Eksperthjælp: SKAL man give k-vitamin?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

878 visninger
0 svar
0 synes godt om
7. december 2015

Karina Isolde Balslev

Kan man sige nej til k vitamin indsprøjtningen?
DR 2 havde en tema lørdag, hvor de viste 4 fødsler. der var tre lotus fødsler.
jeg har selv født hjemme, og valgte dengang sen afnavling, altså at der gik nogle timer før navlesnoren blev klippet.
Men mit spørgsmål går på, om når moderkagen bliver hængende som ved en lotus fødsel om man så giver k vitamin? SkAL man have k vitamin og SKAL barnet have den også, lige efter fødslen?

Karinas svar

Kære du

K-vitamin er et TILBUD og dermed ikke noget man skal tage imod. 

Førhen fik mor k-vitamin indsprøjtning nogle uger før termin.
I dag er proceduren den, at alle nyfødte får tilbudt injektion med k-vitamin ligeså snart hun/han er født - uanset hvordan fødslen er forløbet.

Ved lotus-fødsel følges samme procedure som ved alle andre fødsler. 

Det er nødvendigt at have taget stilling på forhånd og informeret jdm/personale hvis du ikke ønsker den, da tingene går hurtigt og din opmærksomhed er andetsteds så snart baby er født. 

Jeg har skrevet et blog-indlæg K-vitamin: Et tilbud på min blog, hvor du kan få mere information. 

Jeg ønsker dig, baby og resten af familien en tryg og glædesfyldt fødselsoplevelse. 

Kærligst,

Karina Isolde

Karina tilbyder alternativ fødselsforberedelse med udgangspunkt i den sunde og naturlige fødsel som individuelle forløb i Gentofte og privat, hold og workshops i København og fødselshjælp i Københavnsområdet.

Se Karinas hjemmeside: TrygFoedsel.dk - her kan du også tilmelde dig nyhedsbrevet og få "3 tips til en tryg fødselsoplevelse" ganske gratis.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.