Eksperthjælp: baby 2 uger, skal der være lys om natten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

678 visninger
0 svar
0 synes godt om
5. december 2015

Lisbeth Jess

Hej Lisbeth.
Jeg har en lille søn på 2 uger som jeg har et par spørgsmål omkring.
Anton er født 3 uger før tid og vejede 2800g og 50 cm. Han er nu 2 uger + nogen dage og han er slet ikke til at få øjenkontakt med- overhovedet. Børnelægen siger dog at det måske ikke er forkert nu når han ikke engang er nået termin endnu så vi krydser fingre for han har ret og det snart kommer?
Mit spørgsmål går så på om natten. Vi havde det første besøg af sundhedsplejersken for nogen dage siden og hun siger så at vi IKKE må køre nattestemning om natten, altså med dæmpet lys, ingen snak osv før han har god øjenkontakt om dagen. Det havde vi ellers gjort indtil nu da jeg mener de skal lære at kende forskel på nat og dag og det gjorde vi også med storebror. De sidste dage har jeg dog gjort som Sp sagde og tændt lys og siddet og prøvet at være spændende og få kontakt med ham når han var vågen om natten men for mig virker det bare helt forkert!! Og nu er han bare vågen rigtig mange timer i løbet af natten. Gerne 1-1 1/2 Time efter hver flaske som han får hver 3 time.. Samtidig har han en vågenperiode der ligger fra 21.30-23.30 cirka hver aften, så først der kommer vi i seng og storebror vågner altså kl 6, så det er ikke mange timers søvn vi får hvis vi også skal være vågne med lillebror om natten. Jeg mener man burde køre med dæmpet lys og vare sidde og berolige ham og vugge ham hvis han er vågen indtil han sover igen. Hvad mener du? Er det helt hen i vejret at vise ham at nat er nat så længe han er så dårlig i kontakten eller hvad?
Glæder mig til at høre dit svar.

Lisbeths svar

Hej !

Stort tillykke med Anton.som ankom 3 uger før tid.Fin fødselsvægt.

Jeg kan godt forstå du er frustreret og smaddertræt. Nu har i vågne nætter for atetablere en øjenkontakt.

Jeg vil mene som børnelægen. Anton erikke engang ved termin endu.Han skal have mad, ro omsorg kærlighed og søvn, Det samme skal hans forældre.

Det med øjenkontakten,det kommer på et tidspunkt når han er klar til det. Slip bekymringen, snak med ham og opfyld alle hans basale behov.

Om natten soves der. Når han skal have mad så gør du som du med din gode erfaring som 2 gangs mor finder bedst.

Husk at lytte til dig selv,du ved bedst omkring dit barn. de råd du får er vejledende. Du vælgerhvad og om du vil følge.

Rigtig meget held og lykke med ham

Varme Hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.