Doula?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

403 visninger
5 svar
0 synes godt om
9. december 2015

RosSofi

Jeg så et indslag i fjernsynet igår om en kvinde, der havde søgt hjælp hos en doula efter en meget traumatisk fødsel. Hun var gravid igen og meget angst for at føde, havde vist også problemer med at mærke og føle sin graviditet, men var mest i sit hoved eller hvad man nu siger?

Det hjalp for hende, hun fødte barn nummer to ved et planlagt kejsersnit og følte selv, at forløbet havde hjulpet hende til at undgå en fødselsdepression.

Jeg er en af de mennesker, der har haft en fødselsdepression, som jeg først er ved at være igennem efter 5,5 år og en skilsmisse (barnet er blevet hos sin far og jeg ser ham kun, når jeg har overskud, heldigvis flere gange om ugen men maks fire-fem timer af gangen) for ikke at nævne utallige terapiforløb, medicinbehandling, hypnose osv.

Mit spørgsmål er om nogen ved, om det kan være en fordel at konsultere en doula nu altså så mange år efter? Eller om det mest ville være aktuelt, hvis jeg nogensinde skulle få lyst til at få flere børn og altså skal igennem en ny fødsel?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2015

jenny4

Rosa-Sofia skriver:

Jeg så et indslag i fjernsynet igår om en kvinde, der havde søgt hjælp hos en doula efter en meget traumatisk fødsel. Hun var gravid igen og meget angst for at føde, havde vist også problemer med at mærke og føle sin graviditet, men var mest i sit hoved eller hvad man nu siger?

Det hjalp for hende, hun fødte barn nummer to ved et planlagt kejsersnit og følte selv, at forløbet havde hjulpet hende til at undgå en fødselsdepression.

Jeg er en af de mennesker, der har haft en fødselsdepression, som jeg først er ved at være igennem efter 5,5 år og en skilsmisse (barnet er blevet hos sin far og jeg ser ham kun, når jeg har overskud, heldigvis flere gange om ugen men maks fire-fem timer af gangen) for ikke at nævne utallige terapiforløb, medicinbehandling, hypnose osv.

Mit spørgsmål er om nogen ved, om det kan være en fordel at konsultere en doula nu altså så mange år efter? Eller om det mest ville være aktuelt, hvis jeg nogensinde skulle få lyst til at få flere børn og altså skal igennem en ny fødsel?

Jeg så ikke programmet men hvad er en doula?

Pøj pøj til dig - det lyder til at have været en lang sej kamp.

Anmeld Citér

9. december 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
jenny4 skriver:

Jeg så ikke programmet men hvad er en doula?

Pøj pøj til dig - det lyder til at have været en lang sej kamp.

En doula er en slags fødselshjælper. Meget brugt i usa blandt andet.

Til TS:

Jeg ved ikke det kan hjælpe dig, men jeg ved der er en doula som du kan skrive til i brevkassen her på baby.dk. Måske hun kan give et kvalificeret bud?

Ellers måske en psykolog kunne være en hjælp?

Anmeld Citér

9. december 2015

RosSofi

Tak for jeres svar, frem til igår aftes havde jeg aldrig hørt ordet "doula" før og anede faktisk ikke, at der var én tilknyttet her på baby.dk Har fluks skrevet til hende

Anmeld Citér

10. december 2015

sne190810

Rosa-Sofia skriver:

Tak for jeres svar, frem til igår aftes havde jeg aldrig hørt ordet "doula" før og anede faktisk ikke, at der var én tilknyttet her på baby.dk Har fluks skrevet til hende

Hvis det bliver aktuelt for dig, kan jeg anbefale doula Mette Myrna. Hun er enormt dygtig og kommer ind under huden på en, på den mest behagelige måde. 

Anmeld Citér

10. december 2015

RosSofi

sne190810 skriver:

Hvis det bliver aktuelt for dig, kan jeg anbefale doula Mette Myrna. Hun er enormt dygtig og kommer ind under huden på en, på den mest behagelige måde. 

Tak for det Jeg er fra Aalborg, så det ville blive én lidt tættere på mig, men nu må jeg lige se, om det overhovedet er aktuelt eller om det vil kræve, at jeg bliver gravid igen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.