Ægdonation, overvejelser. Men ikke sæddonation?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

354 visninger
0 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. december 2015

Anonym trådstarter

Hej skønne kvinder.

Jeg sad den anden dag og så det lidt gamle program om nogle par der var i fertilitetsbehandling. Da jeg så, så det par, som bare ventede på en æg donor, og de var nummer 17 på listen (!!) tænkte jeg hold da op. Sagde så til min mand, at jeg faktisk godt kunne overveje det engang når vi var færdige med at få børn, (eller endda der imellem) Men sagde samtidig også at jeg ikke ville kunne acceptere at han blev sæd-doner  

Prøvede så at analysere mig selv, hvorfor jeg mente sådan. og kom nok frem til at, der er såååå mange der donere sæd, måske også fordi de der gør det får 500,- for at onanere i en kop  Men kvinderne der skal igennem hormon behandling (så vidt jeg har forstået) og så have taget æg ud, får ikke en krone. Og der er ikke mange der gør det, måske et mønster? Også fordi det med ægudtagning er lang mere smertefuldt (ved nogen) end at onanere. Og også fordi der er så mange flere der benytter sig af sæd-donation end æg-donation. 

Ville synes det var mærkeligt at min mand havde børn overalt i verdenen, og det ville jeg da også ved mig selv, men som sagt er sæd bare mere brugt end æg (ser det da ud til?)

Nå men nu sidder jeg her gravid, og er blevet mere fristet af tanken. jeg er sund og frisk, 20 år gammel. Så tænkte, har i nogle sider jeg kan læse om det på? Jeg prøvede den der blivaegdonor nu, men der skal man lige godkendes. 

Jeg synes bare man lidt skal udnytte at hvis man er sund og rask, og kan producere mange æg i løbet af en cyklus, hvorfor ikke hjælpe andre? 

Hvad jeg ville med dette opslag? Få nogle links til sider omkring det at være ægdonoer. Om man kan gøre det hvis man vil have flere børn, og det så ikke gør det sværere at blive gravid agtig? synes at have søgt og søgt, men kan ikke rigtig finde noget godt... 

Og få nogle kommentar på hvad i synes om æg-donation kontra sæd-donation? 

Hvad vil anonym doner sige? Vil det sige at barnet der kommer ud af det kan finde mig? Eller kun forældrene?

Derudover har jeg (haft) ADHD. Har været medicineret for det, og fået diagnosen. Men i dag har jeg været medicinfri i over 1 år, og mærker intet til ADHD'en. Vil jeg stadig blive stemplet som ikke psykisk rask? Jeg burde nok kontakte evt. klinikker for at få svar, men hvis nogle kendte noget til det, kunne jeg jo lige svare her :-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.