Eksperthjælp: dreng 3,5 år vil gerne være som kusinen.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

479 visninger
0 svar
0 synes godt om
8. december 2015

Lisbeth Jess

Hej

Vi har en dreng på 3,5 år og den seneste tid har han enten sagt eller stillet spørgsmål til som jeg undre mig over hvordan jeg lige tackler. Han leger meget med hans kusine på 4 år og den anden weekend legede de at de havde en baby i maven begge to, jeg kommenterede ikke på deres leg, men vores søn snakker så stadig om denne baby i maven, om hvordan den sparker og har det godt (han er ene barn, da vi ikke kan få flere) nu her idag spørg han hvornår hans tissemand falder af så han kan være som hans kusine og bliver ked af det når jeg prøver at forklare ham at det gør den ikke. Han ønskede sig en Elsa dukke i 3 års gave og det fik han, men leger ikke med den mere. Han er en glad dreng som leger med alle og kan sagtens være action helt i puderummet som mor/far/børn i dukke krogen. Jeg ved ikke hvordan jeg skal tackle denne, er det bare en fase eller?

Mvh

Lisbeths svar

Hej !

Selvom de små kan stille spørgsmål, som vi forældre kan undre os over og tænke. Mon der er noget galt med mit barn?

Så er det en hel normal fase han gennemgår. Han har heldigvis en kusine han kan lege med og de kan se  og undersøge hinandens forskelligheder.

Hans interesse for kønnet er vakt. Hvem er jeg, hvorfor har jeg en penis og kusinen har ikke ?

Han  er nysgerrig og vil vide mere  ?

I kan hjælpe ham ved at bruge jer selv som eksempler . Lade ham se jer nøgne, gå med far  på  toilettet, lade ham tisse på kryds med far. Tag ham med i bad og  i svømmehallen så han får en viden om hvordan  forskellig kroppe ser ud. Det gør I sikkert allerede i forvejen.

På biblioteket findes der gode bøger for de 3-4 årige om krop køn og undfangelse.

Han lyder som en glad dreng der er nysgerrig omkring sig selv og sin omverden. Styrk endelig den side.

Fortsat held og lykke med ham.

Varme Hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.