HIV-smittet pædagog

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. november 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg gad godt høre fra dem som har stemt ja  

jeg har selv stemt nej, og synes de svar der er kommet passer meget godt. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2015

Bebsen

Anonym skriver:

Hej piger, 

Inspireret af artiklen her:

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/hiv-smittede-sygeplejersker-goer-danskerne-usikre/5850319

har jeg tænkt over det og hvordan folks holdninger er ift. HIV-smittede pædagoger? 

Ville du flytte dit barn til en anden institution?

Har pædagoger (institutioner) egentligt pligt til at oplyse forældrene om at de er HIV-smittet? 

Nej, en af mine gode kammerater som ofte har passet min søn, i kortere tid, er HIV smittet, det er aldrig noget jeg tænker over. 

Anmeld Citér

30. november 2015

lineog4

En person med HIV som er i den rette behandling kan smitter ikke, så lige som jeg ikke ville flytte mit barn ved andre kroniske sygdomme ville jeg da heller ikke med HIV. Og jeg synes ikke jeg har krav på at vide at en pædagog har en kronisk sygdom.

Anmeld Citér

30. november 2015

modesty

Hej piger, 

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/hiv-smittede-sygeplejersker-goer-danskerne-usikre/5850319

har jeg tænkt over det og hvordan folks holdninger er ift. HIV-smittede pædagoger? 

Har pædagoger (institutioner) egentligt pligt til at oplyse forældrene om at de er HIV-smittet? 

Nej, det kunne jeg ikke drømme om. 

Hvis HIV er velbehandlet (hvilket det er i alle danske tilfælde medmindre den smittede selv fravælger behandling), smitter det i øvrigt heller ikke gennem hverken sex eller blod.

Anmeld Citér

30. november 2015

firstimemom

Nej! Aldrig om jeg ville flytte mit barn af den grund. Jeg kunne dog godt tænke mig at høre, hvorfor folk stemmer ja? Dem der har stemt ja self. Det overrasker mig faktisk.

Anmeld Citér

30. november 2015

Anonym trådstarter

Ja, det ville være interessant at høre fra dem, som har stemt "ja". 

Anonyme svar er tilladt 

Anmeld Citér

30. november 2015

mpr

Anonym skriver:

Hej piger, 

Nej ville jeg ikke, og det kommer egentlig ikke forældrene ved. Der er nærmest lig 0 sandsynlighed for at det ville kunne smitte, med mindre det er blod til blod.. Så synes det er snobbet hvis man flytter sit barn af den grund. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.