Babyer får slik tre gange om ugen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.703 visninger
9 svar
0 synes godt om
21. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Fra politiken.dk

Danske forældre deler gladeligt ud af is, kage og andre søde sager til børn under et år. Det øger risikoen for overvægt.

Babyer får slik tre gange om ugenNår børn er mellem to og fem år får, de cirka tre gange så meget sukker, som de har godt af. Men allerede i babyårene vænnes børnene til at hygge er lig med slik, kage eller is.

Og det er alt for meget, fordi de sukkersøde ting er med til at bremse for de vitaminer, mineraler og andre sunde byggeklodser, som børnene skal have i deres kost.

Læs mere her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2009

Ni-ko-li-ne

det er faktisk ganske skræmmende... der er tre i min mødre gruppe som glædeligt giver børnene chips, slik og is

Anmeld

21. september 2009

Diana...

ka-ri-na skriver:

det er faktisk ganske skræmmende... der er tre i min mødre gruppe som glædeligt giver børnene chips, slik og is

Ja det er faktisk meget skræmmende. 

Anmeld

21. september 2009

Ni-ko-li-ne

Diana... skriver:

Ja det er faktisk meget skræmmende. 

personligt ønsker jeg ikke at Nikoline skal have kager, slik, is, sodavand og slik samt chips som en del af sin hverdag.... måske kan hun smage et stykke kage en gang eller få lidt ris a la mande til jul men så stopper festen også...  frugt er fint og meget bedre

Anmeld

21. september 2009

Mira0911

Jeg tror uden vi tænker over det os mødre - Så ved vi godt den er gal, når den bette lige skal smage noget af det søde vi spiser...

Anmeld

21. september 2009

Diana...

ka-ri-na skriver:

personligt ønsker jeg ikke at Nikoline skal have kager, slik, is, sodavand og slik samt chips som en del af sin hverdag.... måske kan hun smage et stykke kage en gang eller få lidt ris a la mande til jul men så stopper festen også...  frugt er fint og meget bedre

Enig der jo os forskel på at få lov at SMAGE en gang i mellem end at lade slik blive en del af hverdagen osv. 

Kram

Anmeld

21. september 2009

BinaMor

jeg stikker da gabbie en chokolade kiks engang imellem. eller noget af mit til tider. tilgengæld får hun grøntsager i alverdensformer hver aften. vitamin rig morgenmad og masser af frugt, rugbrød og stort set kun økologisk.

det hjælper feks ikke hvis aftensmaden typisk står på kyletter og pommes frits eller anden fed vitaminfattig kost og så ingen slik. det er jo også usundt.

der skal jo være en balance i det.

Anmeld

21. september 2009

Misjelle

Ej jeg er virkelig overrasket, jeg hverken kender eller har set nogle som giver deres små børn slik. Forstår slet ikke hvorfor man vil skabe et behov der ikke er der. Man stikker jo heller ikke baby et hvæs af cigaretten hvis man er ryger .

Anmeld

21. september 2009

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Misjelle skriver:

Ej jeg er virkelig overrasket, jeg hverken kender eller har set nogle som giver deres små børn slik. Forstår slet ikke hvorfor man vil skabe et behov der ikke er der. Man stikker jo heller ikke baby et hvæs af cigaretten hvis man er ryger .

Enig

Anmeld

22. september 2009

qp

Misjelle skriver:

*LOL* sjov sammenligning....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.