Eksperthjælp: Smertestillende tabletter og graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

609 visninger
0 svar
0 synes godt om
5. december 2015

Lisbeth Jess

Hej Lisbeth

Jeg er en pige på 27 år, som prøver at blive gravid med min kæreste. Vi har nu forsøgt i 2 måneder, uden resultat, så ved godt at det stadig er meget tidligt i forløbet.
Jeg skriver til dig for at få en 2. Opinion mht mit forbrug af smertestillende. Jeg har haft hovedpine hver dag meget længe, og min læge og jeg kan ikke finde ud af, hvorfor.
Min læge siger, at det okay at tage treo hver dag, så længe jeg ikke er gravid. Men jeg har det meget dårligt med det, men kan samtidig ikke undvære dem. Jeg tager 1-2 treo hver dag. Det er en konstant kamp mod min dårlige samvittighed. Jeg føler, at min læge tager lidt for let på mit store forbrug.
Jeg har læst mig til, at det kan være svært at blive gravid, hvis man tager mange smertestillende. Er det rigtigt? Og synes du at det er uforsvarligt at tage så mange treo, når man forsøger at blive gravid? I så fald, har du et forslag til et alternativ, eller noget helt andet, som jeg kan gøre?

Lisbeths svar

Hej !

Du har ret i to måneder er ikke længe at have prøvet på at blive gravid.

Du har haft hovedpine i lang tid og spiser fast smertestillende.

Det lyder som om du ikke er ordentlig udredt.Hovedpine er ikke en naturlig hverdagsting hos en ung kvinde.

At have fast hovedpine kan skyldes mange ting.

Her er nogle spørgsmål du kan tænke lidt over inden du får en ny tid hos din egen læge.

Vågner du med hovedpine,? Hvordan er hovedpinen?, hvor sidder den?, hvad forværrer den?. Hjælper Treo?

Skærer du tænder om natten? Er dit syn undersøgt ?

Har du evt nogle uopdagede tandproblemer?

Hvordan er bevægelsen i din nakke, kan du bøje, dreje til begge sider uden problemer?

Har du et arbejde hvor du spænder i skuldrene ?

Jeg vil foreslå et lægebesøg, og henvisning til en fysioterapeut/kiropraktor for at afhjælpe hovedpinen. det er vigtigt at finde årsagen.

Deter en stor ulempe at være nødsaget til at tage smertestillende for at klare sin hverdag.

At blive gravid med smertestillende mener jeg ikke er en hindring. dog vil du klare din gravditet bedre når du er fri for hovedpinen.

Held og Lykke fremover.

Varme Hilsne r

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.