Hej Lisbeth, jeg skrev til dig den anden dag angående at jeg er indlagt med min nyfødte søn samtidig med at jeg har en på halvandet derhjemme. Det er nu blevet sådan at jeg i hvert fald hver anden dag er sammen med ham i 3-5 timer. Han opfører sig som han plejer både når jeg er der og når jeg ikke er der, så han virker endnu ikke sur på mig når jeg er hjemme. Men nu popper der endnu en bekymring op. Kan jeg miste status som primær omsorgsperson under alt det her når jeg ser ham så lidt? Altså kan jeg pludselig risikere at jeg ikke længere virker som primær omsorgsperson for ham fordi jeg i denne her periode olle ser ham så meget? ??
Er simpelthen så bange for at min søn tager skade og føler svigt og jeg vil gøre hvad som helst for at det ikke skal ske. Kan han tage skade i alt det her?
Lisbeths svar
Hej !
Forstår duer ulykkelig og bekymret over din store dreng.Du vil undgå han oplever svigt i.f.h T. Lillebrors fødsel.
Det vigtige er at du udviser ro. ro, omsorg ogkærlighedtil ham. slip din bekymring.Du gør hvad du kan.
Bed afdelingen om hjælp.Der må være en psykologpå afdelingen som kan hjælpe dig/jer i denne situation.
Det skal nok gå alt sammen. træk vejret dybt og sig : Alt løser sig på bedste vis,... Sender ud det hele går godt.
Held og lykke med det hele.
Hilsner Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld
Citér