Flygtninge i insitutionerne.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2015

Liv_86

Lenchick skriver:

Du har så ret! Børn kommunikerer på den mest beundringsværdige måde. 

Hver gang min nu 4-årige pige er med til fest eller bare et besøg på mit asylcenter (altså min arbejdsplads) er hun faldet i snak med så mange børn og voksne, som overhovedet ikke kan dansk. Jeg kan bruge timer på at observere en leg på tværs af kulturer. En gang legede ungerne sømænd og pirater og gæt hvem var pirater? En flok somaliske drenge på 3-5 år og de meldte sig frivilligt. Vi voksne var flade af grin for legen var meget autentisk

Min fodboldglade teenager brugte 5 min, sammen med en anden dansk dreng, på at samle to fodboldhold og det var igen blandede hold. Det var fornøjelse at se den fodboldkamp!

Da min søn var 14 ønskede han sig en sort ven, en rigtig ven, for han synes sorte mennesker er mega seje 

Hvor er det dejligt at høre og endnu et bevis på at kommunikation er mange ting og ikke kun sprog

hvilket asylcenter er du på? Kunne faktisk godt tænke mig at blive frivillig. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2015

Anonym

Hitler ville være stolt! 

Anmeld Citér

9. december 2015

Sprit25

Anonym skriver:

Hitler ville være stolt! 

Ah rolig nu. 

Anmeld Citér

9. december 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

Hitler ville være stolt! 

Ahhh. Det tror jeg nu ikke.

Anmeld Citér

9. december 2015

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
PUHK skriver:

Man kunne jo også vende den om og sige, "derfor kan du ikke tillade dig at dømme den enkelte flygtning. Du kender ikke denne flygtning. Hvilket menneske der sidder bag asylcentrets mure - sikke en fordømmende holdning at have".....

Nej det er rigtigt det gør jeg ikke. Men helt fint at I vil lade jeres børn passe af nogen som ingen slet ikke ved noget om. Det vil jeg så bare ikke. Måske jeg er skeptisk ja, men hellere være skeptisk end naiv og tror alt det gode i folk. Det kan man bare ikke i år 2015 desværre...

Anmeld Citér

9. december 2015

alenemor42

Omsorgsgiver skriver:

Nej det er rigtigt det gør jeg ikke. Men helt fint at I vil lade jeres børn passe af nogen som ingen slet ikke ved noget om. Det vil jeg så bare ikke. Måske jeg er skeptisk ja, men hellere være skeptisk end naiv og tror alt det gode i folk. Det kan man bare ikke i år 2015 desværre...

Hvad ved du om de pædagoger der er der i forvejen ? 

Anmeld Citér

9. december 2015

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
alenemor42 skriver:

Hvad ved du om de pædagoger der er der i forvejen ? 

At de kan de danske sprog så jeg som forældre og mine børn kan kommunikere med dem og så går jeg stærkt ud fra at de har skulle aflevere både en børneattest og en ren straffeattest inden de har kunne få arbejde. Andet ved jeg ikke. 

Og ja, jeg er skeptisk...meget skeptisk over for alle de flytninge der er kommet hertil og ja, det er synd at "skære alle over en kam" men det mindste ville da være at de skal kunne fremvise en ren straffeattest og børneattest. På lige fod med alle de andre danske pædagoger.

Anmeld Citér

9. december 2015

Patriark

Omsorgsgiver skriver:

Derfor kan du ikke tillade dig at dømme mig!! Du kender mig ikke!! "Hvilket menneske der sidder bag skærmen"   sikke en fordømmende holdning at have!!

Det er aldrig rart at blive dømt på formodninger eller holdninger uden nogen forankring i fakta...Meget apropos egentlig.

Anmeld Citér

9. december 2015

Unalisa

Du har så ret! Børn kommunikerer på den mest beundringsværdige måde. 

Hver gang min nu 4-årige pige er med til fest eller bare et besøg på mit asylcenter (altså min arbejdsplads) er hun faldet i snak med så mange børn og voksne, som overhovedet ikke kan dansk. Jeg kan bruge timer på at observere en leg på tværs af kulturer. En gang legede ungerne sømænd og pirater og gæt hvem var pirater? En flok somaliske drenge på 3-5 år og de meldte sig frivilligt. Vi voksne var flade af grin for legen var meget autentisk

Min fodboldglade teenager brugte 5 min, sammen med en anden dansk dreng, på at samle to fodboldhold og det var igen blandede hold. Det var fornøjelse at se den fodboldkamp!

Da min søn var 14 ønskede han sig en sort ven, en rigtig ven, for han synes sorte mennesker er mega seje 

Børn er så rene, så uskyldige og så fordomsfrie at de ikke kan sehudfarve, religion men kun mennesket- hele mennesket. Meget smukt. De er os voksne der burde lære noget af børnene 

Anmeld Citér

9. december 2015

A&F

Men alligevel syntes jeg det er unfair og fuldstændig til grin over for de danske pædagoger!! 

Jeg ville ikke føle mig tryg. Man kan ikke stole på nogen mennesker nu til dags og med tanke på hvad de har oplevet og at man faktisk ikke aner noget om dem syntes jeg at det er uansvarligt!! 

Er nysgerrig.

Hvorfor er det unfair? Hvad er du bange for. ? Er det generelt alle flygtninge eller specifikke? Du vil aldrig kunne stole "rigtigt" på nogen. Man kan næsten kun stole på sig selv. Men det skal ikke forhindre en i at leve et liv og forsøge at skabe tillid 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.