Ægløsning altid midt i cyklus?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

390 visninger
0 svar
0 synes godt om
23. november 2015

EnNyVerden

Jeg er helt ny herinde - og tænker desuden, at dette er et ret 'begynder-agtigt spørgsmål'... Jeg har forsøgt at finde svaret - har læst en hel bunke sider - der alle er enige om, at ægløsningen ikke nødvendigvis ligger på dag 14, men afhænger af cyklussens længde. Så langt så godt! Men ligger den så altid 14 dage før menstruations-start uafhængigt af cykluslængde - eller kan det også variere? 

Jeg stoppede på p-piller i Oktober og min første periode varede 31 dage. Jeg observerede ændret udflåd 1 dag - på dag 14 (altså 17 dage før menstruations-start). Kan det passe med, at jeg havde ægløsning den dag? - Nu er jeg så på dag 15 i 2. cyklus og jeg har observeret samme type ændring i mit udflåd..  men ifølge ægløsningsberegnerne  skulle ægløsningen være om 2 dage (altså 14 dage før mens, hvis jeg holder cyklus-længden..). Når jeg kun oplever det ændrede udflåd 1 dag - kan jeg så forvente, at det er min mest fertile dag ... eller er det en af dagene efter?

Er lidt nysgerrig, da manden er draget til Sjælland på arbejde for resten af ugen - og sidste gang vi 'rullede rundt' var lørdag morgen (2 døgn siden). Havde indstillet mig på at misse chancen i denne omgang, men tænker nu, om jeg måske kan alligevel kan tillade mig et lille 'håb'?  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.