Navngivningsfest

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.535 visninger
3 svar
3 synes godt om
6. december 2015

Tilde1988

Hej der ude 

min kæreste og jeg er enige om at holde en navngivningsfest, men hvordan foregår sådan en?

har aldrig været til en så hvordan med mad og sån? Er det bare ligesom en dåbsfest?

vil gerne modtage gode råd og ideer, gerne hvis de er lidt billige da det ikke lige er den vildeste økonomi vi har 

venlig hilsen

matilde 14+0

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2015

MM00

Tilde1988 skriver:

Hej der ude 

min kæreste og jeg er enige om at holde en navngivningsfest, men hvordan foregår sådan en?

har aldrig været til en så hvordan med mad og sån? Er det bare ligesom en dåbsfest?

vil gerne modtage gode råd og ideer, gerne hvis de er lidt billige da det ikke lige er den vildeste økonomi vi har 

venlig hilsen

matilde 14+0

Jeg har aldrig selv holdt det eller været til det, men har læst Hvordan nogen gør det.

Man invitere dem man har lyst til en fest for barnet. Din mand og dig viser jeres barn frem og fortæller hvad barnet skal hedde. 

Tænker nu hvor det skal være billigt så kunne i holde det for de nærmeste, hjemme hos jer selv og til kaffe og kage 

Anmeld Citér

25. januar 2016

Enirt

Hej ved ikke om du selv har fundet frem til noget.

Vi holdt navngivnings fest for vores søn og skal holde igen til efteråret for vores kommende pige.

Vi sendte invitationer ud til alle dem vi gerne ville have med, lejede et lokale og så havde jeg en god ven der var kok som lavede maden billigt for os.

Dagen forløb sådan at gæsterne kom og fik en velkomst drink omkring kl. 11.30 (bare noget hyldeblomst sodavand) Så blev folk bedt om at sætte sig, hvor efter min søster kom ind med vores dreng som havde sovet lur. Vi ville gerne have en form for faddere men ville ikke gøre brug af navnet da det for os var noget med kristendom at gøre. Så hun var hans guldmor og holdt ham mens vi holdt en tale til ham om de ting vi håber for ham i fremtiden og hvilke ting vi vil love ham som forældre. til sidst sagde vi hans fulde navn højt og så var det ligesom det ceremonielle. Der efter spiste vi frokost buffet og min forældre havde lavet en sang og min anden søster holdt en tale. Jeg havde lagt en kort i A5 størrelse under hver talerken og bad senere folk om at skrive en lille hilsen eller et godt råd for livet til vores søn som han så får når han bliver 14 og enten holder konfirmation eller nonfirmation. Senere var der kaffe og kage og vi sluttede det hele af kl 17.

Håber du kan bruge det til noget

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

25. januar 2016

Lisette W

Tilde1988 skriver:

Hej der ude 

venlig hilsen

matilde 14+0

Vi holdt navngivningsfest for vores søn i sommers. Vi inviterede venner og familie og endte op på omkring 48 deltager. Vi holdt det hjemme på vores teresse. Jeg lejede stole og borde, lånte servise af familie. Vi bestilte en helstegt gris som der så kom en slagter ud og grillede i vores have. Min søster kom et par dage i forvejen og hjalp med at lave kagen og forretten. Min svigermor stod for salater. Vi havde inviteret til kl. 13 og alle havde en super hyggelig eftermiddag

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.