Baby ondt i maven og ingen afføring i 4 dage!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

309 visninger
7 svar
2 synes godt om
24. november 2015

LykkeB

Jeg håber der er nogle der kan komme med nogle gode råd. 

Min lille søn der er født 7 uger før tid, er nu 6 uger. Han døjer så meget med den lille mave, men vi plejer at kunne få gang i den, ved at masser, cykle med benene osv. Men denne her gang kommer der Intet. Han har ikke haft noget i 4 dage og han har nærmest skreget uafbrudt de sidste 2 dage. Det er så synd for ham og han er så træt, fordi han slet ikke får noget søvn. Har i nogle ideer til hvad vi kan gøre? Han er udelukkende ammebarn, så ved der må gå længere tid imellem, men han skal jo ikke have så ondt. Lægen anbefalede lactulose, men jeg har også hørt at movicol skulle være godt? 

Måske i har nogle erfaringer?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2015

Vivienne

LykkeB skriver:

Jeg håber der er nogle der kan komme med nogle gode råd. 

Min lille søn der er født 7 uger før tid, er nu 6 uger. Han døjer så meget med den lille mave, men vi plejer at kunne få gang i den, ved at masser, cykle med benene osv. Men denne her gang kommer der Intet. Han har ikke haft noget i 4 dage og han har nærmest skreget uafbrudt de sidste 2 dage. Det er så synd for ham og han er så træt, fordi han slet ikke får noget søvn. Har i nogle ideer til hvad vi kan gøre? Han er udelukkende ammebarn, så ved der må gå længere tid imellem, men han skal jo ikke have så ondt. Lægen anbefalede lactulose, men jeg har også hørt at movicol skulle være godt? 

Måske i har nogle erfaringer?? 

Hejsa

Min søn er næsten 14 mdr gammel og jeg ammer ham stadigvæk ca. 2 gange dagligt. 

Han er lige begyndt med movicol og jeg må indrømme at det er den bedste beslutning vi har taget omkring det. 

Det kunne gå op til 5-6 dage uden afføring og når det endeligt kom, så var det hårdt og han fik rifter og blødte. Jeg behøver ikke fortælle dig hvor meget han græd imens

nu har vi brugt movicol siden weekenden og vi kan allerede se resultatet 

Så hvis lægen anbefaler det, go for it. 

Held og lykke 

Anmeld Citér

24. november 2015

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Får han d dråber med kokosolie i? I såfald kan det være medvirkende til den trælse mave.. Lactocare baby dråberne indeholder mælkesyrebakterier som måske kan hjælpe ham.. Ellers kan en zoneterapeut måske hjælpe lidt på de små tarme som måske er lidt umodne grundet hans lidt tidlige ankomst til verden

Anmeld Citér

24. november 2015

anna111

Profilbillede for anna111

Vis i bare skal have gang i maven her og nu kan en klyx (mikrolax) virke så han bliver tømt ud det måtte min pige på 4 uger få på grund af forstoppelse. 

Vi har haft brugt movikol junior her og det fik osse gang i hendes mave men det udløste osse skrig hver aften i 5 timer i strej uden noget hjalp da det gav vandet afføring og mave smerter. 

Så ingen god erfaring med det her hun blev stoppet med det for 4 dage siden og nu skriger hun ikke konstant mere så det næste vi vil bruge på hende er lactolose det brugte vi på min første pige og det hjalp bare rigtig godt 

Anmeld Citér

25. november 2015

alenemor42

Laktulose bruger de på neonatal og det virker rigtigt godt, rådføre dig med lægen, men skynd jer ar komme igang. Det er ikke sjovt for hverken baby eller jer

Anmeld Citér

25. november 2015

MorDk

Sørg for at få lægen med ind over. Man skal som forældre ikke eksperimenterer med diverse laksantia (aff.midler) Det kan smadre maven fuldstændigt. De forskellige typer fungerer forskelligt så mit råd.... kontakt lægen.

Anmeld Citér

25. november 2015

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

min datter døjede også meget med maven i starten.

vi fik et råd der hed at putte meget baby olie i badet og så bade og massagere imens især omkring navlen. Dette gjorde vi i en uge hverdag og siden har der ikke rigtig været problemer.

ved at massage i baden skulle gøre at han er mere afslappet og derfor frigives det som generer hurtigere.

det virkede her så er da et forsøg om det også kan virke på din søn.

Anmeld Citér

25. november 2015

LykkeB

Tak for alle rådende. 

Neonatal anbefaler vi skal give ham lactulose. Men jeg har bare hørt at det er vanedannende og det har jeg slet ikke lyst til. Så er jeg mere inde for movicol, da det går direkte i tarmene. Heldigvis kom han af med noget igår af sig selv. Det var på ingen måde hårdt og der var mehet, så er heller ikke bekymret for at det er forstoppelse som sådan. Men det er bare så synd for ham og man bliver bare så magtesløs. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.