Smidt ud, søge ind på ny udd hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.072 visninger
12 svar
3 synes godt om
7. december 2015

Anonym trådstarter

Jeg har lige fået brev om at jeg er smidt ud af min skole og min su stopper. Nogle der ved hvornår jeg kan søge ind på ny skole og søge su igen? Er der en karantæne periode eller kan jeg godt allerede starte i januar igen? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2015

Klumpe-dumpe

Anonym skriver:

Jeg har lige fået brev om at jeg er smidt ud af min skole og min su stopper. Nogle der ved hvornår jeg kan søge ind på ny skole og søge su igen? Er der en karantæne periode eller kan jeg godt allerede starte i januar igen? 

Hvis der er optagelse og plads på den uddannelse du vil søge ind på, kan du godt. Der er ingen karantæne. 

Anmeld Citér

7. december 2015

Mortil2drenge<3

Klumpe-dumpe skriver:

Hvis der er optagelse og plads på den uddannelse du vil søge ind på, kan du godt. Der er ingen karantæne. 

Hvis du har gået på mere end 5 grundforløb/uddannelser kan du ikke få SU længere så skal man forsørge sig selv. 

Anmeld Citér

7. december 2015

Anonym trådstarter

Molly90 skriver:

Hvis du har gået på mere end 5 grundforløb/uddannelser kan du ikke få SU længere så skal man forsørge sig selv. 

Det er vuc, har virkelig knoklet for at følge med og ikke blive smidt ud. Men det var simpelthen for svært og fik ikke lavet alle de afleveringer jeg skulle og nu er jeg smidt ud. Ville gerne starte på et andet Vuc igen bare med et lettere neaviu. 

Anmeld Citér

7. december 2015

Anonym trådstarter

Andre der har noget? 

Anmeld Citér

7. december 2015

Mami

Nej ingen karantæne du kan vare søge ind igen  

dog hvis du har gået på mere end 5 for du ingen SU (VUC hører under ungdoms uddannelser) 

Anmeld Citér

7. december 2015

Mettefpigen

Mami skriver:

Nej ingen karantæne du kan vare søge ind igen  

dog hvis du har gået på mere end 5 for du ingen SU (VUC hører under ungdoms uddannelser) 

Er det egentlig ligegyldigt om det er uddannelser man har gennemført eller kun nogle man ikk har gennemført??...

Anmeld Citér

7. december 2015

Anonym trådstarter

Nå har lige snakket med skolen. Man kan ikke søge ind på anden skole og få su. Kan først søge su fra februar.  Det blir en hård januar. 

Anmeld Citér

7. december 2015

Mami

Mettefpigen skriver:

Er det egentlig ligegyldigt om det er uddannelser man har gennemført eller kun nogle man ikk har gennemført??...

jeg ved det faktisk ikke  men jeg tror det er underordnet ud fra formuleringen ihvertfald

Anmeld Citér

7. december 2015

Mami

Anonym skriver:

Nå har lige snakket med skolen. Man kan ikke søge ind på anden skole og få su. Kan først søge su fra februar.  Det blir en hård januar. 

din skole er gal på den. 

selvfølgelig kan du søge på en anden skole, det kan de slet ikke blande sig i du kan søge su så snart du er tilmeldt en uddannelse, så medmindre du ikke er smidt helt ud af skolen endnu, men kun mistet din su som en sanktion er det rigtigt du ikke kan søge ind andre steder, det kan du dog ved at melde dig ud af uddannelse og søge ind et andet sted  

det kan være hvis det er en sanktion du har fået, at du kun er på pause i su systemet, pause kommer du af, ved at melde dig ud af skolen, eller møde regelmæssigt op til dine timer igen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.