Kære brevkasse
Vi har en datter på 14 måneder, og vi har det problem at, når hun bliver lagt i seng ved siden af vores seng, sover hun virkelig dejligt og sover uden problemer, når vi går i seng og jeg ligge i den side tæt på min datter sover hun hele natten igennem uden problemer, MEN når min kone ligger sig vågner hun mange gange om natten og græder og har brug for at komme op og brug for flaske...
Det vi ikke kan forstå, hvordan kan hun sove når jeg ligger ved siden af og ikke når min kone ligger der, og hvorfra ved hun hvem der ligger der, hun sover jo?????
Skal siges hun ligger i trammeseng helt op ad vores seng..
På forhånd tak de forundrende forældre
Lisbeths svar
Hej !
Ja jeg forstår godt i undrer jer. Jeger usikker på om jeg kan forklare det helt nøjagtigt.
Når børnene er små er det oftest mødrene der vågner ved den mindste lyd. Fædre kan være lidt længere om at vågne, ved ikke om deter sådan hos jer.?
At være et lille barn der vågner og mor er der straks med sine dufte lyde ,mad og kropsnærhed det huskes og gentages i rigtig rigtig mange nætter. Nogen gange helt op til 2-.3 års alderen.
Far kan det samme, alligvel er det ofte i starten at det er mor der er mest på om natten.
De små vågner ofte mindre,når de er tættest på far, han dufter anderledes end mor.Hans lyde er også anderledes.
Jeres datter mærker, selvom hun sover at der fars duft og lyd der er ved siden af hende, og hun vågner mindre.
Ved ikke om det kan hænge sammen på denne måde.Hvad tænker I ?
Deter jo skønt hun sover ,når du ligger tættest på, så erdet en oplagt ide at fortsætte med det.
Varme Hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk