barn drikker meget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.489 visninger
6 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. november 2015

AJ14

Hej. 

Jeg har et barn der vel nærmest altid har drukket meget. Gerne 1 liter vand eller mælk til hver måltid hvis det kan slippe afsted med det. Plus det der ryger ind til mellemmåltider Osv.  Nu har vuggestuen kommenteret på det at de synes der bliver drukket rigtigt meget. Barnet er altid glad og tilpas. Normal af bygning og fejler aldrig noget. Bør jeg bekymre mig ?  Kan man udvikle diabetes på længere sigt hvis man altid drikker så meget? Men tænker også om man skyller mineraler Osv.  Ud af kroppen ved så meget væske eller andet. ?  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm

Kan ikke lige svare på dine spørgsmål - jeg ville da vende det med lægen - mener da at ekstrem tørst netop kan være et tegn på diabetes (ikke at man udvikler det af at drikke meget).

Anmeld Citér

30. november 2015

modesty

AJ14 skriver:

Hej. 

Jeg har et barn der vel nærmest altid har drukket meget. Gerne 1 liter vand eller mælk til hver måltid hvis det kan slippe afsted med det. Plus det der ryger ind til mellemmåltider Osv.  Nu har vuggestuen kommenteret på det at de synes der bliver drukket rigtigt meget. Barnet er altid glad og tilpas. Normal af bygning og fejler aldrig noget. Bør jeg bekymre mig ?  Kan man udvikle diabetes på længere sigt hvis man altid drikker så meget? Men tænker også om man skyller mineraler Osv.  Ud af kroppen ved så meget væske eller andet. ?  

En liter til hvert måltid er ekstremt meget. Rådet til voksne er halvanden - to liter væske i døgnet.

For højt væskeindtag over længere tid kan føre til vandforgiftning.

Jeg ville helt klart snakke med lægen og undersøge hvad der kan være årsagen til den store tørst. Det behøver jo ikke at være andet end at barnet bare godt kan lide væske, men bedst at få det tjekket. 

Anmeld Citér

30. november 2015

Baby-Crazy

Det kan være livsfarligt at drikke for meget, så søg læge og stop overforbruget nu!

Anmeld Citér

30. november 2015

Babilooo

Wow et indtag!  Ring til lægen det er bestemt ikke sundt eller normalt. Det lyder som noget der skal tilses/ udredes

Anmeld Citér

30. november 2015

Moar2011

AJ14 skriver:

Hej. 

Jeg vil lige kontakte lægen imorgen

Anmeld Citér

30. november 2015

ESV

AJ14 skriver:

Hej. 

Jeg må desværre sige at jeg syntes du bør bekymre dig, et voksent menneske skal drikke 1,5-2,5 l væske i døgnet og det er som jeg læser det nogenlunde den mængde dit barn også drikker, jeg ville vende det med en læge.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.