Hvad ville I syntes??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. november 2015

Anonym trådstarter

Julemusen skriver:

Det er helt normalt. Pædagogerne har ikke tid til at stå og ryste plus skylle al beskidt tøj efter en spisning. Og dernæst må de faktisk ikke stå og bruge tid på at skulle tøj. Ikke engang med lort i. Det kommer i en pose med knude og så er det forældrenes hovedpine når de kommer hjem. Og synes faktisk det er fair nok. 

Hvorfor må de ikke det?? Altså støvler fyldt med sand har jeg ikke nogle problemer i at ryste...men mad...hmmm...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2015

MorTil3+

Altså i vores børnehave bliver tøjet skyllet og lagt i pose, både med mad og hvis der er sket uheld i bukserne men det er også en lille institution.

Anmeld Citér

26. november 2015

Julemusen

Anonym skriver:

Hvorfor må de ikke det?? Altså støvler fyldt med sand har jeg ikke nogle problemer i at ryste...men mad...hmmm...

Det tager for meget tid fra børnene at de måske skal skylle 10 bukser med tis eller afføring på en dag. Og derudover tøj med mad. Min søster var i en børnehave hvor de ikke måtte for lederen pga hygiejne når det kom til uheld i bukserne. De måtte vaske barnet med handsker på og putte tøj i en pose. Min mand er i en børnehave i en anden kommune og her gør de det kun hvis der er tid, hvilket er sjældent. De må ikke stå og skylle tøj hvis der mangler hænder på en af stuerne. Men hvis fx lille Sofie har lavet i bukserne kl 7 og der kun er 3 børn så gør de det selvfølgelig selvom det ikke er noget de skal. Det er valgfri hvis der er tid.

Anmeld Citér

26. november 2015

Happiness

Det kan være af hygiejniske grunde. 

Vi må ikke skylde børnenes tøj i vasken hvor de bliver skiftet ved. Og køkkenet er selvf. no go. Vi har et vaskerum, men så ville vi skulle forlade stuen, kollegaerne og ungerne i 2-5 min, hvilket har meget at sige, selv om det lyder af lidt! Og især efter en spisesituation, er der ofte run på, da der skal skiftes børn, puttes børn, tages af bordene, vaske borde, feje (og prøv selv at feje ris op )

Og herefter er der pauser, og dem prioritere vi højt de dage hvor det kan lade sig gøre. 

Og din datter er nok ikke den eneste der har haft et uheld med maden.... Så jeg ved godt hvad jeg havde valgt i den situation... Og det samme ved jeg heldigvis at mine kollegaer ville!

Måske du skal foreslå at de giver din datter spisesmæk på? 

Anmeld Citér

26. november 2015

Anonym trådstarter

Happiness skriver:

Det kan være af hygiejniske grunde. 

Vi må ikke skylde børnenes tøj i vasken hvor de bliver skiftet ved. Og køkkenet er selvf. no go. Vi har et vaskerum, men så ville vi skulle forlade stuen, kollegaerne og ungerne i 2-5 min, hvilket har meget at sige, selv om det lyder af lidt! Og især efter en spisesituation, er der ofte run på, da der skal skiftes børn, puttes børn, tages af bordene, vaske borde, feje (og prøv selv at feje ris op )

Og herefter er der pauser, og dem prioritere vi højt de dage hvor det kan lade sig gøre. 

Og din datter er nok ikke den eneste der har haft et uheld med maden.... Så jeg ved godt hvad jeg havde valgt i den situation... Og det samme ved jeg heldigvis at mine kollegaer ville!

Måske du skal foreslå at de giver din datter spisesmæk på? 

Hun er 4 år og har ikke brugt spisesmæk siden hun var helt lille... Hun sidder ellers pænt og spiser ved bordet så der er nok sket et uheld idag. 

Anmeld Citér

26. november 2015

Panther

Profilbillede for Panther

Jeg kan ikke helt se problemet? Hvad er det, du synes er ulækkert/besværligt ved det?

Anmeld Citér

27. november 2015

Happiness

Anonym skriver:

Hun er 4 år og har ikke brugt spisesmæk siden hun var helt lille... Hun sidder ellers pænt og spiser ved bordet så der er nok sket et uheld idag. 

Det har min heller ikke. Men jeg beklager mig heller ikke når der er "rester" med hjem...

Anmeld Citér

28. november 2015

Anonym trådstarter

PUHK skriver:

Jeg kan ikke helt se problemet? Hvad er det, du synes er ulækkert/besværligt ved det?

Jeg syntes bare godt at de kunne havde rystet nederdelen af for ris....Det tager da ikke mange minutter at ryste det af. Jeg tænker at de vel også ryster deres spisesmække for vuggestuebørnene af hvis der også er kommet mad på det....Eller lader de også være med det fordi det tager for lang tid og så bare smider det i vaskemaskinen med mad i/på?? (Ironi kan forekomme)

Anmeld Citér

28. november 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg syntes bare godt at de kunne havde rystet nederdelen af for ris....Det tager da ikke mange minutter at ryste det af. Jeg tænker at de vel også ryster deres spisesmække for vuggestuebørnene af hvis der også er kommet mad på det....Eller lader de også være med det fordi det tager for lang tid og så bare smider det i vaskemaskinen med mad i/på?? (Ironi kan forekomme)

Det tager jo heller ikke mange minutter for dig - i din fritid. Pædagogerne er på arbejde og har formentlig meget andet at se til. Jeg ville ikke have noget problem med det. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.