Ideer til hvad vi skal lave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.974 visninger
8 svar
10 synes godt om
27. november 2015

Benjamins'mor

Min søn trænger til en alene hygge-dag med sin mor (mig). Og jeg tænker at han holder fri en dag i næste uge fra børnehaven, men hvad skal vi lave? Har i nogen gode ideer? 

Vi bor i Midtjylland (tæt ved Viborg), og jeg har ikke kørekort

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2015

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

hjemme hos os, med vores søn på 4½ år har det været en kæmpe succes med hjemmelavet modellervoks eller trylledej.

Hvis du laver trylledej kan det også laves i ovnen og males efterfølgende.

min søn er også super glad for at gå en tur, han plapre løs og det en god måde at se hvad der røre sig i ham.

Ud over det har vi fløjet med drage, bagt boller eller kager, tegnet sammen, lavet klippe klister.

Jeg har indtryk af at vores søn er glad bare man laver noget sammen, kunne også være at bygge lego eller lege rolleleg med købmand eller gemmelege.

Vi behøver ikke lave noget der vildt dyrt, han hygger sig bare vi laver noget med ham

Anmeld Citér

27. november 2015

EAF

hjemme hos os, med vores søn på 4½ år har det været en kæmpe succes med hjemmelavet modellervoks eller trylledej.

Hvis du laver trylledej kan det også laves i ovnen og males efterfølgende.

min søn er også super glad for at gå en tur, han plapre løs og det en god måde at se hvad der røre sig i ham.

Ud over det har vi fløjet med drage, bagt boller eller kager, tegnet sammen, lavet klippe klister.

Jeg har indtryk af at vores søn er glad bare man laver noget sammen, kunne også være at bygge lego eller lege rolleleg med købmand eller gemmelege.

Vi behøver ikke lave noget der vildt dyrt, han hygger sig bare vi laver noget med ham

Enig, bare man er sammen behøver man heller ikke i al magt lave noget decideret med dem. Børn skal lære at finde på selv ellers bliver de hjælpeløse senere hen og har brug for andre sætter ting igang, så en god blanding mellem aktivitet og ingenting er mit bedste bud 

Anmeld Citér

27. november 2015

Benjamins'mor

EAF skriver:

Enig, bare man er sammen behøver man heller ikke i al magt lave noget decideret med dem. Børn skal lære at finde på selv ellers bliver de hjælpeløse senere hen og har brug for andre sætter ting igang, så en god blanding mellem aktivitet og ingenting er mit bedste bud 

Var nu heller ikke ensbetydende med at vi skulle ud og bruge en masse penge, søgte bare ideer. Tænkte bare det var relevant jeg ikke har kørekort hvis nu nogen foreslog noget langt væk.

Anmeld Citér

27. november 2015

Skouboe

Tag ham med en tur i biografen

Anmeld Citér

27. november 2015

A.n.onym.

Hvad med en dag hvor i bager småkager til julemåneden (hvis i fejrer jul) - det er hyggeligt og et hit hos min dreng på 5,5 ��

Anmeld Citér

27. november 2015

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Bage pebernødder eller kager han kan stikke d og pynte, lave dekorationer

Anmeld Citér

30. november 2015

Benjamins'mor

Det var meningen det skulle have været senere på ugen, men desværre blev han syg i går så vi har været hjemme i dag. Og der er blevet bagt pebernødder, brunkager og jule cookies.

Anmeld Citér

1. december 2015

EAF

Benjamins'mor skriver:

Var nu heller ikke ensbetydende med at vi skulle ud og bruge en masse penge, søgte bare ideer. Tænkte bare det var relevant jeg ikke har kørekort hvis nu nogen foreslog noget langt væk.

Jeg skrev slet ikke med tanke på penge eller at tage nogen steder. Jeg mener bare at så længe man er sammen, hvilket sagtens kan foregå hjemme, så er de fleste børn faktisk fuldstændig tilfredse med det og at man ikke nødvendigvis behøver at smække tusindevis af aktiviteter frem hele dagen hver dag når man holder fri sammen. Igen så længe man er sammen med dem, så nyder de faktisk bare mors og/eller fars selskab. Et spil her og en tegning der, en snak om alt muligt i køkkenet eller en snak om en bog eller en film, et knus og kys og kram og masser af smil mætter børnene  Igen en god blanding mellem aktiviteter og absolut ingenting er stadigvæk mit bud 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.