Skoleindskrivning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

940 visninger
10 svar
12 synes godt om
24. november 2015

MorDk

Wauw! Ja så kom tiden hvor vores søn skulle skrives op til skole. Jeg kan slet ikke forstå hvor tiden er blevet af?! 

Vi skulle skrive 3 skoler på da reglerne er lavet om. Normalt ville han høre til distriktskolen, men nu er skolerne i de forskellige distrikter lagt sammen. Så det er blevetét stort distrikt. 

Jeg håber han kommer på den skole som vi har sat som nummer 1. 

Det er den skole vi har snakket meget om og besøgt m.m da vi jo troede at han skulle starte der. Håber Håber Håber.... 

Hvordan bliver livet med et skolebarn? Jeg er noget spændt! 

Han skal starte i SFO til maj '16 og i skole aug '16. Det bliver en hel ny verden...

Nogle gode råd ift. skolestart?

Vores søn er sensitiv. SKal vi tale med skolen omkring det? Eller skal vi se hvad der sker? Har tænkt meget på det nemlig. Har også snakket med kæresten om privatskole eller lign. Dog er det ret dyrt med privatskole. Mange af hans venner skal jo gå på de skoler som vi har skrevet på listen... Hvad tænker I?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2015

2721

Vi har valgt at sende vores dreng på En lilleskole(privat) han er også sensitiv og har en rigtig god fornemmelse med denne skole. Han har aldrig været i institution, så jeg er vildt spændt og meget nervøs for hvordan det hele kommer til at gå

Anmeld Citér

24. november 2015

MorDk

2721 skriver:

Vi har valgt at sende vores dreng på En lilleskole(privat) han er også sensitiv og har en rigtig god fornemmelse med denne skole. Han har aldrig været i institution, så jeg er vildt spændt og meget nervøs for hvordan det hele kommer til at gå

Føler mig lidt som en dårlig mor at jeg ikke har undersøgt det nærmere med lilleskoler eller privatskoler 

Anmeld Citér

24. november 2015

Monski

MorDk skriver:

Wauw! Ja så kom tiden hvor vores søn skulle skrives op til skole. Jeg kan slet ikke forstå hvor tiden er blevet af?! 

Vi skulle skrive 3 skoler på da reglerne er lavet om. Normalt ville han høre til distriktskolen, men nu er skolerne i de forskellige distrikter lagt sammen. Så det er blevetét stort distrikt. 

Jeg håber han kommer på den skole som vi har sat som nummer 1. 

Det er den skole vi har snakket meget om og besøgt m.m da vi jo troede at han skulle starte der. Håber Håber Håber.... 

Hvordan bliver livet med et skolebarn? Jeg er noget spændt! 

Han skal starte i SFO til maj '16 og i skole aug '16. Det bliver en hel ny verden...

Nogle gode råd ift. skolestart?

Vores søn er sensitiv. SKal vi tale med skolen omkring det? Eller skal vi se hvad der sker? Har tænkt meget på det nemlig. Har også snakket med kæresten om privatskole eller lign. Dog er det ret dyrt med privatskole. Mange af hans venner skal jo gå på de skoler som vi har skrevet på listen... Hvad tænker I?

Min søn startede i SFO februar i år og startede så i skole i august. Det har været en helt fantastisk oplevelse og han har været igennem den VILDESTE udvikling  

Anthon var en ekstremt stille dreng, der aldrig (virkelig aldrig) lavede ballade eller "skabte" sig. Tror faktisk ikke jeg på daværende tidspunkt nogensinde havde skældt ham ud. Han var en dreng der tænkte enormt meget på andres behov og over livets store spørgsmål. Når vi var ude var han også ekstremt genert og turde nærmest ikke engang spørger mig om noget hvis der var andre han ikke kendte. Det bedste ord til at beskrive ham må være eftertænksom. 

Vi var meget i tvivl om han skulle starte i skole men valgte at sende ham af sted og så valgte vi som en start ikke at fortælle noget omkring ham. Vi ville prøve at se om han "fandt en ny rolle" når han kom et nyt sted hen med nye voksne og børn. 

Og det er helt sindssygt så meget der er sket. Han har virkelig rykket sig og han er en helt ny dreng. Han er blevet så selvsikker og tør kaste sig ud i alle mulige udfordringer. Han spørger selv om hjælp hvis vi f.eks. er ude at købe sko osv. Og hvis vi er offentlige steder så tør han godt være "væk" fra os. Feks var der sommerfest i SFOen hvor han bare løb rundt som det passede ham. Det ville aldrig være sket inden hans skolestart. Det er som om han før tænkte enormt meget "hvad nu hvis" og det hæmmede ham lidt i at nyde hverdagen og de har virkelig ændret sig. Man kan tydeligt mærke at han bare nyder at være barn nu. Han nyder at lege og have det sjovt  

De er forresten en meget stor klasse (28 børn) og Anthon er den yngste.  Vi var rigtig glade for børnehaven men skolen ser bare med friske øjne og tror helt klart det har givet Anthon lov til at være den han er nu og ikke den han var da han var 3 år.

Med min historie ville jeg egentlig bare give dig en positiv historie omkring "stille" børn og skolestart

Anmeld Citér

24. november 2015

2721

MorDk skriver:

Føler mig lidt som en dårlig mor at jeg ikke har undersøgt det nærmere med lilleskoler eller privatskoler 

Det syntes jeg ikke du skal. Jeg har bare personlig erfaring og viden omkring den skole han høre til og så har jeg selv gået på privatskole. Min første tanke han selfølgelig skulle gå der hvor jeg havde gået, men efter at have tænkt mig om måtte jeg erkende at den skole ikke var egnet til en dreng som min søn og så måtte jeg jo udvide mit søgefelt.

det er en stor økonomisk udskrivning med private skoler og heldigvis kan de fleste børn jo trives godt i folkeskolen

Anmeld Citér

24. november 2015

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg ville helt klart give SFO/skolen besked om, at din søn. Det er ikke altid det er godt med ikke, at give besked og lade pædagogerne/lærerne selv finde ud af det.

Jeg er tilhænger af, at man er åben og det behøver ikke kun, at være om negative ting

Anmeld Citér

24. november 2015

Roselil

Profilbillede for Roselil
MorDk skriver:

Jeg synes klart du skal nævne det for personalet. Er selv lærer og har flere gange prøvet, at "opdage" diverse udfordringer ved et barn og når man så spørger forældrene så bekræfter de. Her er der så tit gået 2-3 mdr. Man kan undgå mange situationer hvis man lige ved besked. Og personalet dømmer ikke, de ser så mange forskellige børn at de sagtens kan skelne

Anmeld Citér

25. november 2015

MorDk

Roselil skriver:

Jeg synes klart du skal nævne det for personalet. Er selv lærer og har flere gange prøvet, at "opdage" diverse udfordringer ved et barn og når man så spørger forældrene så bekræfter de. Her er der så tit gået 2-3 mdr. Man kan undgå mange situationer hvis man lige ved besked. Og personalet dømmer ikke, de ser så mange forskellige børn at de sagtens kan skelne

Tak jeg vil fremlægge udfordringerne... Tror også det er en rigtig god idé. 

Anmeld Citér

26. november 2015

Loa

Isabella skal også starte næste år. April SFO og August skole. Aaaaaaalt for tidligt synes hendes mor

Hun har været igennem PPR og psykolog, fordi de var i tvivl om, om hun skulle starte næste år eller året efter igen. Det blev så besluttet hun skal følge sin årgang, og de informerer selv skolen/pædagoger/lærerne om hende og hvad de evt. skal være obs. på. Det synes jeg er meget rart at vide.

Men nej hvor jeg ikke glæder mig alligevel. Kan slet ikke forestille mig om hun kan magte det. Min lille bitte pige

Anmeld Citér

26. november 2015

MorDk

Loa skriver:

Isabella skal også starte næste år. April SFO og August skole. Aaaaaaalt for tidligt synes hendes mor

Hun har været igennem PPR og psykolog, fordi de var i tvivl om, om hun skulle starte næste år eller året efter igen. Det blev så besluttet hun skal følge sin årgang, og de informerer selv skolen/pædagoger/lærerne om hende og hvad de evt. skal være obs. på. Det synes jeg er meget rart at vide.

Men nej hvor jeg ikke glæder mig alligevel. Kan slet ikke forestille mig om hun kan magte det. Min lille bitte pige

uhh ja mange tanker flyver igennem hovedet på en og det giver et stik i moderhjertet. Tænk skole? Det er jo helt vildt og slet ikke til at rumme pt. Jeg havde en ok skolegang men hold op hvor jeg #frygter" mobningen m.m Jeg sigr ikke at det bliver et problem men jeg er både bange for han bliver mobbet eller han bliver mobberen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.