Hvornår kontakter man lægen ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.809 visninger
8 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. november 2015

Anonym trådstarter

Måske et dumt spørgsmål, men hvor langt henne i graviditeten skal man være når man ringer til lægen? Og hvad siger man? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2015

Chellie

På et tidspunkt inden uge 8, så du kan bestille tid til første lægesamtale 

Og Tillykke! 

Anmeld Citér

23. november 2015

Anonym trådstarter

På et tidspunkt inden uge 8, så du kan bestille tid til første lægesamtale 

Og Tillykke! 

Hvornår er første samtale? Og er det der man får taget blodprøve?

og mange tak

Anmeld Citér

23. november 2015

LOL

Så snart du har testet positivt kan du ringe til lægen, så får du en tid til samtale hvor du vil få lavet din vandrejournal og også blodprøve. Mener det besøg normalt er omkring uge 8/9, og herefter kom nf og så kører det ellers  Tillykke med graviditeten!

Anmeld Citér

23. november 2015

MorTilN

Jeg ville personligt selv først kontakte lægen efter uge 6 og inden uge 9 

Da jeg efter hvad jeg har kunne læse mig frem til at efter uge 6 er der ikke længere tale om en biokemisk graviditet og at første læge samtale til vandrejournal osv plejer at ligge omkring uge 9 

Anmeld Citér

24. november 2015

LenaChristina

Først et kæmpe tillykke med graviditeten 

Jeg fandt ud af, at jeg var gravid den 17/11. Jeg tog til læge den 18/11 for at få det bekræftet gennem endnu en graviditetstest og for at finde ud af hvor langt jeg var henne (er jo rimelig ny i faget).

Vi skal til første graviditetsundersøgelse d. 11/12 hos egen læge. På det tidspunkt vil jeg være 8+5. Bagefter har min kæreste og jeg snakket om at skal have lavet en scanning hos en privat jordemoder, så vi kan få bekræftet at der er liv og få nogle billeder, så vi kan overdrage den gode nyhed 

Anmeld Citér

24. november 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Måske et dumt spørgsmål, men hvor langt henne i graviditeten skal man være når man ringer til lægen? Og hvad siger man? 

i begge mine graviditeter har jeg testet positivt da jeg var 4-5 uger henne, den ene om eftermiddagen og den anden om aftenen, så jeg ringede til min læge dagen efter og fortalte at jeg havde testet positiv, hvornår min sidste mens var, og så fik jeg en tid til et bekræftende besøg (det lægehus ville åbenbart ikke give tider før de selv havde testet på morgenurin) og når de så havde bekræftet det, så gik jeg ud til sekretæren og fik en tid til første samtale og blodprøve...

Anmeld Citér

24. november 2015

Camilze

Jeg opdagede min graviditet, da jeg var omkring 5 uger henne, og kom til lægen ugen efter, hvor han blot testede mig positiv (altså, at jeg var gravid), mere ville han ikke gøre før omkring uge 8-9, da der var stor chance for, at jeg ville tabe den inden. (Tak, læge - enhver kvindes mareridt). Nu er jeg ca 9. uger henne, og jeg skal til lægen i næste uge.

Anmeld Citér

24. november 2015

Anonym

Jeg er ca 5+5 nu og har endnu ikke kontaktet egen læge men det er fordi jeg er blevet gravid ved inseminering og bla skal til tidlig scanning hos min gynækolog i næste uge, hvis alt er som det skal være der kontakter jeg egen læge efter scanning mhb på at få oprettet vandre journal 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.