Ingen penge :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.312 visninger
12 svar
8 synes godt om
8. december 2015

Anonym trådstarter

Endelig gravid :-)

men nu ingen penge og kan intet sparer op inden termin 

Har måske 3000.- at købe udstyr for

andre der kender til problemet ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2015

esioul

Anonym skriver:

Har du ikke spekuleret over det inden du blev gravid? eller har du pludselig mistet indtægten?

Genbrug og mødrehjælpen har meget billigt

Anmeld Citér

8. december 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Nu var det ikke pengemangel det var årsagen - men jeg købte alt brugt og det tror jeg faktisk godt du kan klare med 3000kr. 

Køb en brugt barnevogn, brugt tøj (man kan købe poser med de første størrelser) og brugt tremmeseng. Til at starte med kan du nøjes med puslepude og en lille kurv med skiftesager. Så kan du ligge puden hvor det passer dig 

men hvis det er har jeg en vugge der skal hænge fra loftet og en blød lift du må få. Alt efter køn har jeg også to sække tøj du må få - har op til str. 74. Min dreng bruger pt. str. 80 men det kan du også nå at få indtil du har termin. 

Jeg har givet mit legetæppe og babylegetøj til min søster - men kan spørge hende om hun vil give den til dig 

Men nu kommer jeg til at tænke på hvor du bor? 

Anmeld Citér

8. december 2015

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Har du ikke spekuleret over det inden du blev gravid? eller har du pludselig mistet indtægten?

Genbrug og mødrehjælpen har meget billigt

Vi er pludselig røget i indtægt og steget i husleje .

men stiger heldigvis når baby er født . 

Anmeld Citér

8. december 2015

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Nu var det ikke pengemangel det var årsagen - men jeg købte alt brugt og det tror jeg faktisk godt du kan klare med 3000kr. 

Køb en brugt barnevogn, brugt tøj (man kan købe poser med de første størrelser) og brugt tremmeseng. Til at starte med kan du nøjes med puslepude og en lille kurv med skiftesager. Så kan du ligge puden hvor det passer dig 

men hvis det er har jeg en vugge der skal hænge fra loftet og en blød lift du må få. Alt efter køn har jeg også to sække tøj du må få - har op til str. 74. Min dreng bruger pt. str. 80 men det kan du også nå at få indtil du har termin. 

Jeg har givet mit legetæppe og babylegetøj til min søster - men kan spørge hende om hun vil give den til dig 

Men nu kommer jeg til at tænke på hvor du bor? 

Årh hvor er du sød :-) 

jeg bor lidt syd for Køge

Anmeld Citér

8. december 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Årh hvor er du sød :-) 

jeg bor lidt syd for Køge

Hvis du kender nogen med bil må du gerne afhente det hele 

tænker dog det er en god ide at vente til du er lidt længere henne og kender kønnet - forudsat du godt vil vide det

Anmeld Citér

8. december 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Jeg brugte ca 2500 kr på alt udstyr da jeg var gravid. Jeg var ene om at købe udstyr og på su, med en maks presset økonomi. Så det kan sagtens lade sig gøre.

Jeg arvede godt nok al det tøj min datter brugte de første 3 mdr af sit liv, men det kan man også finde meget billigt på nettet.

Anmeld Citér

9. december 2015

Newsence

Uforudsete ting kan ske ( prøvede jeg selv første gang) jeg brugte under 1500 kr på udstyr og vi manglede untet, men det var brugt og jeg søgte efter tøj på div gratis sider. 

I min verden er 3000kr mer end rigeligt til køb af udstyr. Ja det bliver ikke nyt og smart men det bliver funktionelt og billigt

Anmeld Citér

9. december 2015

Mullesmith

Anonym skriver:

Brugt er godt  det eneste jeg ville købe nyt af er madrasser og dyner. Find en billig barnevogn til 1000kr og hav baby til at sove i liften om natten.

lagner koster 50kr stykket ca. 350kr for madras til lift (du kan jo vente med at købe madras, sele, lagen til den store kasse)

autostol brugt 200kr 

dyne (300kr) og betræk (100kr)

så har du 1000kr tilbage til tøj, stofbleer, evt. Sutter og sutteflaske. Evt også en ammepude og puslehynde, jeg købte en brugt ammepude til 40kr og pudlehynde i ikea til 49kr og badekar til 49kr. De har et billigt puslebord til 229kr 

Anmeld Citér

9. december 2015

Mullesmith

Og husk at få alle de gratispakker man kan få fra Rema1000, libero, fakta, Matas og vist også apoteket, der er både gratis bleer og sut, baby shampo og sådan. Man kan også bestille en gratis sut fra mam på deres hjemmeside 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.