hvor ofte har i sex når i prøver at blive gravide

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2015

Krussedulle

AnnePedersen skriver:

Ja sikkert dumt at spørge.

Men jeg havde forstået at op til æl, mens man har æl og efter æl var det bedste tidspunkt. Men nu bliver jeg i tvivl når jeg læser hvad folk skriver og andre artikler herinde.

Når vi har lyst.

lillesøster blev undfanget ved den ene gang vi havde sex den specifikke måned  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2015

AnnePedersen

Læser mig hvis til vi gør det helt rigtige. Dog skal vi ik fokuserer så meget at nu er det nu jeg har øl så smid bukserne og så skal vi igang.

Vi skal bare nyde hinanden og ik være mekaniske  

Anmeld Citér

10. december 2015

Sedigfor

Da vi prøvede, var det når vi havde lyst, kan ikke bare sige idag skal vi ha sex, fordi jeg måske ville ha æl dagen efter, det kan jeg ikke os ville det bare ødelægge det hele ved det, synes jeg (:

Anmeld Citér

10. december 2015

JC2014

Profilbillede for JC2014

Det viste sig at jeg fik ret lange og uregelmæssige cyklusser efter p-pillestop, som kunne vare alt fra 37 dage til 70-90 dage! Det giver jo lidt færre ægløsninger, og samtidig var de ikke helt så lette at finde. Heldigvis kan jeg til at hvis grad mærke dem, men det snød også enkelte gange hvor jeg troede at den var der, og så var den der alligevel ikke endnu. Vi skemalagde sex omtrent hver anden dag de første 5-6 måneder, og til sidst blev de simpelthen for anstrengende. Jeg blev henvist til en gynækolog, og så tog vi en pause for den skemalagte sex. Det lykkedes så efter 7 måneder, med ægløsning på ca. dag 60. Vi var kun sammen 3 gange hele den måned, og jeg var endda ude at rejse en uge uden manden. Baby blev næsten helt uplanlagt lavet 2-3 dage efter at jeg kom hjem.  

Kan kun sige... tag den med ro. Hyg et par gange om ugen, eller alt efter hvornår I har lyst. Test evt. for ægløsning, og hyg lidt ekstra i dagene omkring den. Forsøg ikke at stresse over det i hvert fald. 

Anmeld Citér

10. december 2015

Anpau

AnnePedersen skriver:

Ja sikkert dumt at spørge.

Men jeg havde forstået at op til æl, mens man har æl og efter æl var det bedste tidspunkt. Men nu bliver jeg i tvivl når jeg læser hvad folk skriver og andre artikler herinde.

Til at starte med sexede vi når vi havde lyst - baby kunne komme når baby kom. Efter nogle måneder blev vi så ret utålmodige, og jeg begyndte på ægløsningstest. Her sexede vi stadig når vi havde lyst, men mest omkring ægløsning (dage op til og nogle dage efter). 

Anmeld Citér

11. december 2015

AnnePedersen

JC2014 skriver:

Det viste sig at jeg fik ret lange og uregelmæssige cyklusser efter p-pillestop, som kunne vare alt fra 37 dage til 70-90 dage! Det giver jo lidt færre ægløsninger, og samtidig var de ikke helt så lette at finde. Heldigvis kan jeg til at hvis grad mærke dem, men det snød også enkelte gange hvor jeg troede at den var der, og så var den der alligevel ikke endnu. Vi skemalagde sex omtrent hver anden dag de første 5-6 måneder, og til sidst blev de simpelthen for anstrengende. Jeg blev henvist til en gynækolog, og så tog vi en pause for den skemalagte sex. Det lykkedes så efter 7 måneder, med ægløsning på ca. dag 60. Vi var kun sammen 3 gange hele den måned, og jeg var endda ude at rejse en uge uden manden. Baby blev næsten helt uplanlagt lavet 2-3 dage efter at jeg kom hjem.  

Kan kun sige... tag den med ro. Hyg et par gange om ugen, eller alt efter hvornår I har lyst. Test evt. for ægløsning, og hyg lidt ekstra i dagene omkring den. Forsøg ikke at stresse over det i hvert fald. 

prøver at tage den med ro. men det er svært i hovedet sys jeg

Anmeld Citér

11. december 2015

AnnePedersen

Anpau skriver:

Til at starte med sexede vi når vi havde lyst - baby kunne komme når baby kom. Efter nogle måneder blev vi så ret utålmodige, og jeg begyndte på ægløsningstest. Her sexede vi stadig når vi havde lyst, men mest omkring ægløsning (dage op til og nogle dage efter). 

også det vi gør

Anmeld Citér

11. december 2015

AnnePedersen

Vi har fået af vide ved lægen at jeg ikke kan have mens uden der har været en æl. da det er æl der gør man har mens.

men har i andre en anden erfaring

Anmeld Citér

11. december 2015

bbl

Min kæreste og jeg var sammen 5 ud af 7 dage i sidste uge, hvor jeg burde have haft ægløsning. Vi havde tænkt at vi skulle give den en ekstra skalle men havde nu også lyst til det. Vil sige at tanken om at der kunne komme en baby ud af det, gav mig helt sikkert mere lyst :-) Men tog ægløsningstest lørdag og søndag, som begge var negative. Føler ikke jeg har kunne se/mærke nogle tegn på ægløsning, så er i tvivl om jeg har haft det uden at vide det ? Så skulle det jo have været tidligere på ugen, som i mit tilfælde også var en mulighed. Håber da jeg havde ægløsning der, for så skulle vi gerne have 'ramt' plet :-D 

Anmeld Citér

12. december 2015

Miti's mama

Det er lidt svært at sige. Sæden kan jo 'leve' i dig i flere dage, og æggeløsningen er heller ikke præcist 14 dage efter startet mens, og ægget holder jo også mere end en dag. Bare smid præventionen og tag det som det kommer. Chancerne er bedst omkring æggeløsningen, men er enig med de andre: lad være med at skemalægge sex. 

Min var forresten en smutter - hun var først planlagt til 6 mdr senere 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.