Gravid, 5+3! Hjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.854 visninger
5 svar
2 synes godt om
5. december 2015

Moster20

Hej dejlige mennesker

jeg er nu 5+3, yaay - men hold op hvor går tiden bare langsomt!!!! Kan ikke vente til i hvert fald de første 12 uger er overstået!!

Men har lige nogle spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe mig:

1: Jeg har lige købt folinsyre på apoteket, men så havde mor nogle vitaminer der indeholdt samme mængde af folinsyre, det var jern og alt muligt andet godt - Er det bedre at jeg tager vitaminerne, heller end kun folinsyre?

2: jeg har sindsygt meget udflåd! Men det er meget tyndt og gennemsiktigt, er det normalt?

3: ringede i til lægen med det samme? Det er en uge siden jeg fandt ud af det og jeg har stadig ikke ringet, burde jeg gøre det eller kan det godt vente?

4: hvad fik i tiden at gå med de første 12 uger? Mine venner er meget tit i byen og min kæreste er ikki hjemme de næsta uger, har i nogle ideer om hvordan jeg får tiden at gå hurtigere? Hehe )

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2015

Julemusen

Tillykke med graviditeten!

Vil anbefale dig at købe vitaminer lavet til ggravide, da der er nogle vitaminer man skal have mere af som gravid end ikke gravid samt nogle vitaminer man ikke må få så meget af som normalt. Kan fx se at der er for meget a-vitamin i dem du har taget billeder af. Du må kun få halvdelen af den mængde, altså 400 og ikke 800. Hvis du fx køber gravid vitaminer ved apoteket behøver du ikke supplere op med folsyre. Men du blivet nødt til at tage ekstra jern ved siden af efter uge 10, da det jern der er i multivitaminer ikke optages optimalt da jern helst skal tages imellem måltider og ikke sammen med mad som multivitaminer skal. 

Dernæst kan du da sagtens tage i byen ogmorer dig med veninderne  du kan da bare sige at du er på penicillin pga blærebetændelse og så må man helst ikke drikke.

Tiden vil nok altid føles langsom i starten da man tæller ned til nf scanningen i uge 12, og fordi der jo desværre er en risiko for at miste. Mine nerver hang i laser de første 12 uger af alle mine tre graviditer, og efter uge 12 begyndte jeg at slappe mere af og fortælle nyheden rundt omkring  

Første lægetjek er i uge 8+ hvor der i samme omgang laves vandrejournal, tages blodprøver til nf scanningen. Så ingen grund til at ringe endnu. 

Anmeld Citér

5. december 2015

Julemusen

Og øget udflåd er helt normalt! Det skyldes hormonerne 

Jeg har måtte bruge trusseindlæg i hele min sidste graviditet pga udflåd. Rigtig træls men helt normalt. Hvis det begynder at lugte lidt surt kan de dog være tegn på svamp i underlivet og du skal tjekkes ved lægen. Det er der mange der får under graviditeten 

Anmeld Citér

7. december 2015

Camilze

Jeg tager vitaminpiller til gravide med folinsyre i

De første 12 uger? Puha, jeg er glad for, at jeg havde travlt med flytning, indretning, julegaver, julepynt, arbejde, så de er gået ganske hurtige. Find dig en masse ting du skal have ordnet, her op til jul er der jo gaver, pynt, julefrokost, juleforberedelse, julekort, familietid osv.

Anmeld Citér

7. december 2015

Moster20

Julemusen skriver:

Tillykke med graviditeten!

Vil anbefale dig at købe vitaminer lavet til ggravide, da der er nogle vitaminer man skal have mere af som gravid end ikke gravid samt nogle vitaminer man ikke må få så meget af som normalt. Kan fx se at der er for meget a-vitamin i dem du har taget billeder af. Du må kun få halvdelen af den mængde, altså 400 og ikke 800. Hvis du fx køber gravid vitaminer ved apoteket behøver du ikke supplere op med folsyre. Men du blivet nødt til at tage ekstra jern ved siden af efter uge 10, da det jern der er i multivitaminer ikke optages optimalt da jern helst skal tages imellem måltider og ikke sammen med mad som multivitaminer skal. 

Dernæst kan du da sagtens tage i byen ogmorer dig med veninderne  du kan da bare sige at du er på penicillin pga blærebetændelse og så må man helst ikke drikke.

Tiden vil nok altid føles langsom i starten da man tæller ned til nf scanningen i uge 12, og fordi der jo desværre er en risiko for at miste. Mine nerver hang i laser de første 12 uger af alle mine tre graviditer, og efter uge 12 begyndte jeg at slappe mere af og fortælle nyheden rundt omkring  

Første lægetjek er i uge 8+ hvor der i samme omgang laves vandrejournal, tages blodprøver til nf scanningen. Så ingen grund til at ringe endnu. 

1000 tak skal du have 

puhaa, jeg har taget dem der 3 gange - tror du det gør noget? Men tak for svaret, jeg tager på apoteket og køber i morgen! 

1. Ja, det er rigtigt - har bare altid været en party-type og pencilin ville normalt ikke have holdt mig tilbage! Da jeg har tænkt mig at holde det hemmeligt i 5-6 uger til, så er det lidt svært at få dem at tro på at jeg tager pencilin i så lang tid, haha! Men jeg ved hvad du mener, jeg bliver bare nødt til at finde nye undskylninger når jeg så skal i "byen"
  2. ja, det rigtigt - det er kun gået en uge siden jeg fandt ud af det! Det føles som om der er gået måneder! Er bare så nervøs for at miste, det SÅ irreterende 
  3. Jeg har faktiskt ringet til lægen i dag, fordi det nogen gange kan tage lang tid før man får en tid, men også så at jeg har noget at tælle ned til! Synes altid tiden går hurtigere hvis man har er nedtælning  haha

men tak for svaret 

Anmeld Citér

7. december 2015

Moster20

Camilze skriver:

Jeg tager vitaminpiller til gravide med folinsyre i

De første 12 uger? Puha, jeg er glad for, at jeg havde travlt med flytning, indretning, julegaver, julepynt, arbejde, så de er gået ganske hurtige. Find dig en masse ting du skal have ordnet, her op til jul er der jo gaver, pynt, julefrokost, juleforberedelse, julekort, familietid osv.

Ja, det vil jeg også købe i morgen 

1. jeg er allerede færdig med gaver, at pynte og har ikke så meget at forberede til jul, da jeg holder jul hjemme ved min mor! Haha men ja, skal sikkert bare til at finde mig et hobby!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.