Kvalme og opkast...kan man?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

944 visninger
4 svar
0 synes godt om
27. november 2015

Enirt

Jeg er anden gangs gravid. Det er derfor ikke nyt for mig at have kvalme og opkast, det havde jeg også sidste gang fra uge 6-7 stk. til uge 16.

Denne gang er jeg dog kommet på kvalmestillende meget hurtigere og i dag har været en af de bedre dage. Det ser ud til at være mit lod at jeg skal kaste op om morgenen selvom jeg tager det kvalme stillende

Så her kommer mit spørgsmål:  Har det hjulpet for nogen af jer at bare at få det overstået med det opkast og så tage det kvalmestillende bagefter og så lige så stille få orden på maven op af dagen?

Her tænker jeg på at fremprovokere en opkast, istedet for at vente på at det kommer af sig selv

Hvad er jeres erfaringer

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2015

august18

Altså de dage jeg har kvalme, og så fået kastet op- så har det taget kvalmen og jeg har fået det markant bedre... Men det lyder så voldsomt "fremprovokere du bare at kaste op"   Men håber snart at kvalmen letter 

Anmeld Citér

29. november 2015

Hectar

Ehm.. At fremprovokere den ved jeg ikke rigtig om jeg gjorde, men hver morgen når jeg stod op havde jeg virkelig massiv kvalme, men kunne ikke kaste op, da der ikke var noget i maven. Fandt hurtigt ud af at jeg måtte spise et stykke brød (yoghurt no-go) og drikke et glas og indenfor to minutter kom det hele op igen. Derefter lettede det lidt på kvalmen og jeg tog det kvalmestillende medicin, men indenfor 30-60 minutter var den gal igen. Jeg oplevede ikke så vanvittig stor effekt af det kvalmestillende.

Anmeld Citér

29. november 2015

Hectar

Katafalk skriver:

Ehm.. At fremprovokere den ved jeg ikke rigtig om jeg gjorde, men hver morgen når jeg stod op havde jeg virkelig massiv kvalme, men kunne ikke kaste op, da der ikke var noget i maven. Fandt hurtigt ud af at jeg måtte spise et stykke brød (yoghurt no-go) og drikke et glas og indenfor to minutter kom det hele op igen. Derefter lettede det lidt på kvalmen og jeg tog det kvalmestillende medicin, men indenfor 30-60 minutter var den gal igen. Jeg oplevede ikke så vanvittig stor effekt af det kvalmestillende.

Derudover behøvede jeg ikke at fremprovokere opkastninger. Det kom ganske fint af sig selv 

Anmeld Citér

29. november 2015

anna111

Profilbillede for anna111

I min første graviditet kastede jeg osse op hver morgen så jeg spise en skål havregryn med mælk og sukker på da det var det mildeste at kaste op vis jeg ikke spiste noget skulle jeg stadig kaste op og det gav bare mavekramper da der ikke var noget at kaste op.

Jeg syntes det lettede lidt efter jeg havde kastet op jeg kastede  op fra uge 4 til uge 12  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.