Hjælp regler om bil på kontanthjælp.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.448 visninger
7 svar
1 synes godt om
23. november 2015

Anonym trådstarter

Jeg har i dag sku søge kontanthjælp for første gang. Eller jeg ansøger om det i morgen. 

Sku derfor udfylde en masse. Bl.a omkring bil og værdi. 

Min kæreste har ikke forsørgerpligt overfor mig. Vi ejer hus sammen. 

Han står på lån til vores bil. Lånet er på 43000 og bilen står i hans navn da det ham der køre i den. 

gælder regler for værdi i bil på mere end 10.000 så for mig ved den bil?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2015

An&Jo

Anonym skriver:

Jeg har i dag sku søge kontanthjælp for første gang. Eller jeg ansøger om det i morgen. 

Han står på lån til vores bil. Lånet er på 43000 og bilen står i hans navn da det ham der køre i den. 

Nej bilen gælder ikke når den står i hans navn.. Til gengæld kan huset blive et problem.. Der vil de tjekke for friværdi, og er der bare lidt at komme efter så skal du leve af den først

Anmeld Citér

23. november 2015

Anonym trådstarter

An&Jo skriver:

Nej bilen gælder ikke når den står i hans navn.. Til gengæld kan huset blive et problem.. Der vil de tjekke for friværdi, og er der bare lidt at komme efter så skal du leve af den først

Okai 

det kan sku ikke være meget friværdi når man kun har ejet i fire fem år? Det sku da renter alt man har betalt ��

Anmeld Citér

24. november 2015

Tiggi

Anonym skriver:

Okai 

det kan sku ikke være meget friværdi når man kun har ejet i fire fem år? Det sku da renter alt man har betalt ��

Det kommer jo mest an på prisudviklingen Hvis huset er steget i værdi er der jo en god friværdi .

Derudover har i jo betalt en del ud på 4-5 år hvis i ikke har et afdragsfrit lån Men jeg kender dog intet til kontanthjælpsregler, så ved ikke hvilken betydning det har. 

Anmeld Citér

24. november 2015

Elgaard73

Anonym skriver:

Så vidt jeg ved, må I have værdier for 20.000 kr tilsammen. Her tæller friværdi i hus og bil med. Har I værdier for mere end 20.000 kr, kan/vil de modregne det i din KH krone for krone.

Anmeld Citér

24. november 2015

An&Jo

Elgaard73 skriver:

Så vidt jeg ved, må I have værdier for 20.000 kr tilsammen. Her tæller friværdi i hus og bil med. Har I værdier for mere end 20.000 kr, kan/vil de modregne det i din KH krone for krone.

er det ikke kun hvis de er gift eller hvis forsørgerpligten tæller at det er samlet??

Alene må hun have en værdi for 10.000kr, og hvis friværdien i huset overstiger dette, så kan hun ikke modtage kontanthjælp.

Anmeld Citér

24. november 2015

An&Jo

Anonym skriver:

Okai 

Det kommer an på hvad i har givet for det, og hvilket slags lån i har på huset. 

Overstiger værdien 10.000kr, så er du ikke berettiget til kontanthjælp. Så jo huset kan være det der spænder ben i dette tilfælde. 

Anmeld Citér

24. november 2015

Anonym trådstarter

An&Jo skriver:

Det kommer an på hvad i har givet for det, og hvilket slags lån i har på huset. 

Overstiger værdien 10.000kr, så er du ikke berettiget til kontanthjælp. Så jo huset kan være det der spænder ben i dette tilfælde. 

Snakkede med kommunen i dag. Der skal være noget mere friværdi i huset før de går  ind og kræver at man låner op og lever for dette. 

Blicer spændende at se

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.