hej jeg har en pige på 3år hun kan slet ikke lide små babyer.. eller nogen der er 1år yngre end hende selv.. ligemeget hvor meget jeg skælder hende ud slår hun eller skriger af den stakkels baby eller barn. jeg prøver også på at fortælle hende at hvor sød babyen er men intet påvirker hende. hun holder også på alle legetøj og hvis vedkommende leger med nogen tager hun det hvor jeg så tager det tilbage og giver den barn der legede med den forvejen. Hun bliver meget ked af at jeg tager det tilbage. i børnehaven har jeg aldrig hørt noget med det er, de siger altid at hun leger rigtigt godt der det er kun hjem hos os selv eller hos andre hvis der er små børn..
Lisbeths svar
Hej !
En lille 3 årig er ikke altid i stand til at forstå et andre små babyer er søde.specielt hvis hun ikke er vant til dem i sit hjem,
Hun kan opleve dem som en trussel især når du skælder hende ud, og giver hendes legetøj til dem.
Hun kan tænke mor kan bedre lide den anden end mig, og mit legetøj må jeg ikke beholde.
Du skal ændre din handlemåde. Hun skal mærke fra dig at hun er højt elsket, uanset hvor mange andre søde børn derer.
Inden I får besøg kan I snakke om der kommer et lille barn, som stadig ikke kan så meget som hende, snak om da hun var lille. udsøg jer noget legetøj som den lille kan låne, inden de ankommer.
Inddrag hende i forberedelsen, ros hende, påskøn hende. Hvor er det dejligt du kan hjælpe mig, så skønt at have en tre årig o.s.v
Jo mere hun oplever sig værdsat og glad for at være tre år og din datter,, jo større er chancen for at hun på et tidspunkt åbner op over for de små. Tving hende ikke med skældud, det virker modsat.
Deter svært at dele.derfor forberedelse inden besøg.
held og lykke i processen.
Varme Hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld
Citér