Ja undskyld men jeg bliver simpelthen nød til at komme ud med det.
Min dreng går til fodbold. Han er faktisk super glad for det og rigtig god til det. Han spiller sammen med mange andre drenge. De er alle på meget forskelligt niveau. De har det rigtig sjovt og en træningstime går bare så stærkt. På holder går der en dreng som har sin far med. De kommer altid for sent. Så står den stakkels dreng der og har intet overblik og intet hold. Det går ud over ham men også de andre spillere. Udover De kommer for sent. Så er far meget fraværende under træningen. Enten sidder han med computer eller også følger han ikke med i instrukser - hvilket gør at De aldrig kan finde ud af at følge de andre på holdet. Min søn er en god kammerat og han er rigtig god til at hjælpe andre igang m.m Han har hjulpet denne dreng flere gange. Under en kamp bliver denne dreng meget sur fordi han ikke kan "følge med" og kan ikke få bolden. Min søn spiller på det modsatte hold. Min søn tager bolden og løber med den. Denne dreng bliver vred og flere gange ser jeg han slår ud efter min søn. Han ser vred og sammenbidt ud. Han har også slået ud efter de andre drenge på holdet. Jeg holder lidt øje og ser så han slår min søn i ryggen. Her træder jeg ind og siger fra. Jeg siger "x det er ikke i orden at slå - det vil jeg ikke se". Drengen begynder at græde. Han går til sin far og holder sig på knæet. Og peger hen på mig. Hans far kommer promte hen og spør hvad der sker. Jeg svarer at hans dreng slår ud efter de andre spillere fordi han tilsynladende bliver vred over at han ikke kan få fat i bolden. Faderen fortæller at hans søn slog sit knæ - hvortil jeg svarer at det er synd, men at de allesammen får nogle knobs når der spilles. Det sker. Jeg siger også at det ikke er acceptabelt at slå på trods.
Faderen himler med øjnene og sender mig sure blikke under resten af træningen/kampen. Helt ærlig. Hvad er det for en opførsel. Jeg mener at hvis faderen ikke ser/siger noget når hans søn slår så må jeg sige noget. Vi har et fælles ansvar under fodboldtræningen. Træneren kan ikke være alle steder og vi forældre skal have styr på ungerne. Hvad mener I? hvordan havde I tacklet det?
Anmeld
Citér