Han mangler overtøj

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2015

A.n.onym.

Der er 40% på alle tekstiler i føtex til og med idag hvis der er noget i mangler til ham - gælder også sko

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2015

charthys

Anonym skriver:

Jeg er nødt til at være anonym pga. familien, men henvender mig self. på PB hvis nogen byder ind.

Vi mangler overtøj til 6-årig, fordi det ikke sendes med fra bopæl. Vi har ham hver 2. weekend, og bopæl har nu 2 gange fået at vide i SF, at der skal sendes tilstrækkeligt tøj med for at han er varm nok, men det sker bare ikke. Senest for en uge siden, men alligevel var der uhørt for lidt tøj med i weekenden.

Vi vil self. kontakte SF igen, hvis der heller ikke næste gang er med, men der er sagsbehandlingstid, og vi kan ikke have ham hele julen i for lidt tøj, for så kan vi jo slet ikke komme ud og lave noget. Det er et generelt problem. Han er en spinkel dreng, og fryser i forvejen nemt, så jeg kan slet ikke forstå, hvorfor der ikke sørges for ordentligt tøj til ham Det er så synd!

Vi betaler self. bidrag og bopæl får self. også børnepenge (skal siges de bor i den anden ende af landet, ellers havde vi ham meget gerne meget oftere!), og da vi derudover har 2 herboende børn (mine fra tidligere forhold) og haft uventede regninger i december, så har vi altså ikke penge til at skulle ud og spendere en hel vintergarderobe til ham Det er jo slet ikke meningen vi skal budgettere med det, vi betaler jo i forvejen hver måned, og har SFs ord på at bopæl skal sende nok med!

Derfor vil vi høre, om der er nogen der har noget aflagt vintertøj i hans størrelse, som vi må overtage for portoen? Hvis det alligevel bare skulle smides ud? Jeg bryder mig ikke om at spørge, men det er simpelthen for synd, at han får så utilstrækkelig påklædning med.

Han mangler:

- En varm vinterjakke
- Overtræksbukser
- Elefantjue
- Eller hue + halsedisse eller halstørklæde
- Hvis nogen havde nogle aflagte termostøvler eller sko

Han bruger str. 134 i overdel og 122/128 i underdel.

(Bare for eksemplets skyld kan jeg sige, at han denne weekend hvor der stormede og øsregnede havde overgangsjakke med som ikke er vandtæt, tyndslidt hue, tynde gummistøvler, ingen vanter og intet til benene). 

Vi ville blive DYBT taknemmelige, hvis nogen kan hjælpe!!!

Og en flyverdragt i 134 bliver for stor?

Anmeld Citér

7. december 2015

sne190810

Det er så tarveligt når bopælsforældre laver sådan noget. Det er som om de ikke fanger, at det er barnet som bliver ramt af det. Øv! 

Når, men vi har selv stået i samme situation med min mands to døtre, så har lidt fif og råd. 

Hvis i køber noget til ham, som feks vintersko til 600 kr, så gemmer i selvfølgelig bonen til dokumentation, og så trækker i bare de 600 kr fra den næste månedlige ydelse, som i betaler til bopælsforældren. 

Hvis det sker gentagende gange, og i kan dokumentere at i gennem længere tid selv har sørget for tøj, sko, frisør osv. Så kan i søge om at få nedsat eller helt fjernet det bidrag, så i slipper for at være afhængige af bopælsforældren skal sørge for tøj osv. 

Så mit råd er, gem alle boner eller andet dokumentation på at i selv sørger for tøj osv. Eller evt tage billeder af drengens tøj han kommer i, da det også kan bruges som dokumentation for at bopælsforældren ikke overholder sin forsørgelsespligt, som hører med til det bidrag hun modtager. Det er begge ting, som kan tale for at i kan få nedsat bidraget og selv få lov at stå for det.

Anmeld Citér

7. december 2015

Anonym trådstarter

MommyK skriver:

Der er 40% på alle tekstiler i føtex til og med idag hvis der er noget i mangler til ham - gælder også sko

Tak for rådet, men vi bor langt fra Føtex og kan ikke nå ind til nærmeste storby i dag

Anmeld Citér

7. december 2015

Anonym trådstarter

charthys skriver:

Og en flyverdragt i 134 bliver for stor?

Jeg er lidt i tvivl - men vi har også gået tilbudt jakke og overtræksbukser, så jeg tror det er dækket ind men tak for tanken!

Anmeld Citér

7. december 2015

Anonym trådstarter

sne190810 skriver:

Det er så tarveligt når bopælsforældre laver sådan noget. Det er som om de ikke fanger, at det er barnet som bliver ramt af det. Øv! 

Når, men vi har selv stået i samme situation med min mands to døtre, så har lidt fif og råd. 

Hvis i køber noget til ham, som feks vintersko til 600 kr, så gemmer i selvfølgelig bonen til dokumentation, og så trækker i bare de 600 kr fra den næste månedlige ydelse, som i betaler til bopælsforældren. 

Hvis det sker gentagende gange, og i kan dokumentere at i gennem længere tid selv har sørget for tøj, sko, frisør osv. Så kan i søge om at få nedsat eller helt fjernet det bidrag, så i slipper for at være afhængige af bopælsforældren skal sørge for tøj osv. 

Så mit råd er, gem alle boner eller andet dokumentation på at i selv sørger for tøj osv. Eller evt tage billeder af drengens tøj han kommer i, da det også kan bruges som dokumentation for at bopælsforældren ikke overholder sin forsørgelsespligt, som hører med til det bidrag hun modtager. Det er begge ting, som kan tale for at i kan få nedsat bidraget og selv få lov at stå for det.

Ringede til SF i dag, de var ikke til megen hjælp. De sagde vi ikke kan få nedsat bidrag da vi allerede betaler mindste sats (1289) og det var jo noget vi måtte kommunikere med moderen om. Øh det er jo for fanden det vi Gør!!!! Hvis det fortsætter må vi endnu en tur i SF.

Det er så synd for ham. Vi kan jo ikke tage ud og lave noget!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.