritet mindre julegaver, men det betyder at vi kan give til alle dem vi ønsker, samt invitere til gæster i juledagene. Nu er jeg bange for at mine bedsteforældre bliver skuffede over deres gaver, nu når de hjælper os 'SÅ' meget?
Hvad skaljeggøre eller sige?