Hej
Jeg har en skøn datter på knap 20 mdr. Hun trives fint og er generelt rigtig glad. Lige nu er vi dig inde i en periode hvor mor er den bedste. Hun var syg en lille uge, hvor jeg passede hende. Efter den uge er hun blevet vildt morsyg. Far kan intet. Jo leges med men ikke andet.
Når hun skal puttes skal jeg helst putte, men hun skriger så meget fordi hun vil op til mig igen. Når min mand putter er der som regel intet.
Samtidig er hun kommet i trodsalderen og det er tidligt det er mig hun presser og afprøver grænser.
Vi er samtidig flyttet. Hvilket resulterer i urolige nætter hvor hun ender inde mellem os, fordi når jeg kommer ind til hende om natten vil hun op!
Hjælp er det en fase der går over og er dey naturligt at være morsyg på den her alder?
Lisbeths svar
Hej !
det lyder hårdt for jer. flytning sygdom og en meget morsyg lille pige.
Det lyder helt normalt.
Efter sygdom bliver det lille barn ofte yngre og skal have endnu mere mor eller far. Nu er det dig der har passet hende, så du er den der er mest på.
En flytning er en stor stressfaktor både for voksne og sandelig også for de små. Der kommer usikkerhed og utryghed. i er et nyt sted. Hvordan foregår det der ? Det eneste sikre er mor og far.
Hun skal i en periode mærke alle rutiner omsorg og daglige gøremål i stor stil. Udvis ro og kærliged. vis hende at alt er ok. I er et nyt sted alligevel fungerer jeres familie som den plejer.
Hun reagerer med gråd og du skriver hun afprøver grænser. Jeg tror hun trænger at mærke at alt er godt, hun skal vænne sig til det nye. Det gør hun ved at I er meget tydelige i forhold til hende. Nu gør vi. kom og se, nu spiser vi her ved bordet. nu går vi ind og leger.
Hav en rum tid hvor I guider uden de store forklaringer, hun skal have små trygge rammer,så bliver der snart harmoni igen i det lille hjem.,
Held og lykke med det hele.
Varme Hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld
Citér